TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica 2003 TSport: Problemer med Ã¥ gire fra 2. - 3.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #53261  av Oas
 
var kanksje litt anderledes når jeg kom til hynudai i en 85 model suzuki swift med ødlagt coil :D

 #53281  av GT4-R
 
Samma probs på min lexus is 200. 2-3:an

GT4-R

 #53539  av Goose
 
Oas skrev:så betyr det at begge bilene jeg har eid er litt ødlagt ??? den grinder liksom litt akurrat i det jeg sakl sett den i gir men det er ikke vansli det er bare et litte nøkk i inngangen til gire.

og

hvor gamel må man vere for å prøve kjøre en t-sport jeg tenkte kanskje kjøpe en neste sommer men jeg er bare 18 år jeg fikk så vitt prøve kjøre hyundai coupe 1,6 liter som så vitt gikk fram over da jeg lette etter bil så det ble heller celica gt men sikler litt på en t-sport

Skal ikke være problem å prøvekjøre biler så lenge du kjører celica og ikke ser ut som narko-lars...

En ting hvorfor sikter du mot en T-sport? Det er kul bil, men overhodet ikke verdt de ekstra pengene... Har prøve kjørt T-sport en del ganger og ja deter morro å kommer over 5000rpm men fremdeles ikke verdt, og i tilleg så er T-sport motor mye vanskeligere å modde.

Hvis noen skal ha Turbo på T23 så er GT (143hk) mye bedre og lettere å modde en en GTS (192hk).

Toyota er flinke til å lage motorer men 192hk høres kult ut men at bilen har bare 10Nm mer enn GT så skal du sørn meg ligge konstant over 4500rpm for å få kreftene på bilen og det er ikke akkurat fristende sak, turbo der i mot.. Snadder.

30k å så har du 240hk i bilen med 270Nm ved 0,45bar :D og hva får du da? jo da, T-sport killer deluxe, men liten ekstra radiator i fronten og pssss hvergang du girer... Spør du meg er det mer fristende det...
A BTW, snkker ikke om kit fra Polen lenger, etter som det finnes bedre kit til samme pris i usa så...

Tid vil vise hva som skjer men fare for at det blir evartfall en modda T23 på sommer neste år...

 #53544  av jan-erik
 
Goose skrev:30k å så har du 240hk i bilen med 270Nm ved 0,45bar :D og hva får du da? jo da, T-sport killer deluxe, men liten ekstra radiator i fronten og pssss hvergang du girer... Spør du meg er det mer fristende det...
A BTW, snkker ikke om kit fra Polen lenger, etter som det finnes bedre kit til samme pris i usa så...

Tid vil vise hva som skjer men fare for at det blir evartfall en modda T23 på sommer neste år...
Har du noe mer info Goose. Hørtes altfor billig ut med 30K (om det da ikke bare er for turbo-en da). 240hk ved 0,45 bar høres heller ikke særlig sannsynlig ut utifra det jeg har sett på MR2 MK3 turbokit. Sikkert på det ikke var ved nærmere 0,7 bar? Men en billigere turboløsning enn de jeg har funnet vil bli tatt vel i mot :-). Ville satt en seriøs fortgang i turboplanene :wink:

 #53669  av Oas
 
jan-erik skrev:
Goose skrev:30k å så har du 240hk i bilen med 270Nm ved 0,45bar :D og hva får du da? jo da, T-sport killer deluxe, men liten ekstra radiator i fronten og pssss hvergang du girer... Spør du meg er det mer fristende det...
A BTW, snkker ikke om kit fra Polen lenger, etter som det finnes bedre kit til samme pris i usa så...

Tid vil vise hva som skjer men fare for at det blir evartfall en modda T23 på sommer neste år...
Har du noe mer info Goose. Hørtes altfor billig ut med 30K (om det da ikke bare er for turbo-en da). 240hk ved 0,45 bar høres heller ikke særlig sannsynlig ut utifra det jeg har sett på MR2 MK3 turbokit. Sikkert på det ikke var ved nærmere 0,7 bar? Men en billigere turboløsning enn de jeg har funnet vil bli tatt vel i mot :-). Ville satt en seriøs fortgang i turboplanene :wink:
her er en tidligere post om dette kite goose snakker om

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2017

nå er vi hellllt off topic lol men men

man må jo adde avgifter til det også goose.!??!?!
og turbo f%¤& nok en del mere med motoren en t-sporten også er jeg litt usiker på kavilteeten til de folka selv om de virker seriøse. jeg hade kjøpte hade du hat det først på din bil :wink: , ville heller hat turbo en t-sport men hvet ikke har ikke mye peiling på bolt on kit ogsånn føler bare det f%&7 bilen mye

også har jeg sett noen ganske billige t-sport så en til 280 000 den hade gått 28 000km tror jeg, men synes det var litt rart den var så billig siden den stod oss forhandler kanskej det er noe snusk med den :?:

og kit i usa til prisen av dem i polen ? sikekrt replica men det var sikkert dem i polen :lol:

 #53811  av Goose
 
som jeg presiserte det er ikke kit fra polen jeg snakker om her som du refererer til i linken...

Det er kitet til staffor som jeg snakker om som modifiseres lit for å få best driftsikkerhet....

Avgifter?.... det går ann lett å komme ut billig med...

 #53894  av chris
 
avgifter? er vel ingen som betaler de ekstra avgiftene ved trimming vel ? ;)

0.45 bar hørtes litt lite ut ja

 #53913  av Oas
 
Goose skrev:som jeg presiserte det er ikke kit fra polen jeg snakker om her som du refererer til i linken...

Det er kitet til staffor som jeg snakker om som modifiseres lit for å få best driftsikkerhet....

Avgifter?.... det går ann lett å komme ut billig med...
sf kite snakker du om, koster det så billigt med montering det kunne jeg vert VELDIG innteriseri

 #53914  av Oas
 
chris skrev:avgifter? er vel ingen som betaler de ekstra avgiftene ved trimming vel ? ;)

0.45 bar hørtes litt lite ut ja
pleier man skippe avgiftene når man setter inn en turbo ? er det ike litt lett å bli bøsta da

og ja o.45 hørtes litt lite ut

 #53919  av chris
 
Oas skrev:
chris skrev:avgifter? er vel ingen som betaler de ekstra avgiftene ved trimming vel ? ;)

0.45 bar hørtes litt lite ut ja
pleier man skippe avgiftene når man setter inn en turbo ? er det ike litt lett å bli bøsta da

og ja o.45 hørtes litt lite ut
hvor mange tror du betaler avgifter når de trimmer bilen sin? ville DU betalt 200.000 kroner i effektavgift f.eks. ? Når du kanskje allerede har betalt 150-200 lapper for å kjøpe den? Neppe ;)

Bli bøsta er det ikke så stor fare for, med mindre du kjører idiot og ødelegger bilen. Da kan du risikere regress fra forsikringsselskapet hvis politiet finner ut at ulykken skjedde pga trimmet motor. Utenom det, så er i hvert fall JEG aldri innom biltilsynet. :)

 #53936  av Oas
 
chris skrev:
Oas skrev:
chris skrev:avgifter? er vel ingen som betaler de ekstra avgiftene ved trimming vel ? ;)

0.45 bar hørtes litt lite ut ja
pleier man skippe avgiftene når man setter inn en turbo ? er det ike litt lett å bli bøsta da

og ja o.45 hørtes litt lite ut
hvor mange tror du betaler avgifter når de trimmer bilen sin? ville DU betalt 200.000 kroner i effektavgift f.eks. ? Når du kanskje allerede har betalt 150-200 lapper for å kjøpe den? Neppe ;)

Bli bøsta er det ikke så stor fare for, med mindre du kjører idiot og ødelegger bilen. Da kan du risikere regress fra forsikringsselskapet hvis politiet finner ut at ulykken skjedde pga trimmet motor. Utenom det, så er i hvert fall JEG aldri innom biltilsynet. :)

hva med eu controll registrer ikke de sånnt og vis du blir stoped av politiet og de har hørt psshjjj sjekker ikke de opp eller noe da?

 #53945  av chris
 
Oas skrev:hva med eu controll registrer ikke de sånnt og vis du blir stoped av politiet og de har hørt psshjjj sjekker ikke de opp eller noe da?
eu kontroll sjekker ikke om du har rett motor nei, det skal de heller ikke gjøre. de skal sjekke om bilen er i sikkerhetsmessig god stand.
Og politiet har da ikke peiling på om den dumplyden skal være der eller ikke ;)

 #53965  av Oas
 
chris skrev:
Oas skrev:hva med eu controll registrer ikke de sånnt og vis du blir stoped av politiet og de har hørt psshjjj sjekker ikke de opp eller noe da?
eu kontroll sjekker ikke om du har rett motor nei, det skal de heller ikke gjøre. de skal sjekke om bilen er i sikkerhetsmessig god stand.
Og politiet har da ikke peiling på om den dumplyden skal være der eller ikke ;)
nei ok så høres ganske safed ut da.
men politiet må jo klare å skjønne at en gutt på 18 år ikke har råd til en t23 med turbo iverfall ikke etter at man blir slaktet av avgifter og forsikring så jeg tenkte de kanskje sjekket på grunn av det.

og hva vill konsekvensene bli vis man blir tatt
litt kjipt vis man aldri kan forsikre noe resten av livet elelr noe sånnt :?

 #53968  av Oas
 
Goose skrev:som jeg presiserte det er ikke kit fra polen jeg snakker om her som du refererer til i linken...

Det er kitet til staffor som jeg snakker om som modifiseres lit for å få best driftsikkerhet....

Avgifter?.... det går ann lett å komme ut billig med...
her er linken til den siden han snakekr om da trude han mente den i polen

http://www.staffordfabrication.com/modu ... 3&menu=300

 #54175  av Goose
 
Det viktigste er å få godkjent motoren med turbo.
Har undersøkt med biltilsynet om dette og det koster 3600kr å få den godkjent med 160hk.

Etter det blir som alle andre orginale trubo biler.
folk har turbo biler som er regget på 200hk og så chiper dem og trimmer til 300 uten at noen noen ang bryr seg om dette.

og 30 000kr er verdt for turbo og hkene...

Chris: 0,45bar høres lite ut med med den turboen og kombinasjonene så gjør jobben som den skal. Har snakket med 2 fra usa og 1 fra jaban som har staffor kit og dem er kjempe fornøyde.

I tilleg så skal jeg lage en tykere toppakning for å senke kompen i motoren...

Alt som står nå er penger...