MR_T skrev:Gjertsen skrev:GÃ¥r dette virkelig ann?
_MAX_ uflaks..
Tok med meg stolpen ut rundkjøringa ved tempon, opp sandefjords veien, også har du tempon på høyre siden, det grønne rekverket der tok jeg, står vel litt bøyd enda!
hehe, så det igår, gjeret er fortsatt litt skeivt ja 
åssen har du klart det da? holdt på å kjøre på en fotgjenger? så bar det opp på fortauet
Uff kan bare tenke hvor jæ.... det måtte føles
MR_T
Var våt asfalt, også var jeg litt gira

Så dro på i 2giret ut der og mest sannsynelig slo turboen inn og da fikk jeg sleng mot tempo'n også slapp jeg gassen for å ta kontra men da smalt det ...
Ingen koselig opplevelse, men gjort er gjort. skjer ikke igjen der
sleeper skrev:er det ikke billigere og kjøpe en ny kasse fra en vrak bil da? (hvis du får garati for at kassa er ok)
Jo er vel kanskje det, men er det om kassa er ok da! og hvem har liksom en slik kasse?
Har blitt tipsa om rally kasse, at jeg burdte invistere i en slik med tanke på at den tåler nok endel mere, men da har jeg også hørt at jeg må bytte til en sterkere klutch enn orginal. og da erre plutselig enda dyrer...
CelicaTurbo skrev:så lenge du selv ikke opplever det som et problem å bytte til 3. gir så er det heller ikke nødvendig i fikse den girkassen med det første.. det er bare noe som blir gradvis værre men kjørestil har mye med hvordan dette oppleves: enkelte styrer girspaken inn i gir og da vil det skrape, mens andre leder spaken rett vei og da vil den smette inn når girkassen er klar, og ikke tar det noe særlig lengre tid å skifte på denne måten heller. På MR2'en jeg hadde tidligere var det dårlig synkro på 2. giret men både jeg og min bror kjørte bilen helt fint og det skrapte aldri selv når man giret fort, men om andre kjørte bilen skrapte det ganske ofte av en eller annen grunn
Joda noen ganger gårre VELDIG bra med giringa som at den ikke er skada, men andre ganger så skraper den...
Får se hva jeg gjør.. trur jeg ska spare penger nå pga har ikke råd til å gjøre mere på denne bilen med det samme... kommer vel noen fæjte regninger snart og på div andre ting. men men..