TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemene pakker seg pÃ¥..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #52320  av Gjertsen

GÃ¥r dette virkelig ann? :x :shock: :cry:
_MAX_ uflaks..
Først klarer jeg kræsje bilen temmelig bra så felgen knuser og en stor bulk i hjulbua bak, dekket på motsatt side punga av en skrue som lå i veien, samme dag som kræsjen. når jeg skulle kjøre bilen AV henger til reprasjon klarer hengeren å slå opp i bilen på skjermen ved høyre hjulbue og lage sprekker(pga rust) så da var den siden ødelagt også.
Deler for reprasjon til hjulet kosta meg ca 3000,-
Så måtte jeg kjøpe nye felger for å kunne kjøre bilen til oppretter som skulle jobbe litt svart med at jeg pussa opp huset hans felger til en pris av 9100,-
Så lakking til en pris av 5000,- begge sidene fra dørene og bakover samt oppå bagasjelokket pga rust der! så da ble jeg kvitt mere rust der!

Også klarer jeg faen å få kløtchen te å gå te HELVETTE på rudskogen,
Ny klutch kosta 3000,- verksted prisen har jeg ikke fått enda pga jeg skal ta en alvorsprat me dem siden dem har brukt JÆVELIG lang tid på den.
stått på verksted siden fredag 9/7 og da jobba dem litt med den, også har dem brukt mandag, tirsdag og onsdag ( idag) 14/7 på den. er ikke mulig å bruke nesten 4 dager på en jævla klutch...
Nye bremse klosser må jeg også ha snart pga de var temmelig slitte de gammle :(
Så jeg fikk ny klutch idag også sa han som eier verkstedet at den skurrer på 3 giret. Mest sannsynelig sync ringer som går te GOKK :cry:
Også kjørte jeg bilen til Svendsen Eksos som ligger 20 min herfra for at dem ska lage effektannlegg te meg i morra, så jeg kan hente bilen på fredag. dette kommer på ca 10000,- da erre med racing kat og 2x3" endestykker, blir groooomt 8)
Også har jeg kjøpt A-stolpe, HKS instrumenter, HKS turbotimer, HKS dumpventil til en pris av 10000,-

Uff sier jeg bare!!
Alt dette på 3mnd. Lite med penger på meg de neste mnd'ene. jeg som hadde trudd at jeg kunne kjøpe styling kitt til bilen til en pris av 10000,-
Jaja da blirre vel heller nye sync ringer da :cry:

Noen som har non ideer over hva annet som kan være gærent me 3 giret? kan det ha vært at det var lite olje i girkassa? snakka om det på verkstedet så dem hadde fylt på mere eller hva dem sa...

This car is expensice :cry:

Men om 6mnd så ler jeg vel av dette håper jeg og gnir meg i henda pga jeg har fått en temmelig fin bil....

Alt på en gang er suuuuuurt... jeje

#52383  av Kjelliken

:shock: detta var jo helt vilt detta Gjertsen.. ja når det kommer så kommer det noe voldsomt.. :? masse på en gang det der...

#52484  av Gjertsen

Kjelliken skrev::shock: detta var jo helt vilt detta Gjertsen.. ja når det kommer så kommer det noe voldsomt.. :? masse på en gang det der...
Ja det kan jeg love deg!! måtte jo be om ekstra lån for å ha råd til dette :| men nå erre bare sync ringene igjen da, eller bare å bare! Koster endel det og...
Han karen på svendsen eksos syns han hørte at bare 3 av 4 sylindere gikk. usj. FAEN, er jeg nesten keen på å selge denne bilen ass...

buhu :cry:

#52505  av Christoffer

Gjertsen skrev: Han karen på svendsen eksos syns han hørte at bare 3 av 4 sylindere gikk. usj. FAEN, er jeg nesten keen på å selge denne bilen ass...

Tenk hvor glad du blir i bilen når alt er på plass igjen :) *MIIIN*

#52507  av Gjertsen

Christoffer skrev:
Gjertsen skrev: Han karen på svendsen eksos syns han hørte at bare 3 av 4 sylindere gikk. usj. FAEN, er jeg nesten keen på å selge denne bilen ass...

Tenk hvor glad du blir i bilen når alt er på plass igjen :) *MIIIN*
Jo det er sant, Har vel funnet ut nå at jeg ikke har råd til å selge den heller.. for mye tap på non mnd... vel vel...
Min dyrbare :lol:

#52511  av Christian

Gjertsen skrev:Jo det er sant, Har vel funnet ut nå at jeg ikke har råd til å selge den heller.. for mye tap på non mnd... vel vel...
Det ordner seg nok :)
...Min dyrebare...
Det er nok bilen min det :wink:

#52559  av Gjertsen

Eneste bra hittil idag har vært at jeg har fått effektannlegget.,.... men stadig nye problemer kommer:|
Trur jeg har funnet ut hvorfor den ene sylinderen ikke går. pga en gnist mellom en ledning som er litt dårlig isolert. ska fikse det i morra..

Trur dere jaggu meg ikke at speedo waieren slutta å gå da? er jo litt kjekt og med tanke på at kilometerene ikke går :lol: men er surt om jeg har litt høy hastighet og snuten stopper meg eller er kontroll *fnise*

Men fy og grom lyd det ble av effektannlegget 8)
Bilde kommer men det er på denne linken..
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=3875
Bare å se der i morra en gang...

#52566  av Oas

å bytte clutchen min kosta 6000 på en t23 :shock:

#52571  av Gjertsen

Oas skrev:å bytte clutchen min kosta 6000 på en t23 :shock:
Men er litt mere jobb på min siden det er 4x4. og vil tru at på min er det litt trangere enn på din.
Kosta meg 11000,- og da fikk jeg halvpris på arbeidet!!
 #52585  av Soppen

Det er pga clutch skifte at wire har gått istykker. Standard det de hadde av den når de skifta clutch. jeg vet jobber selv i Toyota og har en sånn bil.
kjipt med synkro ringer. kan bli fryktelig dyrt. Driver og overhaler min egen. CS 2489. Bare Girkasse ca 16000 i deler ringer og lagere ,pkn ,osv. ikke billig. Og en skikkelig drittjobb.
 #52591  av Gjertsen

Soppen skrev:Det er pga clutch skifte at wire har gått istykker. Standard det de hadde av den når de skifta clutch. jeg vet jobber selv i Toyota og har en sånn bil.
kjipt med synkro ringer. kan bli fryktelig dyrt. Driver og overhaler min egen. CS 2489. Bare Girkasse ca 16000 i deler ringer og lagere ,pkn ,osv. ikke billig. Og en skikkelig drittjobb.
Nei dem har vel ikke ødelagt den pga den gikk plutselig når jeg kjørte hjem fra Tønsberg da jeg hadde fått på effektannlegg..

16000????
Rally gir da eller? Vel går greit å gire til tredje når jeg tar det rolig.
Åssen kan waieren ryke når dem fikser klutchen da? huum.vel ska sjekke waieren i dag.. er litt kjekt at den ikke er der da med tanke på at kilometerene har stoppa og :D står på 198040 HIHI!! :D
 #53064  av MR_T

Gjertsen skrev:GÃ¥r dette virkelig ann? :x :shock: :cry:
_MAX_ uflaks..
Så jeg fikk ny klutch idag også sa han som eier verkstedet at den skurrer på 3 giret. Mest sannsynelig sync ringer som går te GOKK :cry:

Uff sier jeg bare!!
Noen som har non ideer over hva annet som kan være gærent me 3 giret? kan det ha vært at det var lite olje i girkassa? snakka om det på verkstedet så dem hadde fylt på mere eller hva dem sa...
hehe, hvor krasja du da? formange HK og grisekjøring? :shock:
Har problemer med 3gir jeg også, bytta olje uten at det hjalp, er nok synk ringen som er gåen, den koster vel ikke så veldig med kr? er vel arbeidet som tar tid? hverfall hvis verksted skal gjøre det.

MR_T

#53078  av memo

skifte av synk.ringer på min ble 9.000,-

dyrere på CS og GT4..

du kan prøve å fylle på automatgir olje.. blir muligens bedre av det...

men det vil uansett bare være midlertidig løsning..
 #53123  av Gjertsen

MR_T skrev:
Gjertsen skrev:GÃ¥r dette virkelig ann? :x :shock: :cry:
_MAX_ uflaks..

Uff sier jeg bare!!
hehe, hvor krasja du da? formange HK og grisekjøring? :shock:
Har problemer med 3gir jeg også, bytta olje uten at det hjalp, er nok synk ringen som er gåen, den koster vel ikke så veldig med kr? er vel arbeidet som tar tid? hverfall hvis verksted skal gjøre det.

MR_T
Tok med meg stolpen ut rundkjøringa ved tempon, opp sandefjords veien, også har du tempon på høyre siden, det grønne rekverket der tok jeg, står vel litt bøyd enda!

Vel 3'de giret går greit om jeg tar det VEEEEELDIG rolig.. har uannsett ikke råd til å skifte dette nå.. må nok belage meg på en pris på ca 15 lapper :(

#53192  av sleeper

er det ikke billigere og kjøpe en ny kasse fra en vrak bil da? (hvis du får garati for at kassa er ok)