Re: 3S-GTE @ 8000-9000 RPM?
Legg innLagt inn:27 okt 2013 17:04
Zepticon skrev:Beklager om jeg var litt krass. Når jeg leser det jeg skvev på nytt så kan det virke slik, og det var ikke meningen.Ikke noe problem, jeg setter bare pris på deres meninger.
De fleste som jobber med motortrimming vil anbefale datasprut. Jeg vil også anbefale datasprut, men det er ikke noe av det første du kjøper, spesielt ikke på MR2, som har en ganske bra ECU så vidt jeg veit. Om du har for eksempel en RX7, så kommer du ikke unna å piggybacke den om du skal ha noe ekstra effekt, siden de første ECUene fra den var ganske dritt.
Men ja, en prosjektbil er bestandig "mer" arbeid med. Man blir alrdi ferdig. Og jo mer man har fikset på den, jo mer skal til for å få alt perfekt.
Skal du ha noe holdbart, som gir mye morro, og glede for en som er fersk i gamet, så ville jeg gjort nøyaktig det ArildM sier, kjør med noe som er tilnærmet orginalt, og start med dette. 300 enkle hester, som du kan putte mer på etterhvert

Hvis jeg skulle ha valgt alt. 2 eller 3 (beskrevet i innlegget over dette) med tredjeparts ECU (la oss si MoTeC M4 om noe spesifikt er nødvendig), etter å ha betalt for hele "mappingen" hos f.eks. Toyparts, hva konkret er det jeg selv må gjøre? Har du noen mening om det, eventuelt om du (eller noen andre) vet om en guide som forklarer hva en må gjøre og hvordan?