Eneste jeg ødela var 2 stk plastdingser som koster maks 2 kr stk hos toyota, de var vanskelige å få av uten å ødelegge.
Det viktigste er å unngå ytre skader til plast og slikt, det blir ikke særlig pent!
Brownbread er et kjent produkt innen støydemping iallefall.
Veil utsalgspris for en 10 meters rull som er 10m x 0.6m er 2490 kr.
Har fått tak i de til 1750 kr per rull, men importøren er tomme for øyeblikket, har ventet på de i noen uker nå!
Mattene er ikke så veldig tykke, og demper visstnok VELDIG bra.
De bør monteres med varmepistol, de former seg lettere da, og sitter bedre.
En 10 meters rull veier ca 12 kg.
Det er nok til å dekke de fleste viktige områder.
Jeg har bestilt 2 ruller dog, jeg vil dempe ALT foruten taket og dashbordet (for mye stress). Legger du 2 lag på de største støykildene demper de 3 ganger så bra.
Du kan forvente deg 3-5 dB mindre støy, det høres utrolig lite ut, men tro meg, det er UTROLIG mye!:P
hvordan var dette igjen, for å øke lyden med 3 dB må du doble forsterkereffekten!
Get it?:)
Det viktigste er å unngå ytre skader til plast og slikt, det blir ikke særlig pent!
Brownbread er et kjent produkt innen støydemping iallefall.
Veil utsalgspris for en 10 meters rull som er 10m x 0.6m er 2490 kr.
Har fått tak i de til 1750 kr per rull, men importøren er tomme for øyeblikket, har ventet på de i noen uker nå!
Mattene er ikke så veldig tykke, og demper visstnok VELDIG bra.
De bør monteres med varmepistol, de former seg lettere da, og sitter bedre.
En 10 meters rull veier ca 12 kg.
Det er nok til å dekke de fleste viktige områder.
Jeg har bestilt 2 ruller dog, jeg vil dempe ALT foruten taket og dashbordet (for mye stress). Legger du 2 lag på de største støykildene demper de 3 ganger så bra.
Du kan forvente deg 3-5 dB mindre støy, det høres utrolig lite ut, men tro meg, det er UTROLIG mye!:P
hvordan var dette igjen, for å øke lyden med 3 dB må du doble forsterkereffekten!
Get it?:)