TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bøker som beskriver hvordan man demonterer bilen?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #55061  av MR_T

Heisann, skal demontere ganske mye av interiøret etterhvert og kunne tenkt meg noen bilder av hvordan at er satt sammen: dvs tak/vegger ++Har toyota slikt som jeg kan kjøpe?
Jeg har rep. manual fra Hayns men det dekker mest vedlikehold og mekking utvendig

Hilsen
Tom R.

#55065  av Remi

Er vell ikke noe problem og lappe det sammen i gjen ? det passer vell bare på en måte 8)

#55067  av MR_T

Remi skrev:Er vell ikke noe problem og lappe det sammen i gjen ? det passer vell bare på en måte 8)
Er vanskelig å finne alle clips og ting, har ikke lyst å bare brekke på så knekke ting, er jo masse plastikk og skit :)

#55068  av Remi

vell noen har 10 tommeltotter det gjleder faktisk meg også av og til :lol:

#55069  av MR_T

Remi skrev:vell noen har 10 tommeltotter det gjleder faktisk meg også av og til :lol:
Har langifra 10tommeltotter, men jeg vet hvor dyrt det kan bli hvis noe går i stykker

#55070  av mr.two

Det burde stå hvordan man demonterer i den orginale verkstedhåndboken til Celica...Hvis ikke den er helt lik Haynes boka da :?
 #55071  av 2fast4u

MR_T skrev:Heisann, skal demontere ganske mye av interiøret etterhvert og kunne tenkt meg noen bilder av hvordan at er satt sammen: dvs tak/vegger ++Har toyota slikt som jeg kan kjøpe?
Jeg har rep. manual fra Hayns men det dekker mest vedlikehold og mekking utvendig

Hilsen
Tom R.
Toyota har masse fine verkstedhåndbøker til bilene, "Chassis and Body repair manual" vil vise en god del av det du tenker på.
Hør på delelageret hos din Toyota forhandler.
Finnes også egne bøker for karosseri/skaderep, motor, gear, elektrisk osv.
:wink:
 #55073  av MR_T

2 FAST 4U skrev: Toyota har masse fine verkstedhåndbøker til bilene, "Chassis and Body repair manual" vil vise en god del av det du tenker på.
Takk, takk så de selger bøker selv ja, da skal opp å høre med de imårra hvis jeg rekker

T.R

#55079  av The Doctor

Kanskje litt off topic men er det noen som kanskje har delebok på sånn PDF fil? eller på datan?
 #55287  av MR_T

2 FAST 4U skrev:Toyota har masse fine verkstedhåndbøker til bilene, "Chassis and Body repair manual" vil vise en god del av det du tenker på.
Hørte med Toyota, de han da var at de var veldig kostbare bøker på over 1000sider blablabla som ikke solgtes til privat personer.
Neste prosjekt er vel å søke litt på nettet å finne noen i utlandet som selger de

T.R

#55301  av Qee

Sier bare, sett i gang og ha PL400 tilgjengeligt :)

#55303  av MR_T

Qee skrev:Sier bare, sett i gang og ha PL400 tilgjengeligt :)
hehe, ja tror jeg kommer til å gjøre det, skal lydisolere bilen og da må tak og alt ut :)
Link til PL400: http://www.oag.no/index.php?page=limpro ... dukt=pl400 masse bra egenskaper hahaha :roll:

#55324  av CavemaN

Hei!

Jeg tok ut alt interiør i min T23 Celica her for 3-4 uker siden, nettopp for å støydempe.

Det er mye lettere enn du tror :)

Alt er ganske så logisk når du første begynner, iallefall i T23!

Nå venter jeg fortsatt på 20 meter Brownbread da, det er litt kjipern, kjører rundt i helt ribba bil bare med fører og passasjersete!

Det bråker godt for å si det mildt ;P

#55337  av MR_T

CavemaN skrev:Hei!

Jeg tok ut alt interiør i min T23 Celica her for 3-4 uker siden, nettopp for å støydempe.

Det er mye lettere enn du tror :)

Alt er ganske så logisk når du første begynner, iallefall i T23!

Nå venter jeg fortsatt på 20 meter Brownbread da, det er litt kjipern, kjører rundt i helt ribba bil bare med fører og passasjersete!

Det bråker godt for å si det mildt ;P
Ja er vel kanskje bare å bruke hode og ikke bøye og brekke så mye, hehe legg ut bilde av bilen inni da :) Brownbread? er det bra, lurer på asfaltmatter jeg, men må ha noe som ikke bygger så veldig mye