TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny mr2 eiger 90 mod.gti

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#56129  av FireWalk

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=4411 fra side 3. i den linken ligger det noen bilder av hvordan bilen min så ut etter å ha truffet fjellveggen To ganger i 80-90 km/t... men det skal nevnes at dette var jo ikke "RETT" på fjellveggen, jeg traff den sidelengs, hadde vært noe helt annet om jeg hadde truffet den rett på. Så det sier vel egentlig lite om hvordan en kollisjon ville artet seg om det var snakk om front mot front f.eks... men men.. man kan oj si en del om deformasjonen på bildene om hvordan kupeen holder seg i et sammenstøt iallefall. Jeg skal iallefall ha meg en ny MR2 Mk2 etter hvert, men den SKAL ha Airbag... ettersom jeg fikk knust kroppen inn i rattet når jeg krasjet nå for litt siden.. det gjør fremdeles vondt å puste.. så Airbag er et MUST for meg iallefall.. :?

#56130  av hovik

spm FireWalk: brukte du belta da det smalt ?

#56138  av chris

bose skrev:"Det er en sann glede å kjøre denne typen min"
*Kremt*. Må du informere oss andre på forumet om akurat det der? :P
sjalu eller?

#56139  av chris

hmsilset skrev:Har selv mr2.Har også hatt usa utgave.Det er ingen problemer
på vinter.Med bakhjulsstrekk og litt tyngde bak går det uten
problemer opp alle bakker hjemme(Isfjorden:)

Når noen her sier at den slipper lett på vinteren,så kan
jeg ikke si meg enig i det.Og om den i det hele tatt skal
glippe på tørr asfalt så skal det veldig mye til! men det
med å panikkbremse i sving har jeg ikke prøvd enda da :P
da har du ikke prøvd hardt nok. det slipper om man prøver ;)

når det gjelder vinterføre, så hva dere enn gjør, ALDRI ALDRI kjøp Aurora vinterdekk. da kan dere like gjerne holde dere på sommerdekka gjennom hele vinteren.

#56152  av sw20

FireWalk skrev:http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=4411 fra side 3. i den linken ligger det noen bilder av hvordan bilen min så ut etter å ha truffet fjellveggen To ganger i 80-90 km/t... men det skal nevnes at dette var jo ikke "RETT" på fjellveggen, jeg traff den sidelengs, hadde vært noe helt annet om jeg hadde truffet den rett på. Så det sier vel egentlig lite om hvordan en kollisjon ville artet seg om det var snakk om front mot front f.eks... men men.. man kan oj si en del om deformasjonen på bildene om hvordan kupeen holder seg i et sammenstøt iallefall. Jeg skal iallefall ha meg en ny MR2 Mk2 etter hvert, men den SKAL ha Airbag... ettersom jeg fikk knust kroppen inn i rattet når jeg krasjet nå for litt siden.. det gjør fremdeles vondt å puste.. så Airbag er et MUST for meg iallefall.. :?

80...90 du.........hehe :roll:
som sakt virka vel ikkje "spidoen" din den dagen... 8)

har hørt at det blei annslått ut fra skadeomfang på blien, og stoppsona du brukte ned i tunellen der, at du hadde ca 110..130....

bilen som kjørte bak deg var en kompis av en kompis...osv. som ikke turte å si hvor fort han kjørte til politiet........... :roll:

du va kjempe heldig som ikkje blei meir skada! så bilen må væer veldig sikker!

e bare glad du leve e!!!! :D snakkez

#56156  av FireWalk

hmm.. nei den funka jo som sagt ikke.. trodde jeg holdt sånn ca fartsgrensen jeg? men kan jo hende.. vanskelig å annslå fart i en tunnell.. man har ingenting å feste blikket på så det er jo fult mulig.. men bilen som kom bak meg tok meg jo igjen ganske kjapt, så jeg tror nok at han har hatt en del høyere fart enn meg ja.. bare glad han greide å bremse jeg når jeg begynte å seile.. hadde vært litt kjipt å krasje i fjellveggen, og så få en bil inn i siden etterpå..

Bose: ja jeg brukte bilbelte.

#56164  av FireWalk

Men nå sporet jo denne posten litt av... Jeg Satt og tente på at kanskje en MR2 ikke er helt rette bilen å kjøpe til ei som snart får lappen og skal til å begynne å kjøre.. Jeg har hatt lappen i i snart 6 år nå, og jeg kan si med sikkerhet at om min første bil hadde vært en MR2 MK2 så er det ikke sikkert jeg hadde sittet her nå.. Det er en veldig rask bil, og det er faktisk en krevende bil å kjøre. Den har midtplasert motor bake og bakhjulstrekk, noe som gjør at bilen krever en litt annen ferdighet enn vanlige biler. De fleste 18 åringer vil prøve seg litt når de først får lappen. og med en så rask og sporty bil så kan det fort gå gale.. Spesielt på finterføre. Jeg besluttet å sette min i garasjen om vinteren, og bruke en annen bil istedet. Det sier seg selv at om man først får en liten sleng på ræva med en MR2 der mesteparten av vekten er bake, så vil dette skje meget fort, og det blir meget vanskelig å rette opp bilen igjen, spesielt for en helt fersk sjåfør.

Dette er ikke en bil jeg vil annbefale til en helt rykende fersk og uerfaren sjåfør. No offence.. men jeg hadde heller satset på mer vanlig forhjulsdrevet familiebil med airbag og litt mindre hestekrefter. Da er det ikke så lett å la seg rive med. Dette er ikke for å være kritisk, men jeg sier det fordi jeg vet at de fleste 18 åringer er ute for mer eller mindre allvorlige ulykker iløpet av sine første år som sjåfør. Det kan dreie seg om en bulk eller to, til utforkjøringer og det som værre er.

En MR2 kan fort få en fersk sjåfør til å føle seg nermest overmenneskelig bak rattet pga dens kjøreegenskaper. Bilen gir en nermest falsk følelse av at man kan kjøre ekstremt fort uten at den mister kjøreegenskapene sine. Bilen sitter på veien uansett. Helt til den plutselig uten forvarsel slipper. Og da er det for sent. Jeg husker når jeg var 18. Jeg skal inrømme at jeg kjørte fort en del. Og det med en mitsubishi gallant. Det som holdt meg tilbake den gang var at når jeg kjente bilen begynte å krenge litt i svinger, og jeg følte at bilen ikke helt var med lenger, da slakket jeg ned.... hadde jeg hatt en MR2 hadde jeg ikke fått disse faresignalene, og da hadde jeg sannsyneligvis bare gitt enda mer gass.

en MR2 MK2 har brukt en oppskrift som ferrarier og andre ekstreme sportsbiler bruker. Motoren bake, midtplasert, og med ekstremt stivt hjuloppheng. Dette gjør at bilen ligger veldig bra på veien, og man opplever ingen krenging.

Og det er dette som er så skummelt. Om man ikke er en erfaren sjåfør så vil man fort få en falsk trygghetsfølelse av at bilen ligger som støpt på veien, når den egentlig er i ferd med å miste festet helt...

Alt i Alt... dette er jo en ungdomsbil.. helt klart.. men med det så tror jeg den egner seg best for folk fra 20 og opp.. folk som har tilegnet seg litt erfaring med andre biler.. som har fått muligheten til å lære av sine tideligere feil. en MR2 er ikke en bil man bruker til å lære av sine feil med.. for når det er mange hestekrefter og toppfart på 230 km/t... da kan det fort bli en dyr lekse..

Nå vil sikkert mange si at det er jo bare å kjøre forsiktig osv... men hvem av dere kan med hånden på hjertet påstå at dere ALDRI har råkjørt med MR2en deres? Faren min fikk låne bilen min en gang, og da var han oppe i 180 km/t.. og jeg har aldri sett han kjøre fort før.. han sa rett ut at han ikke greide å dy seg når han satt bak rattet på den bilen... Jeg tror ikke det spiller noen rolle om man er 18 eller 50 år gammel. Fristelsen blir stor uansett, og i alle tilfeller kommer 18åringen dårligst ut både med tanke på kjøreferdigheter og erfaring og ikke minst trangen til å utforske et nytt og spennende område, nemlig bilkjøring...

Slakt meg om dere vil. Jeg følte bare at det var på sin plass med en liten preken om de negative sidene med en slik bil også.

#56169  av Remi

Æ e så enig med dæ.. kan bli en dyr lekse og fyke utfor i en mr2 både økonomisk og på andre måter.. Men nor han først har kjøpt en mr2 til datra si kan det blir vanskelig og kvitte seg med den.. for den ser jo vanvittig bra ut, og du får den egentlig til en vanvittig bra pris? for min del så kjøre æ no enda carina, og æ trur ikke æ hadde klart og tatt live av noen andre en mæ sjøl i den bilen der. for hjulopphenge e ikke direkte stivt.. og rette opp en bil med forhjulstrekk er betraktelig enklere en og gjøre det me en bakhjuls drevet bil.. men dette er vell noe dere alle vet :D jeg hadde aldri kjøpt en mr2 til datra mi, hadde kansje godt for en corolla eller en civic maybe?

#56171  av turboman

Hei, og velkommen til forumet.

Den lyden i døra di, er garanter følgende:

Dersom nøkkelen sitter i tenningslåsen, så durer det i sentral-låsen, og låser dermed opp døra dersom denne er låst. Dermed blir det umulig å låse inn nøklene, iallefall i tenningslåsen.

Prøv å smekk igjen døra med nøkkelen både i tenningslåsen, og uten. Skal ikke bli noen lyd når nøkkelen IKKE er i tenningslåsen...

smart system... :D

#56177  av tbergstad

Syns at mr2 er en flott bil å kjøpe.. Sportsbiler er som regel sikrere enn "vanlige" biler, Og mr2 er tross alt en toyota(driftsikkert). 18 årige jenter jeg kjenner har ikke like stor trang til å trampe gassen i bunn som en overivrig 18 årig gutt..

#56197  av FireWalk

Undersøkelser viser at jentene ikke er stort bedre enn guttene. Myten om at guttene kjører så mye hardere enn jentene er blitt avlegs. Men det har ikke noe med saken å gjøre egentlig, tingen er at MR2 er en krevende bil og kjøre, den har bakhjulstrekk og midtplasert motor som gjør at det kreves en viss finesse å kjøre den på vått føre samt om vinteren.. Finessen jeg sikter til er tilegnet erfaring som en rykende fersk 18 åring i alle tilfeller mangler enten det er gutt eller jente. Jeg vet av erfaring at jeg ikke hadde villet hatt en MR2 selv det første året jeg hadde lappen. Dette året bruker man som regel på å bli kjent med bilen og dens virkemåte. Samt hvordan den reagerer i svinger osv. En 18 åring vil ikke ha noen forståelse om hva slags fart man kan ha inn i en sving på et gitt føre for at det skal være trygt. Dette vet man dersom man har litt kjøre erfaring. Med en MR2 kan dette fort bli skjebnesvangert. Tingen er at en MR2 ikke vil krenge i svingene, noe de fleste vanlige biler gjør. Dette forteller sjåføren at bilen er under en viss påkjenning, og at det er på tide å senke farten. Neste gang kjører man ikke like fort i den svingen. MR2en krenger ikke i svinger fordi det er en sportsbil med stivt understell. Den gir deg ingen signaler om at du nå er iferd med å tøye grensene for hva den kan tåle slik vanlige biler gjør. Derfor kan du fort befinne deg utenfor veien uten å ha fått et eneste signal om hva som var iferd med å skje. Dette har jeg selv opplevd mange ganger.. og det eneste som har berget meg er 6 års kjøre-erfaring.

Jeg sier ikke at en MR2 er en dårlig bil for en 18 åring. Jeg sier bare at saken er som baken, todelt. Det finnes gode sider og dårlige sider med de fleste ting. Og når det gjelder MR2en så er et helt ferskt førerkort definitivt en ulempe, og kjøreerfaring en stor fordel.

De fleste må da kunne si seg enig i at om bilen ikke blir behandlet rett så kan den fort vise seg å være farlig. Man må vite hvordan den skal kjøres for å kjøre den trygt... Når man vet hvordan den skal kjøre er den en fantastisk god bil å kjøre!

Men når man akkurat har fått lappen vil man i alle tilfeller bruke mye tid på å lære seg hvordan ting fungerer, man vil prøve og feile gang på gang før man etter hvert har tilegnet seg såpass mye erfaring at man ved med seg selv at man nå er en bedre sjåfør. Slik er det med både gutter og jenter. Og da vil jeg ikke si at MR2 er den rette bilen å starte med. Det blir på samme måten som at flygere starter treningen sin i små propell fly, og så avanserer til raskere jetfly etter hvert. Man går ikke rett på Jetflyet med en gang fordi man trenger flerfoldige timer i lufta før man er klar til å gå et hakk opp.

Når jeg fikk lappen kjørte jeg rundt i en Mitsubishi Gallant. Det var en helt vanlig bil på den tiden, og en helt grei bil å lære seg å kjøre med. Men en ting vet jeg med sikkerhet, at om jeg hadde fått en MR2 MK2 opp i hendene den dagen jeg kom hjem med førerkortet, da hadde det ikke gått mange ukene før jeg hadde reist av veien f.eks med ræva først og skadet meg selv eller andre i samme slengen. En vanlig familiebil vil gi deg mye bedre tilbakemelding på hvordan den håndterer kjøringen din enn hva en MR2 gjør. Familiebilen sier ifra med kjøre-egenskapene sine, eller snarere "mangelen" på sådan etter hvert som du presser den mot grensen. MR2en gjør ikke det. Den bare gir alt intil den ikke har mer å stille opp med, og da plutselig slipper det uten forvarsel. Den krenger ikke i svingene, Den sitter som støpt på veien osv helt til den plutselig ikke gjør det lenger. Og da er det for sent. Jeg har kommet sidelengs ut av mang en rundkjøring med min MR2 MK2, og da har jeg hatt samme fart som alle andre bilene som kjørte både forran og bak meg.. Tingen er, at når regnet høljer ned og du kommer der med en MR2 med motoren bake og bakhjulstrekk i en sving, da vil som regel ræva rett frem.. og du skal være over middels god som sjåfør for å greie å forutse hva som vil skje, og så rette situasjonen opp igjen. Jeg kan ALDRI tenke meg at en rykende fersk 18åring vil greie å forutse slike situasjoner like bra som en erfaren sjåfør, og vedkommende vil ikke ha noen som helst anelse om hvordan han/enne skal greie å få bilen på rett kjøl igjen før det er for sent. Som sagt før skal man ha litt rallygener for å greie å flyte med trafikken på slikt føre med en MK2, man må regne med å spinne litt og skli litt sidelengs rett og slett fordi den berømte ræven alt for ofte vil rett frem når du vil svinge.. Jeg tviler på at verken gutter eller spesielt jenter er særlig flinke til å hente seg inn igjen i slike situasjoner. Og der har faktisk guttene en fordel fremfor jentene. Som sagt før, Jentene er roligere av seg enn guttene, og akkurat i dette tilfellet er ikke det nødvendigvis en fordel. Når bilen begynner å skli har jentene en tendens til å få panikk og stå på bremsa, mens gutten kanskje vil trykke på gassen. I dette tilfellet er det gassen som er rette alternativet. MAO forsiktighet lønner seg ikke i denne situasjonen. Farten trenger ikke være høy heller for at en slik situasjon skal oppstå. En rundkjøring i 20-30 km/t er nok til at en MR2 MK2 seiler på vått føre. Da tror jeg faktisk at en vanlig familiebil hadde vært klart å annbefale fremfor en MK2.
Igjen et eksempel på at dette er en bil som egner seg bedre for de litt mer erfarene sjåførene.

Og når det gjelder sikkerhet så er MR2 en sikker bil. Den tåler en trøkk, Men jeg vil ikke påstå at den er sikrere enn andre biler. Snarere tvert imot. Bilen er svært lav, og vil derfor komme dårligere ut i en front mot front kollisjon enn en litt høyere bil. Tingen med MR2en er at den er ekstra stivet opp i front pga mangel på motor fremme. I en kollisjon mellom en MR2 Mk2 uten airbag og en nyere Golf GTImed Airbag (i samme prisklasse) så er det godt mulig at man hadde kommet bedre fra det i Golfen pga Airbagen.

Nå er det sikkert en del som absolutt VIL missforstå meg, og slike folk er det ikke vist i å diskutere med. Men så er det sikert også en del som forstår AKKURAT hva jeg mener. Nå er det iallefall sagt :) Så får de det gjelder selv overveie for og imot.

En kan godt være 18 og kjøre som en gud, uten problemer med en MR2 MK2. Men de ALLER ALLER fleste vil iløpet av sine første år med lappen være borti flere små uhell og få seg mang en lærepenge. Det er slik vi mennesker lærer. Og jeg tror man lettere lærer leksa med en vanlig bil enn med en MR2, fordi den vanlige bilen som sagt gir mer tilbakemelding til føreren underveis enn en MR2 gjør. MR2en sier ikke ifra før det er alt for sent..Eneste måten å redde situasjonen i en MR2 på er å Forutse den før den skjer. Og dette er en egenskap ferske sjåfører mangler nettopp fordi egenskapen baserer seg på erfaring. Noe en helt fersk sjåfør ikke har så alt for mye av...

#56207  av MRQuoc

Akkurat nå Firewalk , sa du mye jeg også ville sagt , men av høflighet til fremmede, har jeg holdt det igjen.

Det jeg likte best , var setningene der som jeg tolket slik

"Man skal respektere bilen som den er, med sine ulemper også!"
Derav det ene punktet mitt der jeg sier "Forståelse av trafikkbildet , avverging av kollisjon"
Med erfaring , og forståelse på bilen , kan man slippe uheldige historier, det er de man ønsker seg minst , men husker mest når det skjer..

Jeg må si at som 18åring , ville det gått galt .. selv med den mindre og eldre MK1 som jeg har nå .. jeg har på den tiden presset skrøpelige biler , og bare tanken på at bilen har krenket har gjort at jeg har bremset ned farta midtveis i svingene .. og det har godt bra , men med andre tanker der Mr2´ens egenskaper er annerledes ville jeg kanskje ikke med sikkerhet sittet her idag og nytet livet med en MR2 .. det skal sies at bilen , en Corolla Gti ble kjøpt av ei jente .. og den ble kræsjet hardt , jenta mistet lappen og fikk en klekkelig bot .. så det med at jenter er snillere på gasspedalen enn gutter viskes ut for hvert år , det har noe med likestilling i samfunnet å gjøre , der jenter nå skal ut å utfordre verden like mye som gutter ..

Jeg har ved flere anledninger kommet veldig galt ut i våte svinger og rundkjøringer der ting går litt annerledes enn forventet , jeg liker sånt .. når det er litt provosert frem.. men den ene gangen fikk jeg ufrivillig skrens .. i høy fart (60 sone) igjennom en rundkjøring som var skeivt bygd .. hadde ikke dette vært 0415 om morgen .. ville jeg garantert stått med venstresiden plantet ganske langt inn i motkommende bil, og jeg fikk stoppet bilen helt for å klare å ta meg sammen .. dette fordi jeg slapp gass og trykket inn brems .. selv om jeg har sagt til meg selv , leket med dette i snart 1 år .. så glemte jeg dette når det kom uventet..

nå skal det sies at jeg ikke har kjørt så mange mil med MK2 , men jeg regner med at det omtrent har de samme "ulempene" man må venne seg til som på MK1 , og MK3 ..

#56220  av FireWalk

akkurat det jeg mente.. Man kan kjøpe en MK2 til noen med all verdens beste intensjoner. Men tingen er, at dette er når man ikke har erfaring fra før så er det en skummel bil. Jeg har kjørt disse bilene selv, og kan derfor si at jeg ikke hadde villet kjøre en slik bil når jeg selv ble 18. og ikke hadde jeg villet la ungene mine kjøre en heller. Men tingen er jo at om man IKKE er kjent med disse bilene, så kan man lett tenke at det er jo bare en helt vanlig bil, hva er forskjellen fra en bil til en annen? vel.. den er nødvendigvis ikke så stor.. men en MR2 er ingen vanlig bil..

ha det i tankene, det er viktig at vedkommende som skal kjøre bilen får god opplæring i hvordan man skal kjøre akkurat DENNE bilen! Det hadde vært en fordel å kjørt en vanlig bil først, til man blir tryggere i trafikken og på biler og bilkjøring generelt. Men nå har jo bilen allerede blitt kjøpt her, så mitt råd er at Far kjører bilen en del selv nå, og blir kjent med den. Jeg kan tenke meg at han har kjørt bil i mange år selv og dermed fort vil sette seg inn i hvordan MR2en fungerer. Kjør den litt hardt, prøv den i svinger på vått føre.. prøv å press den litt i rundkjøringer.. Få feelingen med bilen, slik at du kjenner hvordan den reagerer på forskjellige ting.

Så kan du ta henne med ut på kjøretur og prøve å lære bort det du selv har lært av disse "eksperimentene". Det er bedre at hun er klar over det på forrhånd, slik at hun vet hvordan hun skal håndtere en situasjon som dette. Ta henne med ut på en stor og våt parkeringsplass f.eks.. få henne til å ta noen krappe svinger i litt fart slik at ræva kommer deisende ut, og sørg for at hun lærer seg å hente seg inn igjen. osv.. Nå er jo bilen kjøpt, så da er det beste man kan gjøre å lære seg å hanskes med den.

Jeg kjørte jo MR2 MK2 i et halvt år.. trodde jeg hadde fått en veldig god feel med bilen. Jeg viste hvor grensen gikk, hva den greide og ikke greide.. men jeg ble likevel overasket i en tunnell der det var ekstremt glatt veibane.. Jeg begynte å seile sidelengs.. og når jeg prøvde å rette opp igjen kom ræva som et spøkelse i natten og tok meg fullstendig på senga.. jeg rakk ikke å reagere engang før bilen hadde gått 180 grader rundt.. og da var det ikke noe mer jeg kunne gjøre.. jeg hadde mistet all kontroll og det var ikke lenger noe håp om å få den tilbake.. Og jeg har kjørt bil i ca 6 år.. Jeg elsker MR2 Mk2, og kommer til å kjøpe meg en ny om ikke så lenge.. men en ting er sikkert, jeg skal ha meg en helt vanlig sedan som jeg skal bruke om vinteren. MR2 MK2 funker ifølge mange her greit på vinterføre. Har man gode dekk så går det greit om man er veldig forsiktig. Noen er veldig vågale og seiler i hver sving mer eller mindre kontrollert. Men det er de gangene det ikke er kontrollert jeg er bekymret for. Hadde meg noen seilaser i vinter som jeg greide fint å hente inn, men jeg vil ikke ta sjangsen på at den tar meg på senga igjen når jeg ikke er forberedt på det. Så Om vinteren får bilen stå i garasjen. :) etter 6 års erfaring er jeg enda ikke erfaren nok til å føle meg 100% trygg med en MR2 på vinterføre.. spesielt ikke her, med mye dårlig og lite vedlikeh oldt vei om vinteren (dårlig pløyd osv).
 #56238  av k_one

chris skrev: siden det er bil med midtstilt motor, så må man ha respekt for det. bilen er ikke akkurat understyrt, for å si det sånn. men ved normal kjøring (når man ikke tøyer grensene) så sitter bilen utrolig godt på veien, spesielt om man har på skikkelige dekk. Eneste "fare"momentet man bør være klar over, er at om man kjører altfor fort inn i en sving, så må man for all del ikke panikkbremse. da kommer ræva ut i prosjektilfart. ellers er det absolutt ingen problemer å kjøre mr2. litt lett i ræva på vinterføre er den riktignok. fort at man kommer litt sidelengs ut av kryss og sånn ;)
Når det gjelder usa, så er mr2'ene der levert med annen type motor (litt større volum, og mindre hk), og jeg tror også annet hjuloppheng.
chris, er det veldig stor forskjelling i handlingen på en mk2 og en mk3?
jeg har dessverre aldri kjørt en mk2 men jeg har en del erfaring med andre biler med midtmontert motor(deriblant ferrari 348, rover mg og lotus elise) og alle de, som min egen mk3, understyrer veldig ved turn inn og overstyrer veldig ved utgang av sving, sånn som en bil med midtmontert motor "skal" gjøre. klart da snakker man maksimal "push" inn og ut av sving. men, hvis toyota har klart å få bort all understyring på mk2 så all honnør for det! men jeg syntes bare det virket litt rart at akkurat denne modellen skulle være så annerledes??? :?

#56269  av Kjelliken

:? her ble det vist masse skriveri greier gidder rett og slett ikke lese alt hehe.

Men garattis med ny bil til dattra og er sikker på at hun blir fornøyd det hade jeg blitt om min far hadde kjøpt en slik bil til meg..

Velkommen her på forumet og håper du får noe ut av denne posten din..
Og du må jo selvfølgeløig klare å få sendt inn denne dattra di inn her i varmen også stor mangel på damer i dette forumet.. håper hun er like iteresert i bil som vi er.. :roll: