TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer ved montering av manuell Boost controller!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#56958  av CelicaTurbo

er det en bleed ventil så skal den være helt lukket om du skrur justeringsskruen helt inn (med klokken), og da skal trykket ditt være så lavt som det kan være.. det gjelder bleed-ventiler av den typen hvor det går en slange til ventilen.. går det to slanger så vil justeringen trolig være motsatt..

#56962  av jensi

Dette er en grainger ventil vi snakker om her.
Jensi

#56970  av CelicaTurbo

jøss, jaja, det ble skrevet "bleed" tidligere i tråden mener jeg :roll: Men, er det en grainger så står den trolig feil vei montert, jeg klarte det selv når vi monterte ventil på Kjellikens bil.. :roll: Ventilen skal være montert slik at den enden med det bittelille hullet (og den enden av ventilen hvor fjæren ligger) skal vende mot wastegaten-klokken om jeg husker rett denne gangen.. :wink:

#57136  av The Doctor

Nesten litt flaut å skrive det her, men den var montert feil.. Nå funker den.. MR2 Turbo med 1bar i trykk fungerer jo tårlig greit da :D

MEN.. På instruskjonene som følte med så hadde jeg koplet riktig(vil jeg påstå å mene!).. For jeg må nesten tolke at Boost source er Turbon og at wastegaten er wastegaten..

Men da er den på plass iallefall.. Nå får vi bare se hvor lenge redskapen holder.. hehe :?

Noen som kan si ca heste antall i en MR2 turbo som har 1bar i ladetrykk, K&N Filter og Apexi N1 effekt anlegg?

#57138  av Kjelliken

:D riktig det kristian men nå lader min like mye som den gjorde da kan være at vasgaten min er gåen.. men skal skjekke med en to stegs bost controller i helgen.. :wink:

#57146  av The Doctor

Det kan ikke være at BC din har justert seg eller noe da. Skruen har løsna eller noe..?