TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kit til mr2mk1???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#68426  av Erlend

Kan bli veldig bra det da :) Synd at en ikke ser rumpa på den øverste mk1en så bra..men får en viss idè...

#68432  av Jarl

Erlend skrev:Kan bli veldig bra det da :) Synd at en ikke ser rumpa på den øverste mk1en så bra..men får en viss idè...
Erebuni bakfanger:Bilde
Front: Bilde

Det som er greit med StyleAuto kitet er at det er hull til ekstralykter, blir ikke særlig pent med ekstralys på Erebuni...

#68652  av Mr2Nyter'n;p

Forstår ikke vitsen med å style en mk1, jeg... Hadde jeg villet style en bil ville jeg heller kjøpt en 2'er golf eller noe... Sjarmen med mk1'en er jo at den er nydelig fra før... Synes jeg da... Hver sin smak og det der.. 8)

#68733  av Mr2 Mk2

Noen karer her som har styla Mr2`ene sine..syns de er stilig jeg :D

visst dere ser nøye får dere øye på en diger NOS flaske som er plassert i midtkonsollen :twisted:
Vedlegg
IM000095.JPG
IM000095.JPG (321.62 kiB) Vist 3331 ganger
litt vel ekstreme sideskjørt,de ble heldigvis fjernet ;)
litt vel ekstreme sideskjørt,de ble heldigvis fjernet ;)
IM000094.JPG (288.04 kiB) Vist 3334 ganger
IM000368.JPG
IM000368.JPG (240.3 kiB) Vist 3339 ganger
IM000367.JPG
IM000367.JPG (226.81 kiB) Vist 3334 ganger

#69285  av Anders gullstein

Synes stylingen en får til mk1 er litt for 80-talls. Har sett enkelte unntak (en frontleppe og en bakvinge). har bilder på min egen pc, men ikke på den jeg skriver ifra nå.
Bakvingen likner veldig på den som var på konsept MR2 fra tidlig 80 tallet (faktisk ganske fin, synd de ikke beholdte den på produksjons utgaven).

#69292  av Amund

Anders gullstein skrev:Synes stylingen en får til mk1 er litt for 80-talls. Har sett enkelte unntak (en frontleppe og en bakvinge). har bilder på min egen pc, men ikke på den jeg skriver ifra nå.
Bakvingen likner veldig på den som var på konsept MR2 fra tidlig 80 tallet (faktisk ganske fin, synd de ikke beholdte den på produksjons utgaven).
en liten oplysning her: bilen er faktisk 80-talls... :roll:

#69327  av Erlend

Ja, sant det... blir jo litt gæli hvis en kliner på et helt nytt F&F-kit på en sånn bil - har jo sett de forferdelige eksemplene av mk1er som de har prøvd å få til å se ut som de er lagd på 90-tallet, med skjørt og spoilere som prøver å blande firkantede originalformer med avrundede nye. Huff.

Tror regelen her også er at man må fremheve bilens former, ikke gjemme dem bort :wink:

#69417  av Anders gullstein

Ja, men poenget jeg skal frem til er at de ikke passer på bilen. Det som står på fra før er finere enn det som en kunne kaste på i ettertid.

#69418  av Erlend

Tja, det kan diskuteres :) Det blir forskjellige meninger med forskjellige folk, personlig synes jeg at hvis man finner rett styling, så kan mk1 bli mye mer aggressiv. Det er jo klart at den blir ikke så pen som en mk2 eller noe som er lagd nyere - men det er sjarm med en bil som bare ser fokusert ut :)

#69428  av Anders gullstein

Ja, som sagt har jeg sett ett par deler som ikke ser så værst ut. Men de som er vist her synes jeg ikke noe om. Tross alt, det felger og et senkesett som gjør det største utslaget på utseendet.

#69508  av Erlend

De to modifikasjonene er essensielle ja :) Men det skal lite til for å få en mk1 til å se enda mer racer ut, bare en diskret frontleppe og noen større skjørt kan gjøre veldig mye! Viktig at det ikke blir for mye på en sånn bil iallfall, det tror jeg alle er enige i.

#69522  av Anders gullstein

Ja, synes den er nok "stylet" slik den er fra fabrikken. Jeg vurderer faktisk å ta av sideskjørtene. Skal lakkere ny skjerm og front lell til våren, så da har det ikke kosta mye å lakkere kanalene også. Du har rett i det at det fort kan bli litt for mye på en MR2, som etter min mening skal være en bil som skal se litt lett og slank ut, ala Fiat X1/9.

#69593  av Erlend

Helt enig! Hele essensen til mk1 er at den skal være lett og ledig :) Blir veldig fint med rene linjer og lite støy da. Gode modifikasjoner vil nok være f.eks monovisker, ta bort antenner og merker, slike ting? :)

#69694  av Amund

Erlend skrev:De to modifikasjonene er essensielle ja :) Men det skal lite til for å få en mk1 til å se enda mer racer ut, bare en diskret frontleppe og noen større skjørt kan gjøre veldig mye! Viktig at det ikke blir for mye på en sånn bil iallfall, det tror jeg alle er enige i.
-87+ har en bedre frontleppe som gjør mye for fronten.
sideskjørtene er long gone for lenge siden, bilen ser bedre ut uten.
litt senking, og felger med litt kant, så er bilen grei nok. mener jeg. Om noe mere blir gjort, er det i så fall bredding for å få plass til større såler. sliter med litt dårli feste :roll:

#69698  av Mr2 Mk2

Amund skrev: er det i så fall bredding for å få plass til større såler. sliter med litt dårli feste :roll:
Jeg Ã…!....om det er 20minus og det nettop har regna,that is :roll: