Side 2 av 2

Legg innLagt inn:17 okt 2004 00:52
av mr.two
Ivar skrev:
mr.two skrev:Dette er for LHD > RHD men er jo det samme bare bakvendt...http://www.mr2oc.com/showthread.php?s=& ... conversion
Takk, men det stod ikke så kjempemye nyttig der. :?
Sorry, leste ikke gjennom posten...men det er diskutert der, har sett det før for en stund siden...prøv å søk ; rhd conversion, da får du sikkert opp noe... :) Og om de diskuterer fra Venstre til Høyre er jo et fett...

Legg innLagt inn:17 okt 2004 14:00
av jensi
Jeg foretok en liten sjekk rundt dette for 2 år siden.
Det jeg kom frem til var bremseforsterker (abs)må flyttes.
Clutch hydraulik sylinder og pedaler.
Vindusvisker motor-stag.De går andre vegen.
Du må bytte hele bunnen under pansere der hvor rattstammen går ned til tannstangstrying.
Dette må sveises tror jeg.
Har du servo må du flytte servopumpen og servostyringen.
+ andre ting som er nevn tidligere.
Ikke umulig men en omfatende jobb.
Lykke til .

Jensi

Legg innLagt inn:18 okt 2004 09:40
av MR2turbo
Hvorfor ikke bare kjøpe en som er LHD??? Greit nok å bygge om en bil om den ikke er å få tak i med rattet på rett side, men skal du gjøre dette skikklig må du bestille alle rørene som skal flyttes, få bytta hele bunnen fremme (så du ikke får skøyter som ruster, osv. osv..) Tror det blir passelig dyrt uansett...

Men for all del har du tid og tilgang på billige deler så er det jo ikke noe problem.. ;) Lykke til! :P

Legg innLagt inn:18 okt 2004 11:19
av Hobbes
Måtte jo vert fett å hatt en 98 mod LHD da?

Legg innLagt inn:20 okt 2004 23:20
av Ivar
MR2turbo skrev:Hvorfor ikke bare kjøpe en som er LHD??? Greit nok å bygge om en bil om den ikke er å få tak i med rattet på rett side, men skal du gjøre dette skikklig må du bestille alle rørene som skal flyttes, få bytta hele bunnen fremme (så du ikke får skøyter som ruster, osv. osv..) Tror det blir passelig dyrt uansett...

Men for all del har du tid og tilgang på billige deler så er det jo ikke noe problem.. ;) Lykke til! :P
Fordi RHD blir fantastisk mye billigere og tid har jeg nok av. Hvis det er for problematisk så beholder jeg bilen RHD. Det er jo ikke jeg som sitter nærmest motsatt kjørefelt når jeg tar forbikjøringer. :wink: