TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RHD -> LHD-konvertering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #65662  av Ivar

Noen som har gjort dette på en MK2?
Jeg finner ingenting på nettet. Det eneste jeg finner er idiotiske ricerfolk i amerika som vil konvertere bilene sine til RHD fordi det er så eksotisk og asiatisk.

Jeg har hørt at det er hull i torpedoveggen og at konverteringen er ganske lett. Hva trenger jeg av deler fra en LHD-bil?
 #65667  av spkstrp

Ivar skrev:Det eneste jeg finner er idiotiske ricerfolk i amerika som vil konvertere bilene sine til RHD fordi det er så eksotisk og asiatisk.
Sorry er noe off topic, men dette ble bare for dumt ! :lol: Vil man ha noe eksotisk og asiatisk så får man heller kjøpe noe asiatisk og eksotisk... "".. :roll:

#65668  av Ivar

Jeg tror du bør lese posten min en gang til hvis du tror jeg har sånne intensjoner. :shock: :D

#65670  av The Doctor

Tror du trenger Dashbord.... Stort sett mye annet er vldig sentret i bilen.. Ã… du trenger vel kanskje noe ratt/styre stag overganger o.l vil jeg tro....

#65680  av spkstrp

Ivar skrev:Jeg tror du bør lese posten min en gang til hvis du tror jeg har sånne intensjoner. :shock: :D
Sorry, mente bare at amerikanerene er gale :)

#65682  av Remi

Koster vell mer en det smaker og bytte over ?

#65689  av Ivar

Jeg blir bare irritert når noen sier noe som er lite gjennomtenkt.
Hvorfor skal det bli så dyrt? Det er flere MR2er på skraphandlere rundt om i Norge. Dashboard, noen stag og muligens rattstamme?

Det er ufattelig mye enklere å selge bilen senere hvis bilen er LHD.
Jeg gjør såklart arbeidet selv. Jeg klarer glatt å skru ut deler og sannsynligvis klarer jeg å skru de inn igjen også, selv om det er speilvendt.

#65721  av Remi

Lite gjennomtenkt? neh..
Men og bygge om selv. har du ferdighetene er det vell bare og sette i gang.Æ trudde du sku ha verkste til og gjøre det. ikke noen vits i og bli irritert da :wink:

#65741  av larsst185

noen ting som må skiftes er:Tannstang,dashbord m/ledningsnett,andre seter om du skal ha justeringa på rett plass,bryterne i dørene må byttes om for å få knappene på rett plass.sikkert en god del ting som dukker opp etter hvert som sikkert blir å koste tid å penger.Men umulig er det helt sikkert ikke....

#65743  av tojo

Er da vel ikke umulig det nei! :) Jeg ville ikke kjøpt delene løst,sats på en delebil hvis du skal foreta en RHD til LHD konvertering.Det er det letteste og billigste. :wink:

#65751  av Ivar

Ledningsnettet trenger jeg visstnok ikke, da det går fint å skjøte alt sammen. (Yay.)

#65758  av sindrejl

er påstått en kostnad på rundt 20.000 for konverteringer.. men mest sannsynlig er da det for verksted arbeid.. er fullt mulig og ikke så dumt om du skrur selv... er jo ekstrem-sport å ha rattet på "feil" side med tanke på forbikjøringer ;)

#65774  av larsst185

bremserør og greier må du vel og få nytt......