Side 2 av 6

Legg innLagt inn:28 okt 2004 16:46
av tojo
:D Hei blixern! Det blir nok TS-OGN treff på ACR ,kommer tilbake med dato etterhvert :wink:

Legg innLagt inn:28 okt 2004 18:35
av blixern
Det blir rått med ACR...drit fin bane... :) :)

Bare si fra vis dere trenger nå "hjelp" eller nå ett eller anna...bor i bodø jeg.

Å i dag er det begynt å bli litt glatt...Drit gøy. :)
Er det noe form for sperre på bakhjulene eller ??
Virker som den kommer litt lett ut på ræva?
Faen så gøy uansett... :) :)

Legg innLagt inn:28 okt 2004 22:18
av Tor
ACR til sommeren er avtale, jeg skal iallefall nedover med min bil.

Legg innLagt inn:04 nov 2004 10:11
av blixern
:D :D

I dag kom det pakke fra brakes norge...

Turbosmart bleed valve...
Så i kveld blir det å justere litt trykk...

Kunne ikke noen vært så snilt å posta litt bilder å sånt hvor dere vis hvor den slangen er som jeg skal blinde får å ta bort fuel cut saken ?

Orker ikke å vente på fuel cut defensern :P

Noen andre som har montert bleed ventil på 3sgte ??

Hvor mye bør jeg sette trykk til osv??

:D :D *HEEELT GIRA*

Legg innLagt inn:04 nov 2004 10:35
av kennethx
Sjønner ikke hvorfor folk ikke kjøper releve valve i stede for bleed valve =P

Om motoren og turboen din er i tipp topp stand og du har effekt anlegg, så er vel 1.2Bar høyeste boost. Over det tjener du ikke noe på. Har du ikke effekt anlegg så må du kjøre lavere. Cat'en er erstattet med en fin DP, eller guttet?

Det er så klart viktig at topp-pakning, olje og alt som hører med er tipp topp før du skrur opp trykket så mye.

Går ut i fra at du har montert en turbotrykks måler av litt kvalitet, så du kan følge med boost nivået nøyaktig?

Bleed valve skal "erstatte" T-VSV som ECU styrer. Hvis du bruker søke funksjonen på forumet her så tipper jeg du får en del treff på nettopp dette :)

Legg innLagt inn:04 nov 2004 22:25
av blixern
ehm alt gikk uten hell..... den kutta hele tiden...fikk ikke juster noen ting.
kobbla på den turbosmart sin "bleed ventil" Boos Tee, å den lada for mye...turbokutt/fuel cut hele tia..
kobbla den mellom wastegate å turbo.
Men men.... skal nok få fart på sakerne må forske litt mere!

Orker ikke å trikse for mye heller før alt blir 100% rett.
Fant nettop ut at jeg har vist justert BoostTee`n feil, da det er 2 plasser den skal justeres, ikke bare på den store skruen...

men det værste med alt var jo at slangen fra turbo til innsug rør ble deffekt...var mårknet å ødelagt å teipa fra før...så gadd ikke å prøve mer med den.... BLÅ SILIKON I MORGEN! :)

Så... kjører med 2.5" remsus å orginal catt....
Motoren er tett å fin den...bruker ikke olje...turbo virker fin...

Legg innLagt inn:05 nov 2004 08:28
av Blueman
din noob :P ring meg i kveld så skal jeg fikse biffen ;)

Legg innLagt inn:05 nov 2004 08:38
av kennethx
bleed valve skal IKKE kobles mellom turbo og wastegate!!


Les det jeg skrev om igjen du =P

Og hvis du får fuelcut en gang, så MÅ du skru av tenningen og starte bilen på nytt for å resette ECU, ellers vil den cut'e på nytt bare den ser noe som ligner på trykk. (ikke slå av med en gang selvfølgelig)

Legg innLagt inn:05 nov 2004 10:34
av blixern
Blueman: Å når kunne du skru bil da? :lol:

kennetx: ja oki...så ikke posten din før jeg begynte...
men skal searche forumet litt å sånt idag så finner jeg vel ut :P
Har NULL peil på toyota egentlig...Har jo skrudd golf i alle år........
så litt start feil må man regne med vettu ;)

Fant ut at du måtte slå av å på for å slette minne på ECU`en ja ;)

Blir nytt forsøk i dag, med blå silikon å research av hvor bleed ventil skal stå :lol: :shock: :D :oops: :oops:

Legg innLagt inn:05 nov 2004 10:38
av blixern
ehm har AutoGauge turbotrykk måler...så klarer å følge med litt på trykket... CoPilot blueman er ivrig å lese av turbotrykk. Han duger litt. :lol: :D

Legg innLagt inn:05 nov 2004 11:10
av kennethx
bruker du søke funsjonen og søker på t-vsv, så finner du all informasjon du trenger, jeg prøvde :)

Legg innLagt inn:11 nov 2004 22:41
av blixern
prøvde å koble mellom t-vsv men det hjalp lite. ladetrykk på 0.5 bar jeg!!

Grr. hehe. sikkert gjort nå feil ja.

Skal man bruke nå T-Stykke eller nå i den dur ?

Vel vel....blir vel kansje å sette inn Celicaen for vintern før litt modding..
litt teit det egentlig da dette skulle være den ultimate vinterbilen...
men bli jo like gøy til våren da vis man kan rulle ut med ca 250-260hk (ÆRLIGE!!)

Ellers da... nå anna nyttige mods ?

Noen som bruker bøttestoler ?

vurdere å kjøpe, men lurer åssen det blir da jeg bruker bilen daglig...
fant ut baksete veide jo max 7 kg så tjene jo lite på å hive det.

Legg innLagt inn:25 jan 2005 17:06
av blixern
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

å ett bilde av gamle interiør....forferdelig........
grøsse

Bilde

å ett av det nye, takk til memo!
Bilde

sånn,,,,tenkte å oppdatere tråden min med litt bilder kansje....


flere kommer nok!

mvh blixern :D

edit: Fikk ikke dette til å funke !?!?

Legg innLagt inn:25 jan 2005 17:12
av blixern
hmmm ??

Legg innLagt inn:25 jan 2005 17:29
av memo
bra du fikk bruk for noe av det, hadde kasta det ellers :)

vi snakkes vel igjen til sommertreffet regner jeg med 8)