TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kveles av bensin?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#76019  av GT4 CS

Er ikke direkte skadelig med for kald plugg, du vil kansje ikke få like jevn tenning på lave turtall. Ja få sjekket opp om du har riktige tennpluggkabler osv :D

#76021  av Eirik

Hm i følge denne siden bør jeg nesten ha IQ24. Litt kjipt å kjøpe feil tennplugger med tanke på at de er så dyre.

#76022  av GT4 CS

Om du har nr til orginal plugger, så få tak i noen som er 1 grad kaldere, kansje du bør ha litt mindre elektrode avstand og. Burde ikke være noe problem og skaffe får man tro. Og hver helt sikker på at tennpluggledninger er riktige også. Ellers kan du miste masse strøm før den når tennpluggene dine

#76027  av Eirik

De kablene jeg kjøpte skal ha minimal med motstand så det burde ikke være problemet. Muligheten er jo at jeg hadde veldig dårlige kabler sist med høy motstand så de klarte å kjøre så varme plugger men nå når jeg får mindre motstand blir det feil. Ser på denne siden http://www.4agtoys.com/4agtoyswebsite_002.htm at jeg bør har IQ 22 eller IQ 24. Har mest tro på at jeg trenger IQ 24 siden jeg har bedre tenning enn orginalt og en pulley som gir 10 psi mer. Og at motoren jeg har i forskjell til den orginale 4agzen i AW 11 har ca 20 til 25 Hk mer. Noen som er enig at jeg bør gå for IQ 24?

#76030  av GT4 CS

Hvor mye ladetrykk kjører du med da? Om du ikke lader mer en 12psi ville jeg valgt IQ22 pluggene, er du nærmere 12psi++ gå for IQ24 pluggene. Lønner seg og ha en tennplugg som er så optimal for motorens oppsett som mulig.

#76146  av Eirik

sendte mail med en kar som skulle ha peiling om hele oppsettet mitt og han anbefalte IQ 24 med .032 gap og skulle vist funke perfekt med gze. Får vel kjøre meg en tur til toyota i morgen da å høre om de kan skaffe det billigere enn cd cardic ;)

#76335  av Eirik

jepp da er plugger bestilt. Blir artig å se nå når jeg får dem innen 2 dager regner jeg med

#76489  av Eirik

fikk pluggene i dag ;) den gikk mye renere nå og merket det faktisk godt på akselerasjonen. fikk ikke problmet heller enda. men kjørte ikke lange turen. får se utover uken da;)

#76545  av Eirik

og slik så de gamle pluggene ut. ikke rart det ikke funket ;)
Vedlegg
Copy of DSC00070.JPG
Copy of DSC00070.JPG (20.52 kiB) Vist 1187 ganger

#76568  av GT4 CS

Har vært noe varm den pluggen din.

#80497  av Eirik

glemte å la dere høre hvordan det gikk men det var noe så enkelt som tennplugg kablene ;) Bilen er fortsatt til salgs ;)

#80584  av lexusmann

Etter alt dette snakket om tennplugger, kom jeg til å tenke på om jeg har riktig temp. på mine. Kjøpte dem hos TRS i Hauge i Dalane. De heter 4XIK22, men jeg aner ikke om de er riktig/bra for min kompressormotor. Sa jo seff at jeg hadde kompressor, da.... :)
Er det noen som har et tips?

#80633  av Eirik

bare se på dem det da ;)
sotete = for kald
hvit = for varm