Side 2 av 4
Legg innLagt inn:14 des 2004 23:56
av Dice
Lurer på hvordan en kompressor ser ut???
Her er en:
Det er en TwinSrew Kenne Bell kompressor for Ford Lightning. Twin?, se på rotorbladene. De er så tette at ikke et hårstrå passerer uten problemer
Just my 2cent

Legg innLagt inn:15 des 2004 17:22
av Erlend
Kompressor er konge de, ikke noe lag eller sånt. Det som er synd er jo at en kompressor ikke gir så mye effekt når man tar en effekten kompressoren bruker med i regninga... Og veier ikke en kompressor mer enn et turbosystem?
Uansett, Lexus med SC må være himmel

Legg innLagt inn:15 des 2004 18:04
av Nordic Autotech
den tar litt effekt, men ikke mer enn den lager

Ang vekt så kommer det an på modellen.
Den på bildet der veier nok mer enn en turbo, men en Vortec f.eks som egentlig bare er en halv turbo med endel drev inni er jo lettere enn en turbo.
Legg innLagt inn:15 des 2004 18:58
av lexusmann
Noen som leste annonsen i Autofil (tror jeg), om RATS som hadde montert en lexus-V8 i en Holden (australsk Opel), inkludert en svær vortec-kompressor? De fikk snaue 900 hester....Burde duge så det holder, hehe

Legg innLagt inn:24 des 2004 13:20
av Goose
skal du ha en ventil så ambefaller jeg deg Sard R2D2 BOV. den er bare porno...

Legg innLagt inn:24 des 2004 15:04
av sleeper
hvor får du kjøpt det da?
Legg innLagt inn:24 des 2004 15:06
av Goose
jobber med den saken... Skal ha en r2d2 selv i bilen min...
man kan få kjøpt den fra japan eller usa men også fra c2power.com
her hører du en r2d2:
http://www.c2design.hu/celica/1-2.mpg
jeg kan godt organisere gruppe kjøp av Sard R2D2 BOV hvis mange er interesert i den

Legg innLagt inn:24 des 2004 16:14
av sleeper
Goose skrev:jobber med den saken... Skal ha en r2d2 selv i bilen min...
man kan få kjøpt den fra japan eller usa men også fra c2power.com
her hører du en r2d2: http://www.c2design.hu/celica/1-2.mpg
jeg kan godt organisere gruppe kjøp av Sard R2D2 BOV hvis mange er interesert i den 
hm... har du turbo da?
Legg innLagt inn:24 des 2004 19:34
av Goose
Not yet, but I will

Legg innLagt inn:24 des 2004 21:24
av sleeper
hm... høres jo spennende ut... hva gir du for det da? blir det godkjent?
Legg innLagt inn:24 des 2004 22:48
av Goose
kommer på rundt 20k og ja jeg skla godkjenne.
men det ser ut at det blir lenge. Om jeg rekker å modde i løpet av 2005 er det bare lomebok som bestemmer. men jeg skal kjøpe en og en del etterhverandre...
Legg innLagt inn:26 des 2004 16:30
av sleeper
blir det ikke svindyrt og godkjenne og betale hk avgift da?
Legg innLagt inn:26 des 2004 17:40
av Goose
hvem sa at jeg må øke med mange HK hvis jeg skal ha turbo;)
Legg innLagt inn:26 des 2004 18:20
av Zepticon
Mener å ha hørt en plass at man kune sette på en dings en plass som gjorde at motorn ikke yter max... Sånn at når den skal godkjennes så slipper du unna med mindre avgifter og slikt...
Stemmer dette eller ser det bare bullshit?
Legg innLagt inn:26 des 2004 18:25
av Goose
Det avhenger mye av Turboen og modyfikasjonen du gjør.
Jeg får min del kan sette på turbo spenge westgaten og bilen blir som orginal siden jeg skal ha Mapfuel med 4 ekstra dyser som sprøyter inn bensin når turboen starter å lade. før den starter å lade er det orgianle dyser og ECU som gjør jobben.
Dermed vil jeg ikke ha noe problem å stille inn bilen til 160-165HK.
Men uansett det er en stund til jeg får startet med modyfikasjonen. Jeg må ha nok penger først
