Kompressoren er jo mekanisk drevet, uten frihjulsnav..hehe..
Så når motorturtallet synker synker kompressorturtallet og det øker igjen like fort. Man har jo ikke noe "lægg" på en kompressor, samt at det blir fint lite mottrykk som skader bladene i kompressoren.
Dermed har ikke dumpventil på en kompressor motor noen hensikt, annet enn lyden.
Det at kompressorens trykk bare avhenger av motorturtall gjør jo at du vil få mye mer lyd i dumpen når du ruser på en en bil med presse enn på en med turbo..for dere som liker å stå å showe..
Ang. spjell før kompressor så er vel ikke det noe problem siden spjeldet sitter på innsuget...skulle du hatt spjeldet foran kompressoren ville du fått en motor totalt blottet for respons.
Konklusjon: Det funker, du får lyd, men ingen prestandamessig effekt.
Men vil du ha så selger vi det selvsagt

Ta kontakt på mail.
IKKE PM.
Mail:
arildas@me.com.
Arild-André,Nordic Autotech