TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Km juks

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#76647  av Mr2 Mk2

kaimagne skrev:. Om det finnes en slags logg i hjernen på bilen, som sier hvilke endringer som har vært gjort, vet jeg derimot ikke...
Hehe om dem har gjort en shitty jobb så går det an å bare kople av batteriet til den har mistet "hukommelsen" slå på igjen.Og vips den digitale tellern blir riktig,riktinok er det vel få som gjør så dårlig jobb.Men har vært borti det med en BMW. :roll:

#76650  av tojo

Jeg lurer alle jeg selger bil til! For det første tar jeg av setetrekkene som jeg har hatt i bilen siden den var ny,siden kjøper jeg nye gulvmatter og Sparco eller Momo kit(ratt,pedaler og girknob) så enkelt er det.
Men for all del ikke glem å still tilbake kilometertelleren til 500-1000km. :?
Husk på det finnes alltids en kjøper der ute! :D (en lettlurt stakkar)

JUST KIDDING! Km juks og denslags skulle vært straffet meget hardt om det ble oppdaget. :evil:

#76653  av jumbo

Nye pedaler, setetrekk etc er et like godt tegn på at noe er fishy som at de er altfor mye slitt...

#76698  av @lpher

kaimagne skrev: Det er ikke det som er poenget mitt, poenget mitt er at på digitale tellere kan km-stand være justert tusen ganger uten at du ser det på telleren. Om det finnes en slags logg i hjernen på bilen, som sier hvilke endringer som har vært gjort, vet jeg derimot ikke...
Ditto :)

@lpher

#76699  av @lpher

jumbo skrev:Nye pedaler, setetrekk etc er et like godt tegn på at noe er fishy som at de er altfor mye slitt...
Erfaringa mi med mkV celica og mkIV supra er ihvertfall at man kan lese my av førersetet...såfremt det ikke er skiftet that is :D

@lpher

#76806  av MKIV

Det her gjelder "kone bil" carina e 96 stv pga flere fam med.
men det er jo samme hva slags bil det gjelder.
Juksemakerene bør henges etter bjellene ho ho :D