TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ca. pris pÃ¥ bilskade?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#77609  av GT4 CS

Parkere ofte med ene siden inntil en vegg, dobbelparkering digger jeg. Penger spart det :twisted:

#77642  av sw20

Remi skrev:
Håper det ordner seg det her.. så bilder av skadene. må nok regne me 10.000 til 20.000 kr va ikke en liten bulk for og si det sån :x
hvor får du den prisen fra??????????????? :roll:

#77645  av sw20

.
Sist redigert av sw20 den 21 des 2004 17:34, redigert 1 gang totalt.

#77646  av FireWalk

Noe av det mest irriterende er små bulker i siden på døren og ved hjulbuene, forårsaket av idioter som smeller opp døren på sin egen bil og inn i bilen din som står ved siden av... hadde jeg tatt noen på fersken i å gjøre noe sånt er jeg stygt redd jeg hadde kommet i skade for å banke opp vedkommende, eller tvinge pengene ut av vedkommende der og da.. Det finnes så godt som INGEN som er ærlige når det gjelder sånt, de fleste bare later som om de ikke så det og kjører videre.. enda det var en bra smell...

Dobbelt parkering er jo en mulighet, men så er det jo kjpt med parkerings bot... eller bli tauet vekk pga feilparkering..
Jeg holder meg til lukeparkering, det er det tryggeste om man MÅ parkere i byen. Da er iallefall siden på bilen trygg.. Jeg prøver som regel å styre unna parkerings hus..

#77647  av sw20

hmmm... 8ooo jajo.. var no ikkje noe å rope hurra for det da... ville satt opp 3 kansje 3,5t retting, lakk, ny list og blink lys... vist det e skada?
var litt vanskelig å se...

så e syns det e rart at toyota setter opp skifting av skjerm... så du kan spør dei...

for det er ingen problem å rette den skjermen der????
du får komme opp hit så skal e takste det til deg e :D ... men da må vi få ta jobben og.. e elska å skru på mr2!!!!!!!! :twisted:

:roll: veit ikkje koffor...

#77661  av FireWalk

sw20 skrev:hmmm... 8ooo jajo.. var no ikkje noe å rope hurra for det da... ville satt opp 3 kansje 3,5t retting, lakk, ny list og blink lys... vist det e skada?
var litt vanskelig å se...

så e syns det e rart at toyota setter opp skifting av skjerm... så du kan spør dei...

for det er ingen problem å rette den skjermen der????
du får komme opp hit så skal e takste det til deg e :D ... men da må vi få ta jobben og.. e elska å skru på mr2!!!!!!!! :twisted:

:roll: veit ikkje koffor...
NÃ¥ har du kanskje glemt det, men jeg hadde jo faktisk forige bilen hos dere da jeg hadde en lignende skade og da byttet dere jo hele den delen :wink:

#77664  av sw20

ehhhh....
det e jo litt forskell på en knekt skjerm og en bulka skjerm...
:lol:
men siden begge skjermane var skada så kan vi kansje kalle det en lignende skade.... 8)

#77670  av FireWalk

sw20 skrev:ehhhh....
det e jo litt forskell på en knekt skjerm og en bulka skjerm...
:lol:
men siden begge skjermane var skada så kan vi kansje kalle det en lignende skade.... 8)
hvor var den knekt da? den var jo bare trykt inn midt på.. så omtrent identisk ut med skaden til mchowie :)

#77740  av sw20

kan se om e finner bilde på job i mårra... tror det ligger på en cd...
syns å huske det var en større skade en det der!
var ikkje den skjermen rivna litt i underkant av hjulbuen og da????

men uanz.. for å si de slik, på din bil var det eit rein skjerm skift....
på denne bilen må det mest trolig sparkles på støtfanger og....

retting av støtfangeren og skjermen samtidig tar mindre tid en dersom du skulle rette dei kvar for seg.. (to forsjkellige jobber...)
det har med start tid på jobben å gjer.. man blander sparkel og sparkler alt på en gang... istede for kvar for seg...
sparer tid på den måten...

så start tida på skjermen din + rettetida av stålet og sparklinga tok vel lenger tid en det det kosta å bare skifte skjermen etter at den var ferdig lakka........

men her må man uanz sparkle på denne bilen så derfor såg eg ingen grunn til å skifte skermen
men det e opp til kvart enkelt verksted å vurdere.....

Her kan man foreksempel rette skaden på skjermen mens man venter på at sparkelen skal tørke på støt fangeren...

alt har med tid vs penger....

Å det å tro att alle bonker er like det blir feil det og...

noen bonker trenger man bare å gi eit lite lett slag, så spretter bonken ut igjen og spennet forsvinner slik at det ikkje viser noen ting..

andre må man nappe ut med nappemaskin eller banke ut med hammer og mothold ...

og den verst er der stålet er strukket og man må krympe eller strekke det med varme og kulde (varmer man opp stål og bråkjøler med luft eller vann trekker stålet seg sammen... foreksempel...)

så en "bonk" må man vurdere kvar for seg...
er ikkje som på mc`donalds at man får dei i small, medium og xl og xxl

Skjønner.... :D

#77762  av FireWalk

Nei den var ikke knekt. Ikke som var synlig fra utsiden iallefal. Den var bare trykt inn slik som Mchowie sin var. Så omtrent identisk ut skaden. Mener på jeg betalte 4500 ca. Husker at jeg var innom for å høre om de kunne fikse det, også sa han at det kunne dere, men måtte vente så de fikk bestilt ny del først..

#77787  av Mr2Nyter'n;p

Men nå er det jo McHowie's bil og spesifikke skade dette gjelder... Ikke det som var Firewalk sin for ei stund sia.. :wink:

#77807  av FireWalk

Mr2Nyter'n;p skrev:Men nå er det jo McHowie's bil og spesifikke skade dette gjelder... Ikke det som var Firewalk sin for ei stund sia.. :wink:
Sant nok, men poenget her var jo at skaden er nesten identisk, og gutten sjøl lurte jo på hvor mye det ville koste å fikse det... og det er det vi nå prøver å komme til bunns i :wink:

#77910  av sw20

skjermen koster 2005 kroner orginal på toyota!

#77962  av Zepticon

Ikke noe hyggelig å finne bilen skadet på den måten... Og særlig ikke en slik som din... Bor selv i harstad og har sett bilen din en del ganger og må bare få lov å si at den er utrolig NICE, og at folk som kjører på en slik bil og stikker av etterpå skulle vært piska på ballan med en fråssen Uer...

#78045  av Tor

HAter og parkere på kjøpesenter jeg :( Er alt for mange folk der som lukker opp dørene og smeller de inn i bilen ved siden av.