TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ca. pris pÃ¥ bilskade?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #77318  av McHowie

Heisann folkens!

Som dere ser i http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=6401 , så har det vært noen å kjørt på bilen min. Skaden kan sees på http://mchowie.hjemme.org/bilskade/ .. Noen som har peiling på hva dette kan komme til å koste?

Skjerm foran til høyre er ihvertfall bulket og lakkskader/riper. Parklykta er det sprekk i, samt listen på skjermen foran til høyre.
Vet ikke om det er skjermen sin feil, men når jeg ratter om, eller kommer i en hump, så tar dekket borti på den siden..

Any ideas folks?

#77320  av Remi

synd det der håvard :( Skjønner ikke hva som går av folk, kjører på og så stikker dem bare av er skikkelig dårlig det der, blir en smule forbanna sjøl her man sitt :roll: folk burde være ansvarlig nok til og si i fra. men bra det er camera overvåking, da får du vell Registrerings nummere, og husk og spør han/hu som gjore det "Hvorfor stakk du bare av? og koffer i hælvette sa du ikke i fra"

Håper det ordner seg det her.. så bilder av skadene. må nok regne me 10.000 til 20.000 kr va ikke en liten bulk for og si det sån :x

#77324  av cameleon

Blir så jævlig provosert av slike folk :evil:
Hadde en lignende opplevelse selv i sommer da jeg fikk hele bakfangeren min torpedert mens jeg var på besøk. Kom tilbake og fikk se at hele bakfangeren var mos. Ingen lapp eller noe :x

Nå aner jeg ikke hva opprettinga vil koste. Men om fronten ikke har fått en så stor smell at lakken ikke vil krakelere så vil du spare en del på å slippe å må skifte fanger. Jeg måtte skifte bakfanger og lakke den. Det kom seg totalt på drøye 5 lapper.

#77344  av kaimagne

Hva i all verden er det for slags bilder på den hjemmesida der? Fikk følgende melding når jeg skulle inn på den:

Tilgangen til denne web siden er for øyeblikket blokkert.
Ã…rsak:
Websense kategorien "Sex" er filtrert.
URL:
http://mchowie.hjemme.org/bilskade/

#77358  av Mr2Nyter'n;p

kaimagne skrev:Hva i all verden er det for slags bilder på den hjemmesida der? Fikk følgende melding når jeg skulle inn på den:

Tilgangen til denne web siden er for øyeblikket blokkert.
Ã…rsak:
Websense kategorien "Sex" er filtrert.
URL:
http://mchowie.hjemme.org/bilskade/
Funka fint her... Ser ikkenoe seksuelt med en såret Mr2 :cry:

#77361  av GT4 CS

Mulig datan hans er autofil og dermed ikke ønsker og vise en slik skadet bil?

#77362  av sleeper

hm... syntes ikke det så så dyrt ut jeg... bare en ny lykt, ny skjærm og litt lakk så er du klar igjen.... ville tru ca 3k jeg... :D

#77411  av Mr2 Mk2

rett under 10k tror jeg vi ville tatt for jobben.

Kjipt

#77418  av Fredrik

sleeper skrev:hm... syntes ikke det så så dyrt ut jeg... bare en ny lykt, ny skjærm og litt lakk så er du klar igjen.... ville tru ca 3k jeg... :D
Skaden trenger ikke se så ille ut.. Det kan fort komma opp i noen lapper.. Veit ikke hvor mye, men det beste er om du kjenner noen som er biloppretter/lakkerer..

Er veldig synd når sånt skjer! Håper du finner ut hvem det var!

#77420  av McHowie

Var på Bilskadesenteret her i Harstad som driver med Toyota. Han regnet med 8000kr pluss det skjermen koster.. Er det noen muligheter for å rette opp skjermen kanskje? Noen som vet?

#77428  av sleeper

jeg hadde ikke giddi og rettet den skjærmen der... ville kjøpt en ny en og fått lakka den og satt den på selv....står fast ved 3k hvis du skrur det på selv.... :D

#77433  av Mr2 Mk2

McHowie skrev:Var på Bilskadesenteret her i Harstad som driver med Toyota. Han regnet med 8000kr pluss det skjermen koster.. Er det noen muligheter for å rette opp skjermen kanskje? Noen som vet?
går an å rette opp ja,men det koster ikke så langt fra det en ny skjerm koster..og det tar jo lengre tid å rette opp en å bare skifte.Så da må de regne med ca 750+mva per time.Og det er jo større fare for rustproblemer om du får det rettet.Så kjøp ny skjerm.

#77456  av FireWalk

Var noen som rygget på forige bilen min. Da fikk jeg en lignende skade i skjermen på Venstre side. Mener å huske jeg betalte ca 4500 Kr+ for ny skjerm og lakkering / arbeid. Ser ut som om du må lakkere om eller bytte listen der også.. også må du vel få lakkert om igjen frontfangeren for å ta de ripene der? I så fall så blir det jo en del mer.. Blinklyset fremme der er heler ikke billig.. Du må nok regne med minst 8000 kr på det der skulle jeg tro, om du må lakke opp igjen fangeren også vel å merke. Men som sagt, selve skjermen + lakkering av den og arbeid kommer på rundt 4500 kr.

#77547  av sindrejl

dette er grunnen til at jeg nesten alltid dobbeltparkerer.. så ber jeg alle som surmuler om å dra til helvete for jeg har ikke tenkt å finne bilen ødelagt når jeg kommer ut igjen.

#77608  av McHowie

Jeg skal ihvertfall være mer bevisst på hvor jeg parkerer heretter...