TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny design?

• All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.

Er dette et design å jobbe videre med?

Dette er bra!
1
14%
Greit
2
29%
Prøv noe annet!
4
57%

#6576  av jumbo

CelicaTurbo skrev:Ellers, alle disse eksemplene har vært under 800x600 så hva Jumbo har sett på aner jeg ikke.
Det var Goose som nevnte dette med oppløsning :D

Synes det begynner å se bra ut Kristian. Med hva med logo/bilder? Vi må da ha logo og bilder! :D Masse bilder, faktisk! Knegg.

#6578  av CelicaTurbo

Ok, Goose da :) Men bilder ja, jeg tenkte resten av innholdsflaten skulle dekke det behovet men siden dette bare er rammeverket jeg viser så er det jo ingen bilder :) Mulig jeg legger noen rammer med nyheter nedover førstesiden, tenker da generelle nyheter fra verden som er relatert til gruppen.. noe slik som http://www.club-honda.org har?

#6579  av CelicaTurbo

kanskje "månedens bil"? hehe :)

#6580  av Goose

kristian, er en inne på en bra side...

radene bær være under 20px.

husk at du skal lage dette for 800x600 og da blir det STORT i denne oppløsningen.

oppføringen boksen bør se likt ut med den andre...
og ja knapper på menyen er velkomne...

ellers ser det greit ut..

se på denne siden:
http://www.webdesigns.no/ <- her bruker jeg 10px stor tekst og rader på under 18px høy

eller se på denna:
http://www.dansesport.com/ <- samme brukte jeg her også..

se på spesielt den siste siden så ser du hvordan jeg mener boksene bør se ut... :wink:

#6585  av Erlend

Frames nedover sidene gir et proft inntrykk, men det kan bli rotete hvis det ikke er ordentlig gjennomført, da mener jeg med samme farger/størrelse på overskrift og slikt.

Jeg synes utkast 3-fargene dine var flotte, ganske behagelige å se på. Så kan man heller bruke Toyota-rødt og grått på logoer og bilder. Jeg kan ta på meg noe logo/bilde-arbeid hvis du trenger hjelp. Bare si ifra angående størrelser og farger du tenker deg.

Apropos bilder, jeg tror at en logo eller dellogo med noe japansk bil-anime kunne gjort seg. Dvs ZUMSpeed eller Initial D. Hva synes dere?

Har du vurdert å ha overskriftene små (8-10) , men med STORE BOKSTAVER? Har erfaring med at det ofte kan bli bra, spesielt med noen fonter som Arial og Small Fonts.

Ellers burde du prøve å bruke samme font gjennom hele siden, slik at man sitter igjen med en følelse av at alt er veldig gjennomført. Det har du sikkert tenkt på selv.

#6599  av Goose

CelicaTurbo skrev:Ok, Goose da :) Men bilder ja, jeg tenkte resten av innholdsflaten skulle dekke det behovet men siden dette bare er rammeverket jeg viser så er det jo ingen bilder :) Mulig jeg legger noen rammer med nyheter nedover førstesiden, tenker da generelle nyheter fra verden som er relatert til gruppen.. noe slik som http://www.club-honda.org har?
noe av honda stilen ja...

Erlend: frames?

frames = dårlig design basert på newbiee tutorial for 14-iser... :wink:

kristian for guds skyld ikke tenk på å bruke frames... om jeg må sitte å lage sidene dine hele natt så gjør jeg det bare jeg sliper å se frames...
Får grøsser av dem...

#6601  av jumbo

Vel, Goose, nå KAN man jo faktisk bruke frames uten at du må SE dem :P

#6612  av CelicaTurbo

Vel, disse sidene her brukes faktisk frames uten at jeg ser noe vondt i det, men hadde det vært frames med scrollbars og greier så misliker jeg nok det like sterkt som dere :)

Ellers, skjønner poenget med at tabell-cellene er for høye for 800x600 oppløsning så jeg kan fint redusere det. Ellers skjønner jeg ikke helt hva Goose mener når du sier at boksene bør være like? Altså lik størrelse så er det bare bare at jeg ikke gadd være millimeter korrekt når jeg laget utkastet, om du tenker på like som helt identiske så er det jo et lite poeng at "oppdateringer" skal ha fire-fem historiske rader mens "kungjøringer" bare skal være et stort tekstfelt?

og jeg tenkte for denne gang å prøve uten knapper i menyene, men jeg kan gjerne prøve knapper for den saks skyld. Goose, du tenker da på å legge en bakgrunn slik at menyen ser ut som en knapperad, tenker du på mini-knapper ved siden av teksten eller knapperad slik de nåværende sidene er?

Ellers så er det flott at dere tilbyr hjelp men jeg vil helst unngå det av den enkle grunn at "mange kokker blir fantastisk mye søl".. Jeg forventer heller ikke å tilfredsstille alle med dette, særlig ikke de som forventer seg en super-design av salgbar klasse for jeg er primært ingen webdesigner og har heller ikke noe ønske om å være det. Om noen ønsker ting annerledes er det vel og greit men til syvende og sist er jeg selv som bestemmer hva som fungerer best så lenge det er jeg selv som skal vedlikeholde disse sidene. Sider med konge stilig design kan gjerne være skikkelig rompe å vedlikeholde og da blir det rett og slett ikke aktuellt. Det er sikkert flere av dere som ønsker å gjøre dette selv for å få det slik dere mener det er supert men for å være helt ærlig er det trolig vesentlig lettere for meg å vedlikeholde sider som jeg selv har produsert. Jeg synes det er på tide å tone ned forventingene litt for jeg er ingen webutvikler og jeg synes ikke noen skal forvente seg produksjonskvalitet design på hobbysider.

Vel, skal bruke helgen på å demontere motoren på en Sierra så det skjer ikke så mye med denne saken da. Vi får se hva Goose kommer opp med av forslag og se hva som er en fin ballanse av alle deres meninger.

#6814  av Goose

Kristian: Jeg driver å jobber med forslaget. Hadde dukket opp ting i helga som gjorde at jeg kunne ikke sitte for mye foran datamaskin, men vi har jo ikke så dårlig tid vel?

Jeg kommer med et forslag i nærmeste dagene....

Sorry for fosinkelse :oops:

#6830  av CelicaTurbo

jeg har brukt lang nok tid allerede så det er vel ikke akkurat panikk-tidspress nei :) Har ikke jobbet på dette selv siden sist, samle litt motivasjon først :)

#6895  av Christian

Nå er ikke jeg så veldig inne i dette, men jeg synes de sidene som er i bruk nå er helt topp, og ikke trenger særlig forbedring.
Fargene er veldig "gode" og forumet er lettlest.
Bare min mening. :)

#6909  av jumbo

Tror jeg skal føye meg til det Christian sier her.

Det er fint at noen (Kristian og Martin) gjør en innsats m.t.p ny design, men ikke finn på noe nytt for enhver pris eller bare for å ha noe nytt. Dagens forum/site fungerer ypperlig, det er små rom for forbedringer og svært store muligheter for å gjøre ting dårligere enn de er...

Det JEG gleder meg til kommer på plass, er først og fremst en tydeligere vridning mot "Toyota Sportscar"-begrepet, og litt vekk fra "MR2 only" som siten fremstilles som pr. i dag.

#6922  av Erlend

Synes også at sidene er bra som de er. Det eneste vi hadde trengt var en ny logo samt litt mer vinkling mot andre Toyota sportsbiler. Det ser jo vitterlig ut som om disse sidene trekker til seg alle slags Toyota-entusiaster uansett :P

#6935  av CelicaTurbo

er litt greit med en enkel forandring når først profileringen endres slik at folk som ikke besøker så ofte ser lett at noe har skjedd. Det er også basis bak de forslagene jeg har laget da, at det skal ligne orginalen. Men er kanskje ikke hva noen venter eller? Men jeg er spent på hva Martin kommer med da for det er helt sikkert noen flotte tanker der som kan taes i bruk, bare det ikke blir alt for fancy :) (for fancy design taler ofte mot en funksjonell hensikt :) ). Uansett er det supert å få andres "visjoner" da :)

#6940  av jumbo

Der hadde du et godt poeng jeg ikke hadde tenkt på Kristian... At det åpenbart er gjort en profilendring bør være tydelig når folk stikker innom... :D

Er spent på hva gåsa dukker opp med ja!