TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som vet? (info om fotobokser)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#83906  av Goose

Det kommer en liste (3 mnd fra nå) med alle fotopboksene i norge.
Slik at du kan programere dem i ditt gps system slik at du får varsel når du nærmerer deg til en...
Har alerede testet dette utenfor sandefjord og fungerer bra :)

#83907  av Remi!

Det ligger en liste på denne adr. http://www.vegvesen.no/atk/
Bare å klikke videre på hvilket fylke..... :D

#83908  av Goose

dette viste jeg ikke: takker:)

#83921  av jumbo

Jeg har database med alle fotoboksene i landet lagt inn på GPSen min. Problemet mitt er at jeg ikke har funnet noen måte å sette opp warning på for alle punktene, jeg må sette opp ett av gangen (hvertfall på GPSen, kan kanskje fikses bedre fra PC) Manualt sette opp advarsel for hver eneste fotoboks blir litt slit.

Hører med til historien at jeg har en flerbruks/bærbar GPS som jeg også bruker i bil - det er altså ikke en unit som er beregnet spesielt for min eller bilnavigasjon.

#83996  av Zepticon

Ninjamannen78 skrev:Fotobokser SUGER. Har akkurat fått 4 stk rett utenfor Harstad. Beste trikset er å fjerne skiltet foran, eller montere f.eks 2 store ekstra lys foran skiltet :D
Åsså på den eneste sletta der man kan dra på litt :cry:
Men har bestandig lurt på om dem kan ta bilde av hekken og gi deg bot for det? Siden dem står hver sin vei er det bare å gi på når vi har pasert, men vil den da ta bilde av ræva på bilen?

#84032  av EilertseN

Et par mil utafør Tromsø har vi slike fotobokser.. er ikke så lenge det stod i lokal avisa av fotoboksen var bøyd rett ned i grøfta :) var visst noen lokale som hadde sotte å drukke,så hadde de bare funnet ut etter en lang diskusjon på vorespillet at "vi stikker å bretter boksen ned i grøfta heller". De ble uheldigvis busta.. :( .. var litt fett gjort da .. hehe..

#84123  av MR_T

Goose skrev:Det kommer en liste (3 mnd fra nå) med alle fotopboksene i norge.
Slik at du kan programere dem i ditt gps system slik at du får varsel når du nærmerer deg til en...
Jeg har TomTom på pda'n i bilen og har alle fotoboksene i norge 289stk.
Her er en liste med 288stk og gps kordinater, denne listen vedlikeholdes av Norske TomTom forum

edit av webmaster: Jeg har blitt informert av TomTom Forum Norge om å slette vedlegget som var knyttet til denne posten. Denne listen er vedlikeholdt og oppdateres av TomTom Forum Norge og ett av vilkårene for å laste ned denne filen er at den ikke skal distribueres på andre nettsider. Dere kan istedet finne link til filen og instruksjoner om hvordan filen brukes på http://tomtom.nystul.no/forum

#84221  av Oddie

EilertseN skrev:Et par mil utafør Tromsø har vi slike fotobokser.. er ikke så lenge det stod i lokal avisa av fotoboksen var bøyd rett ned i grøfta :) var visst noen lokale som hadde sotte å drukke,så hadde de bare funnet ut etter en lang diskusjon på vorespillet at "vi stikker å bretter boksen ned i grøfta heller". De ble uheldigvis busta.. :( .. var litt fett gjort da .. hehe..
hvilken av boksene da? det der er jo gamle bokser som man bare kan legge seg over i motgående fil så knipser de ikke.. :) dessuten er det sjelden det er kamera i dem også, er vel bare 3 kamera fordelt på alle fotoboksene i tromsøområdet etter det jeg vet.. hehe..

nok om det.. trodde jeg var safe, men dengang ei.. 3mnd uten førerkort da jeg ble stoppa i det området av sivilsnuten sin sorte mondeo.. :(

#85595  av Goose

MR_T skrev:
Goose skrev:Det kommer en liste (3 mnd fra nå) med alle fotopboksene i norge.
Jeg har TomTom på pda'n i bilen og har alle fotoboksene i norge 289stk.
Her er en liste med 288stk og gps kordinater, denne listen vedlikeholdes av Norske TomTom forum

edit av webmaster: Jeg har blitt informert av TomTom Forum Norge om å slette vedlegget som var knyttet til denne posten. Denne listen er vedlikeholdt og oppdateres av TomTom Forum Norge og ett av vilkårene for å laste ned denne filen er at den ikke skal distribueres på andre nettsider. Dere kan istedet finne link til filen og instruksjoner om hvordan filen brukes på http://tomtom.nystul.no/forum

Er det en liste over fotoboksene og dems kordinater?
Jeg bruker an ennen GPS software

Aller om deter mulig å få den fila som foroboksene er lagret i fra deg?

#85603  av Goose

BTW: Har funnet ut av dette;)

#85646  av Remi

EilertseN skrev:Et par mil utafør Tromsø har vi slike fotobokser.. er ikke så lenge det stod i lokal avisa av fotoboksen var bøyd rett ned i grøfta :) var visst noen lokale som hadde sotte å drukke,så hadde de bare funnet ut etter en lang diskusjon på vorespillet at "vi stikker å bretter boksen ned i grøfta heller". De ble uheldigvis busta.. :( .. var litt fett gjort da .. hehe..

hvilken av boksene da? det der er jo gamle bokser som man bare kan legge seg over i motgående fil så knipser de ikke.. :)
Oddie skrev: dessuten er det sjelden det er kamera i dem også, er vel bare 3 kamera fordelt på alle fotoboksene i tromsøområdet etter det jeg vet.. hehe..
Stemmer ikke helt. står camera i boksen på kvaløya og dem har fått nye i Ramfjord med digitalcamera. boksene skal være oppgradert om dem er det til dags dato vet jeg ikke 100% det skal monteres 3 bokser til i tromsø område i løpe av 2005, snakka me en vegvesen dude for ei stund sia
Oddie skrev:nok om det.. trodde jeg var safe, men dengang ei.. 3mnd uten førerkort da jeg ble stoppa i det området av sivilsnuten sin sorte mondeo.. :(
Den har dem enda er V6er i den mondeoen, pluss at dem kjører Værsting Volvo s80 med noe sinsykt underpanseret :roll: :roll:

#85770  av chris

sjekk ut det som selges hos oss på bilradiospesialisten nå.. Road Angel ;)

#85778  av Goose

Kul sak, men mapmonkey + PC = full GPS software med alle fotoboksene.... ;)

#85879  av karl234

leste faktisk for en god stund siden at kjøring med grise-maske er forbudt.
dette kom av en kar som kjørte med grisemaske og ingen fant ut hvem det var etter fotograferinga. :P
SÃ¥ fram med Skrik-maska :D

#85919  av chris

Goose skrev:Kul sak, men mapmonkey + PC = full GPS software med alle fotoboksene.... ;)
er et fåtall som gidder bygge pc i bilen vettu ;) her får man ferdig sak til 4 lapper :) liten sak som ikke tar noe plass