TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som vet? (info om fotobokser)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #83514  av GT4 CS

http://www.axicon.no/fotobokser.htm

Noen som sitter på info om fotobokser? Er mange myter rundt de nye boksene, personlig hater jeg disse boksene og er for og fjerne alle sammen. Skulle de hatt noen så sett de heller ved skoler og slikt, ikke midt i skogen for og ta verstinga som kjører i større hastighet og må betale mer penger til staten :)

#83515  av Ninjamannen78

Fotobokser SUGER. Har akkurat fått 4 stk rett utenfor Harstad. Beste trikset er å fjerne skiltet foran, eller montere f.eks 2 store ekstra lys foran skiltet :D

#83543  av memo

det eneste med disse fotoboksene (som vi har fått her på mo ja), er at de sender bildene direkte til sentralen når de blir tatt..

nytter ikke å sprenge boksen etterpå mao :lol:

de var ufattelig irriterende i begynnelsen, men nå er man jo vant med dem, og man kjører i 100+ før boksen, bremser ned til 80, og 2sec etterpå kjører man i 100+ igjen...

irriterende? ja... uten tvil... men er ikke så mye å gjøre med...

#83544  av TurboKnut

Ninjamannen78 skrev:Fotobokser SUGER. Har akkurat fått 4 stk rett utenfor Harstad. Beste trikset er å fjerne skiltet foran, eller montere f.eks 2 store ekstra lys foran skiltet :D
Har aldri sett en MKIV med "lampetter" foran.... :lol:
Jeg er jo fra de øvre etasjer av landet vårt jeg også, og har hatt god bruk for lampetter på bilene mine.

Neste alternativ for å slippe å bli tatt bilde av er å senke farta.

#83546  av sindrejl

senke farta? nei det tiltaket var litt for drastisk.. uff kommer ikke på tale! :P

#83550  av ST205RR

sindrejl skrev:senke farta? nei det tiltaket var litt for drastisk.. uff kommer ikke på tale! :P

:mrgreen:

#83662  av Remi!

Jeg har løst dette fotoboks-problemet ganske enkelt.....
Kjøpte en brukt PDA (HP Ipaq 5550) og en blåtann GPS-mottaker, lastet ned TomTom Navigator fra nettet. *kremt*kremt* Og vips, så hadde jeg en fullt virkende navigasjon i bilen som også sier i fra når det er en fotoboks i nærheten på den veien jeg kjører. PDA'n fungerer som en slags bærbar PC, med trådløst internett/mp3/mail/word/dvd+++(fint når det er kø....) Suveren løsning mener jeg.... Og ganske kjekt med navigasjon i bilen også.
Hele pakka kom på ca 4700,-....

Se mer på det Det Norske TomTom Forumet

#83726  av Ninjamannen78

TurboKnut skrev:
Ninjamannen78 skrev:Fotobokser SUGER. Har akkurat fått 4 stk rett utenfor Harstad. Beste trikset er å fjerne skiltet foran, eller montere f.eks 2 store ekstra lys foran skiltet :D
Har aldri sett en MKIV med "lampetter" foran.... :lol:
Jeg er jo fra de øvre etasjer av landet vårt jeg også, og har hatt god bruk for lampetter på bilene mine.
Skulle kanskje gjort det litt tydeligere, men det er altså Supraen som er uten skilt, og Kangoo`en som har bøtter :D

#83745  av GT4 CS

Godt og høre ikke supran har bøtter :lol: Trur nesten jeg kunne blitt litt kvalm da, iså tilfelle måtte du satt på hengerfeste og skiboks på taket også :)
Er det blits i de nye boksene også? Hørt folk har pratet på man ikke ser lenger om man blir knippset av de digitale boksene. Og kjøre uten skilt forran er en god løsning det om man er ute på langtur :)

#83748  av jumbo

Det jeg har lurt på, er om det ikke kan gå an å få godtkjent film/reflekterende materiale til rutene - også foran B-stolpe og frontruta. Har ikke sett regler som dreier seg om annet enn utsyn UT av bilen. Og ettersom reglende tillater en hel haug steinsprut, smuss etc etc uten av ruta må byttes, betyr jo dette at kravet ikke er 100% men kanskje på 90-tallet et sted. I såfall er det null problem å bevise langt over 90% viskositet selv med en film (trenger ikke være mørk eller tonet, bare hindre innsyn.

Vet at slikt veldig sannsynlig blir tricky, og at jeg uansett aldri tør nærme meg en veistasjon for å godkjenne noe slikt, men tror faktisk man burde kunne utnyttet reglene litt her. Med midnre det finnes regler som direkte sier at man SKAL ha innsyn inn i bilen. Om noen har sett en slik regel hadde det vært fint med en referanse.

Skilt/ikke skilt ifb fotobokser etc er langt mindre spenndende enn ID av fører.

#83775  av celicat23

Tror det med speil film detter under at det er farlig pga refleksjoner av lys i trafikken.

#83851  av Remi

dem fotografere bare 1vei da. og du kan ikke få bot vis dem ikke ser ansiktet ditt

#83895  av Ã¸xseth

bare kjøre med finlandshette og solbriller :lol:

#83899  av jumbo

Remi skrev:dem fotografere bare 1vei da. og du kan ikke få bot vis dem ikke ser ansiktet ditt
Det er nettopp dette faktum jeg ønsker å utnytte

#83905  av tbergstad

Dette fotoboks-styret har jeg overhodet ingen problemer med da min nåværende bruksbil er en 67-mod Volvo Amazon :lol: hehe