TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• !!HASTER!!NBNBNB!! ALLE I TRHEIM MÃ… LESE!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #85332  av kennethx

Maverick skrev:Problem "løst", dvs .. Ledningene er nå korrekt satt på :oops: , men bilen går fremdeles periodevis på 3 sylindre. Med andre var det ikke tennpluggledningene som var problemet .. Da står jeg vel egentlig bare igjen med dysene?

Rotor skiftet, fordelerlokk skiftet (også uten fukt :)) , nye plugger, nye tennpluggledninger .. Da er det vel bare dysene igjen, omtrent?

Eller?
:?
Studerte du de gamle pluggene når du tok dem ut? Hvordan så de ut?

#85586  av Maverick

Tennpluggledningene som jeg tok ut ser brukte ut, men ikke slitt/defekt, om du skjønner meg. Men det regner jeg med er normalt ;)

Ny dyse koster to høvdinger, så mekaniker'n min skal låne bilen i 2 dager fra i morgen av så får vi se hva som skjer.

Snakket med Toyota i dag og de sa at det sjelden eller aldri er dyser som går tett på denne bilen (96' Carina). Så derfor avventer jeg litt, og lar kompisen min bryne seg på bilen.

Jeg oppdaterer posten så fort jeg vet noe mer ...
:roll:
 #85909  av Maverick

Viser seg at det er (med 95% sannsynlighet) innsprøytingsdysen til sylinder nummer 2 som er defekt.
Koblet ut nemlig denne dysen og da gikk motoren uforandret videre på 3 sylindre, men ved å koble ut hvilke som helst av de andre så gikk det rett på 2 sylindre.

Ny innsprøytingsdyse kostet ikke mindre enn 2 høvdinger, så dette er skikkelig morro! På toppen av det hele så har batteriet tatt kvelden, så jeg må ha et nytt et der også ..

Noen som har erfaringer med å kjøpe dyse på opphøggeri/brukt? Jeg har strengt tatt ikke 2 lapper til overs for tida :( (Driver og kjøper bolig, nemlig)

Ellers noen som har tips på batteri? Hva er bra og dårlig? Har hørt mye bra om Sønnak og Varta, men faktisk MYE bra om Biltema sine også.
Noen erfaringer eller tips?

Det var alt for nå :)

#88053  av Maverick

Da kan jeg informere om at bilen er strøken igjen. Det var (heldigvis) innsprøytingsdysa som antatt .. Går som ei klokke igjen. Nå er det bare oljeskift og nytt bensinfilter, så er vi i mål ..

*puste lettet ut*

#88055  av sexten

Godt å høre det iallfall :)
Bra det ordnet seg til slutt, hadde jo vært grådig kjedelig om det IKKE var innsprøytingsdysen likevel som var problemet.