TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Levin

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#86837  av sw20

wtf..... 39ooo...

kor mye blir det ferdig på veien da???

trodde dei var rwd e...!!! :? :D

#86838  av sw20

foresten... er det der en supra vinge????
 #86952  av Morten

Azrael skrev:Satt å så litt på Bomex sine sider, og der kom jeg over en Toyota jeg aldri har sett før. En Toyota Levin Trueno, en ganske tøff Toyota syns nå jeg, ihvertfall med det bodykitet til Bomex. Men over til det jeg egentlig lurer på;
- Er det noen som vet noe om disse bilene?
- Bare solgt på det japanske marked?
- Importører

Bilde

Kunne tenkt meg en sånn ved siden av MR2`en :)
Bilen på bildet er en AE111, enten Toyota Levin eller Sprinter Trueno.
Utseende på disse to er mer eller mindre identisk, med unntak av baklyktene (som vi ikke ser på bildet)... Usikker på forskjeller i utstyr på disse. Råeste motor på disse var 4AGE 20V oppgitt til 170hk (de fleste som tar effektmåling på disse ender opp med en god del mindre enn de offisielle tallene...)

Kul bil, men synes selv det trekker litt ned med høyreratt og feilhjulstrekk... :wink:

#86953  av Azrael

Kul bil, men synes selv det trekker litt ned med høyreratt og feilhjulstrekk...
Takk for opplysningene :) Syns også høyreratt og feilhjulstrekk trekker noe ned. Men høyrerattet kunne jeg nok vendt meg til.

Tanken med denne bilen er å bruke den som "bruksbil", få byttet ut den heller skranglete Sunny`n, med en driftsikker og pålitelig bil. Kunne jo da selvsagt gått for en Corolla/Camry/Avensis/Carina, men har en liten trang til å ha en litt sjelden og spesiell bil :wink:

Hvordan er det å oppdrive deler til den her til lands, må alt sånt importeres også?

#86954  av Azrael

Kul bil, men synes selv det trekker litt ned med høyreratt og feilhjulstrekk...
Takk for opplysningene :) Syns også høyreratt og feilhjulstrekk trekker noe ned. Men høyrerattet kunne jeg nok vendt meg til.

Tanken med denne bilen er å bruke den som "bruksbil", få byttet ut den heller skranglete Sunny`n, med en driftsikker og pålitelig bil. Kunne jo da selvsagt gått for en Corolla/Camry/Avensis/Carina, men har en liten trang til å ha en litt sjelden og spesiell bil :wink:

Hvordan er det å oppdrive deler til den her til lands, må alt sånt importeres også?

#86955  av Morten

Azrael skrev:Hvordan er det å oppdrive deler til den her til lands, må alt sånt importeres også?
Toyota skaffer nok alt, men de har ikke delekatalog til disse bilene, så delenummer må du skaffe selv... (finnes JSPEC EPC på nettet)

Er litt usikker på hvordan det er å få registrert disse her i landet. Finnes jo ingen typegodkjennings papirer her i landet vil jeg tro, siden bilene kun var til det japanske markedet. Er vel noen her på forumet som har mer erfaring enn meg med slikt da.. :wink:

#86980  av sw20

korffor kommer det ingen fete toyota`s til norge....

alle sanne smådeilige "familjebiler" blir jo der nede!!!!!

:evil: :evil: :evil:

#86996  av Kebab gud

vet ikke om det var "BZ-R V Spec" eller "BZ-G Super Strut Suspension" men en av de skal vist slite med mindre understyring enn en ITR...
det er jo positivt.. hvis sant..

#87123  av doffy

sw20 skrev:korffor kommer det ingen fete toyota`s til norge....

alle sanne smådeilige "familjebiler" blir jo der nede!!!!!

:evil: :evil: :evil:

antakeligvis fordi staten Norge fant noen som solgte avgifter og kjøpte en stop kopp av disse :roll: