TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Levin

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #86698  av Azrael

Satt å så litt på Bomex sine sider, og der kom jeg over en Toyota jeg aldri har sett før. En Toyota Levin Trueno, en ganske tøff Toyota syns nå jeg, ihvertfall med det bodykitet til Bomex. Men over til det jeg egentlig lurer på;
- Er det noen som vet noe om disse bilene?
- Bare solgt på det japanske marked?
- Importører

Bilde

Kunne tenkt meg en sånn ved siden av MR2`en :)

#86703  av Jarl

Vet om en som kjører Levin i rallycross klasse 1, hørt at det er den eneste i rallycross i Norge ihvertfall.

Bilde

#86705  av alpinelexus

gikk en i rakkestad (østfold) ble solgt i høst. så den sist på fastlane i skien. den skulle vist være den eneste i landet, søk på b4you forumet sto en sak om den der i høst.

#86708  av tojo

alpinelexus skrev:gikk en i rakkestad (østfold) ble solgt i høst. så den sist på fastlane i skien. den skulle vist være den eneste i landet, søk på b4you forumet sto en sak om den der i høst.

:D Er det denne det er snakk om?:
1994 Toyota Corolla Levin AE101
Bilde

For mer info om bilen se:
http://www.streetandcostum.com/Corolla_levin.html

#86722  av Azrael

Ganske tøff, den bilen. Men vet noen om den er å få med venstre ratt?
Hørte at man i Dubai importerte biler fra japan og bygde de om til venstre ratt, stemmer dette, om noen vet?

#86734  av tojo

Denne bilen er kun levert med høyreratt!
I Dubai gjør dem mye rart ja :D (ikke alltid like vellykket )
Corolla dashen burde vel gå ann å få tilpasset da dette er en Corolla Levin? Noen som vet noe om konvertering av Corolla Levin AE101??

OBS! Noen som vet om dette er samme Levin som sto i kjelleren på Ramstad Bil(Mysen)for en god stund tilbake siden(ca 4-5år)?

#86755  av Anders gullstein

Hvis dashbordet er likt, så skal ikke det være noe umulighet tenker jeg. Har sett den Corolla'n i Østfold området ja. Ganske stili den der.

Jeg har en i skala 1/10, en av mine finere kaross blandt bilene mine. :)
Vedlegg
Bilde 001.jpg
Bilde 001.jpg (133.92 kiB) Vist 1394 ganger

#86761  av Kebab gud

bilen er DRIT KJIP .. den er jo ffs FWD :P
grein nok bil hadde den bare vert RWD så...
jeg vurderte å kjøpe den sorte i sommer da den sto til salgs (så den på gatebil)
var tilfeldigvis samme dag jeg payabilen min :P

#86764  av Andreazz

Når rattet først er på høyre siden, så har det vert råere (og dyrere) med en Soarer vell??

#86769  av Anders gullstein

Kebab gud skrev:bilen er DRIT KJIP .. den er jo ffs FWD :P
grein nok bil hadde den bare vert RWD så...
jeg vurderte å kjøpe den sorte i sommer da den sto til salgs (så den på gatebil)
var tilfeldigvis samme dag jeg payabilen min :P
Den er ikke like kul som den veldig kjente forgjengeren med bakhjulsdrift, men forsatt en kul bil vil da jeg si. God 20 ventilers 4 AGE motor er det i den også :)

#86787  av Dviper

Det går en svart 86 mod her i narvik.. importert fra danmark.. Utrolig artig bil å kjøre.. bak hjuls drift..

#86814  av Kebab gud

hvis vi skal begyne å ramse opp alle levin her i landet tar det litt tid .. er en del AE86 her nå..
men av denne typen AE101, AE111 hvem enn av det det er
er det få av ...
(så¨vidt jeg vet er det bare AE101 som hadde kompressor orginalt.. AE110 var den billige utgaven på fattige 100hk og AE111 var den heftige med 4a-fe og 4a-ge, AE101 er en tidligere utgave)
la oss holde dette til AE101, AE110 og AE111

noen her som forresten vet forskjelden på en
Levin BZ-G Super Strut Suspension og en levin BZ-R V Spec

#86821  av sw20

e jo egentlig ingen problem å kjøre med høyre ratt da!!!!!!
kjørte en høyre ratta evo V på jobb på fredag....
var ikkje så domt å holde rattet med høgre handa og gire med venstre....

så kommer eg over en slik bil som det der til en grei penge med litt motor så kan det hende e slår til....

e jo en dritt rå bil...!!!!!!
 #86827  av Levin GT

Her er da et bilde utav min Levin GT coupe.....Der finnes veldig mangen utgaver innenfor Levin serien,men uheldigvis bare et fåtall er forhandlet i Norge.

Hilsen Levin GT
Vedlegg
17.06.04..jpg
17.06.04..jpg (124.29 kiB) Vist 1400 ganger

#86831  av TurboKnut

sw20 skrev: så kommer eg over en slik bil som det der til en grei penge med litt motor så kan det hende e slår til....

e jo en dritt rå bil...!!!!!!
Du kan få kjøpe DENNE av meg for den nette sum av 39.000,- inkl mva (ex engangsavgift).
1600 Supercharger (kompressor) og 190 hk + FWD.
Bilen har bur.

Står hos meg...
Vedlegg
162_6288.JPG
162_6288.JPG (91.45 kiB) Vist 1402 ganger
162_6289.JPG
162_6289.JPG (76.54 kiB) Vist 1400 ganger