TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøper Celica for første gang, trenger derfor alle gode rÃ¥d

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#89467  av GT_rider

celicat23 skrev: En liten tanke når det gjelder effekten er at hvis du vil ut og "leke" litt med andre, så trenger man ikke noe mer enn en audi a3 eller golf mkiv med 1.8t motoren og en liten chip for å kjøre fra GT'en...Og det suger jo litt. Så hvis du vil ha en bil for å kjøre fra andre, så "må" du ha GT4'en.
Mne hvem vil vel ha GOLF???? Eller A3 for den del. Når man kan kjøre Celica..
Golf må være den mest harry bilen som er produsert ever. Mye pga råne imaget. Da er det bedre å kjøre stil med Celica :D

#89680  av jsun

Helt enig med "Celicat23" :D
(fin bil du har forresten, hmm... ligner min :D )
Ta en tur til Toyota og prøv både MK6 & MK7, jeg tror nok også du kommer til samme konklusjon!!
Dessuten har MK7 etter min mening da, noen fler år å gå på, rent designmessig. Og nå skal man ikke glemme at nybilprisen på en ny Celica har gått drastisk opp, så jeg tror det går lenge før vi ser MK7 godt under 200.000,-
Så noe enormt verditap tror jeg ikke noe på.

#89965  av kaimagne

Eller ta deg en tur til Moss, så skal du få prøve begge her hos meg... :) Bare spør meg før du kommer nedover, så du er sikker på at jeg er hjemme, og har tid!

:)

#90082  av karaba

Jeg har lurt litt på å importere inn en MK7 fra Tyskland, og har funnet ut etter å ha ristet lommene litt at jeg kan legge i max 240,000,-. Hva kan jeg få for disse pengene etter at alle avgifter og skilter er på plass ?

kaimagne; Hva betalte du for din T-sport fra Tyskland ?

#90108  av GT_rider

Viss du kan legge såpass med peng på bordet, så hadde jeg vurdert å kjøpe brukt her i landet. Står faktisk flere enn man skulle tro til salgs. Såg på finn.no pg autodb.no
der var det ganske bra utvalg. Husker ikke priser i hodet nå men.. Sjekk der du..jo ferre "nye" biler som ruller på veiene, jo høyere blir annenhåndsverdien på disse. Noe som vil komme deg til gode den dagen du skal selge :)

#90171  av kaimagne

karaba skrev:Jeg har lurt litt på å importere inn en MK7 fra Tyskland, og har funnet ut etter å ha ristet lommene litt at jeg kan legge i max 240,000,-. Hva kan jeg få for disse pengene etter at alle avgifter og skilter er på plass ?
For 240.000 trenger du absolutt ikke å tenke på import, det finnes jo en del "vanlige" MK7 i Norge som kommer godt innunder den prisen der. Alt fra 210.000 og oppover er normale priser. Sjekk ut http://www.finn.no - mange der.
karaba skrev:kaimagne; Hva betalte du for din T-sport fra Tyskland ?
Betalte bare 15008 Euro (eks tysk mva), eller 125.000 kroner. Pluss litt sånn småtteri i avgifter og mva og frakt og vinterdekk. Ca 270 ferdig på veien med alt. Har sjekka litt på http://www.mobile.de og jeg finner ingen som ligger i samme prisklasse nå, tror jeg gjorde et røverkjøp. For bare håpe at den holder da, ingenting som tyder på noe annet... :)

Hvor bor du da, karaba? Langt unna Moss? Skal ha vakt i morra kveld, så da blir det vasking og pussing innvendig og utvendig på begge bilene mine. Greit å fylle i kjedelig kveldsøkt med noe nyttig!
Sist redigert av kaimagne den 22 feb 2005 22:26, redigert 1 gang totalt.

#90188  av karaba

kaimagne du har PM

#90583  av kaimagne

Ja, nå har jeg hatt besøk fra Ski (karaba), og vi har kost oss med titting, testing og kjøring av både AT200 og T-Sport i halvannen time. Jeg tror jeg har frelst en sjel i kveld... :)

Ikke uventet var han nok mest keen på å kjøpe MK7 i stedet for MK6. Men det regner jeg med han forteller litt mer om sjøl... :)

#90587  av celicat23

kaimagne skrev:Ja, nå har jeg hatt besøk fra Ski (karaba), og vi har kost oss med titting, testing og kjøring av både AT200 og T-Sport i halvannen time. Jeg tror jeg har frelst en sjel i kveld... :)

Ikke uventet var han nok mest keen på å kjøpe MK7 i stedet for MK6. Men det regner jeg med han forteller litt mer om sjøl... :)
Kan skjønne han godt :) Husker selv når jeg var å titta på celica. Satte meg inn i mk6 og alt var helt greit, og som jeg huska det. Så fikk jeg øye på en MK7 som jeg ikke hadde råd til. Men tenkte "jaja, PRØVE kan man jo selv om man ikke har råd". Og fytti ..... for en forskjell det er mellom mk6 og mk7 :) Ble til at jeg tok meg råd til mk7 ja :)

Det er ikke det at MK6 er dårlig. Prøver ikke å rakke ned på den på noen måte. Har eid det selv. Så håper ingen med mk6 føler seg støtt. Er ikke meningen. MK6 ER IKKE DÅRLIG!!! Det er bare det at mk7 er så mye bedre :-)

#90593  av karaba

Takker for kjempe service kaimagne (ikke mange som stiller sin private T-sport til rådighet).
Det blir nok en MK7 ja, nå er jo selvfølgelig T-Sporten noe spesiell, men fikk likevel et inntrykk av både kjøreegenskaper og finish utvendig/innvendig.

Har snakket med Toyota og de vil bruktimportere en fra Tyskland for meg og og de vil ta 20.000 for jobben inkludert frakt og 1. års garanti.
Så nå er det bare å vente å se hva som jeg kan få tak i.

:)

#90645  av CelicaDeath

gå for det...har den samme selv....ikke mange biler som ypper seg :D

De tror jo at Gt 2.0 er en 1.8 116 hk.

Faen så morro det er å flise de til de ødelegger bilen ved å henge på :D

#90656  av kaimagne

karaba skrev:Takker for kjempe service kaimagne (ikke mange som stiller sin private T-sport til rådighet).
Det blir nok en MK7 ja, nå er jo selvfølgelig T-Sporten noe spesiell, men fikk likevel et inntrykk av både kjøreegenskaper og finish utvendig/innvendig.

Har snakket med Toyota og de vil bruktimportere en fra Tyskland for meg og og de vil ta 20.000 for jobben inkludert frakt og 1. års garanti.
Så nå er det bare å vente å se hva som jeg kan få tak i.
Helt kurant å gjøre slikt for de som er litt usikre på hva de skal velge. Og når Toyota på Kolbotn sier at de ikke selger Celica MK7 lenger, så må jo vi andre som vet det er feil, trå til.

Dessuten fikk jeg slått i hjel noen timer på vakta med det jeg liker best -> kjøre bil... :) Fikk vaska begge bilene også, og det gjorde heller ingenting. Skal se om jeg får tatt noen bilder av begge to sammen... :) Bestandig morsomt å ta bilder når bilene er nyvaska, det skjer jo ikke absolutt hver eneste dag, for å si det sånn...

Kai Magne

#90672  av kennethx

MM, 240k, da hadde jeg gått for en GT-Four MK6 altså :) 4WD, 245hk. Ett par små billige inngrep, og du har fort 300hk.

#90781  av lexusmann

kaimagne skrev:
Goose skrev:Jeg andrer ikke at jeg kjøpte T23 men jeg angrer at jeg solgte mk6en min :roll:

BTW. En Toyota entusiast sa til meg: Hvis du ført kjøper en Celica som du blir altid glad i så vil du alltid kjøre en celica.. I de fleste tilfeller stemmer dette. :wink:
Jeg har ikke solgt min MK6 ennå. Har en plan om å shine opp den skikkelig i løpet av vinteren nå, så når den ruller ut til våren, så er den minst like blank som den som er tilsalgs her på forumet for 69000. Den ser meeeeeget bra ut i lakken.

Men hvis noen kommer og tilbyr meg rett mengde penger, så forsvinner den kjapt, helt klart! :)

Og det med avhengighet til Celica er nok også noe som stemmer, min drøm nå er en MK6 GT4 evt en Carlos Sainz. Men da må jeg kvitte meg med begge to, og det blir nok vanskelig... Er veldig glad i T-Sporten min da... :)

Det beste med Toyotamotorer fra 1990 og oppover, er jo at de tåler svinaktig mye så lenge man ikke fjerner turtalls-sperra. De snurrer og går, så om du finner en bil som har gått 180-200.000 så skal du ikke være redd for det. For å være sikker, kan man jo kjøre en kjøpstest hos NAF.

Kai Magne
Kaimagne, hva tar du for at200'n?er på jakt etter en billig bil nå, hadde vært midt i blinken, har hatt en før...

#90788  av GT_rider

Den låg vel til 100-110.000,- sist jeg såg den her inne.
Send han en pm da vel. SÃ¥ ordner det seg nok.
Gjør det for snille gutter og jenter :wink: