Er faktisk enig med MR2turbo her, "less is more". Du skal jo bare øke ladetrykket med 0,2 til 0,4 bar uansett.
Husk at det skjer andre ting når du begynner å øke ladetrykket også, for eks. så øker du lufttempen på insugsluften som skal inn i motoren, dette er en uting da vi ønsker kaldest mulig luft in i motoren. Dette regner jeg med at du kommer til å kompensere med en ny "stor" front montert intercooler på sikt

.
Et annet problem blir økt "mottrykk" på eksossiden. Teoretisk så er det sånn at hvis man øker ladetrykket med 0,1 bar så vil du få en 10% effekt økning av motoren, 0,2=20%, 0,3=30% o.s.v. o.s.v. Problemet er nå at du skal sluse bort eksosmengden som også har økt i samsvar med ladetrykket. Original manifolden og downpipen m/spjeld er regne restriktoren i denne sammenheng og skaper masse unødig mottrykk i systemet. Mottrykk er dårlig flow som skaper en masse friksjon og unødig varme i systemet, dette forverres jo høyere ladetrykk man øker til.
Jeg vet ikke hvor mye ladetrykk man kan øke til på original motoreren, sikkert rundt 0,5 bar uten større problemer. Over dette tror jeg nok at eksoshusene på turboene kommer til å sprekke rundt wastegate lokkene over tid. Witch is not good..
Husk at det er best mulig flow gjennom hele systemet som gjelder, but what the hell do i no....
