chris skrev:Jeg tanker 98 blyfri på min GTi.. synes den går jevnere, både på tomgang og under kjøring. får også et merkbart mindre forbruk, som veier opp tall-forskjellen på pumpa 
Samme her!
Jobber på laboratorium på slagen raffineri. En jeg jobber sammen med som kan motor og oktan tall. Mer eller mindre ekspert på området. Han mente jeg burde prøve å fylle 98 fremfor 95 pga motoren rett og slett vil like seg bedre! Dette fordi bilen har injection og knock sensor så den stiller jo alt selv. Altså den tenner senere med 98 oktan som vel betyr høyere kompresjon?
Jeg måtte jo prøve, kjørte tanken rimelig tom og fyllte full tank med 98 oktan. den var jo 30 øre dyrere men shit au..
Det jeg merket var det samme som deg chris. Går jevnere og har en "finere" lyd syns nå jeg. Merkbart mindre forbruk fikk jeg også.
Denne karen på jobben mente også jeg ville få en liten effekt økning. Jeg syns nå hvertfall at den virker litt friskere på bunndraget. Merker den liker seg bedre liksom...
