Side 2 av 3
Legg innLagt inn:03 apr 2005 18:05
av ErikG
Du hører ikke WG lyden ettersom den er kjørt i eksosen. Du kan ordne det ved og splitte eksos og wg ved turbo og la wg gå ut i fri luft. Da får du den gromme lyden.
På 200sx er det sånn org, det er nesten fetere og ikke lade så mye slik at du ikke får dump lyd, men wg lyd. Er sånn klapperslange lyd. Sinnsykt kult
Legg innLagt inn:03 apr 2005 18:41
av sleeper
ErikG skrev:Du hører ikke WG lyden ettersom den er kjørt i eksosen. Du kan ordne det ved og splitte eksos og wg ved turbo og la wg gå ut i fri luft. Da får du den gromme lyden.
På 200sx er det sånn org, det er nesten fetere og ikke lade så mye slik at du ikke får dump lyd, men wg lyd. Er sånn klapperslange lyd. Sinnsykt kult
får det uten og skille eksosen jeg! WG bråker MYE på bilen min ivertfall! (du kan få høre det på et av sommerens treff hvis du vil

)
behøver ikke lade noe serlig før den kommer engang!

Legg innLagt inn:03 apr 2005 22:04
av jostein_loenning
Blir ektern wg paa meg no, daa tenke eg vi faar fram golyden ja

Legg innLagt inn:04 apr 2005 09:40
av GT4 CS
Den wg lyden kommer av at du sender luft tilbake mot luftfilter, sjelden du får den lyden om du ikke har et åpent filter.
Ang montering av luftfilter må du kjøpe deg en liten stålplate som du lager et høl i slik at den passer på luftmassemåler, så kjøper du et stålrør som du sveiser fast i plata slik at du får skrudd fast luftfilteret ditt, bare og få tak i en som sveiser så er det gjort på kort tid

Legg innLagt inn:04 apr 2005 13:57
av sleeper
Legg innLagt inn:04 apr 2005 14:15
av celicapower
sw20 skrev:går det ann å få san kvitre lyd på en mr2?????
SAN....PHUHUHUHUSSS....
EHHHHH..... SJØNN KA E MEINA DA FOLKENS...
en bailey evo ventil er en flaffre ventil og den lager bra lyd har testa på en sierra turbo is og då kjørte me bare på 0,5 bar og den hørte du gått [/list]
Legg innLagt inn:04 apr 2005 14:22
av GT4 CS
Og det beste av alt er at dump ikke fører til noen feil på eu kontroll, var og sjekket istad da jeg bestilte time til okntroll, må bare ta av spacere først, de var litt for breie til at det var lov
Er iallefall større åpning i luftmassemåler til en carlos, og kontakten er og forskjellig.
Legg innLagt inn:04 apr 2005 20:47
av grimfer
sleeper skrev:Nå er jeg ikke helt sikker på dim på luftmålern til cs men det jeg gjorde på st162 celican som jeg hadde var og kjøpe adapter til en pug mi16 motor! den passer rett over!

Er det noen som kan si emg om denne adapteren passer til st185 også?
Legg innLagt inn:05 apr 2005 11:08
av ErikG
Og det beste av alt er at dump ikke fører til noen feil på eu kontroll, var og sjekket istad da jeg bestilte time til okntroll
Her på Toyota har de fått beskjed om at dump ikke er lov, må da ha resirkulerende stille dump for og få det godkjent. Fått også feil på dette på biltilsynet...
Legg innLagt inn:05 apr 2005 11:12
av GT4 CS
ErikG skrev:Og det beste av alt er at dump ikke fører til noen feil på eu kontroll, var og sjekket istad da jeg bestilte time til okntroll
Her på Toyota har de fått beskjed om at dump ikke er lov, må da ha resirkulerende stille dump for og få det godkjent. Fått også feil på dette på biltilsynet...
Da er det mye forskjellig info ute og går, enkleste da er vel og spørre da man ringer og bestiller time. Bare si at jeg har hørt rykter om eller noe.
Legg innLagt inn:05 apr 2005 19:39
av Kaizern
Dette landet her begynner å bli tåpelig.. Er snart ikke lov til å puste uten å betale avgift på lufta..
Legg innLagt inn:06 apr 2005 11:41
av grimfer
Var på speedparts for et par dager siden og kikka på en turboXS dumpventil.
Dette er en resirk-ventil... Men jeg vil forsikre meg om at jeg får den rette lyden! Det trenger ikke å pipe og bråke som et lokomotiv, men et skikkelig "sukk" må det vel være?
Er luftfilter løsningen? Jeg begynner å lure nå. Jeg kan ikke sveise!

Legg innLagt inn:20 jun 2005 13:12
av TheStig
gt4 cs fortalte jo lenger opp at XS ikke er å anbefale pluss at han sa at man ikke trenger å sveise.. Bare å kjøpe en slik slange med utgang til dump
Legg innLagt inn:21 jun 2005 01:10
av cs2451
eGtTurbo skrev:gt4 cs fortalte jo lenger opp at XS ikke er å anbefale pluss at han sa at man ikke trenger å sveise.. Bare å kjøpe en slik slange med utgang til dump
denne tråden bgynner jo å bli litt gammel nå da..

Legg innLagt inn:21 jun 2005 10:26
av TheStig
er det ikke bedre å ta opp gammle tråder som er om samme tema som det man lurer på? På den måten får man mye av relevant info sammlet en plass istede for spredt utover utallige små tråder.....
