Du får velge en utifra hvor mye du har tenkt og lade, er stor forskjell på kvalitet av dumpventiler og. Vil ikke sattset på min som er avbildet under her, den funker jo helt greit, men den tåler ikke stort over 1bar ladetrykk og "blør" om du slipper opp gassen litt, ikke sunt for turboen da den da kan nå warp speed på kort tid. Min er fra turboxs. Om du ikke er ute etter lyd fra dumpen satts på en resirkulerende, dvs at den sender lufta tilbake i motoren slik at du ikke får for mye bensin i forhold til luft, men kjører du med en som dumper lufta rett ut i atmosfæren får du jo en fetere lyd, eventuelle stikkflammer om kat er borte. Og jeg kan med handa på hjertet si at jeg ikke merker noe til nøkking ved girskift,men lukter bensin og det forekommer smell og flammer hehe. Den fra turbo XS RFL er helt rå, høres ut som en skadron illsinte jagerfly på steroider under panseret ditt,men husk og stramme opp riktig med shims, ellers så klarer den ikke holde igjen trykket desverre, lånte en slik et par uker og ble forelsket i den
Spørr litt selv her jeg, er det mulig og bruke den resirk fra st205 i st185? Noen som vet ca pris på denne, og som sleeper spørr, hvor høyt trykk er denne god for?
Vet og det er forskjell på luftmassemåler på gt4 og cs utgaven, i min er det en liten kanal slik at om jeg slipper gassen under 0,5bar får jeg en herlig blaffrelyd da dumpen ikke åpner under det trykket, synes nesten den lyden er mere digg jeg assa.
Kan hjelpe deg og montere dumpen din,gjort på 5min det. Du ser dumpen min som nr 1, den er sveiset,noe du ikke trenger og gjøre, som nr2 ser du slangen mellom turbo og ic, du kan få kjøpt en blå silikon slange her med utgang for dumpventil, mye enklere da ic er i aluminium og ikke så mange som sveiser alu. Vet de selger den hos kollevold rallyimport i Lier utenfor drammen