Side 2 av 2

Legg innLagt inn:19 apr 2005 20:18
av Dice
Selv om jeg blir litt flau av dette (amatør), så er det vel kanskje like greit å dele mine erfaringer med dere andre slik at dere ikke gjør samme feilen som meg.

Fjernet idag dekselet til fordeleren og fikk se pluggene. Tørket pluggene som gikk inn i fordeleren. Vanskeligere var det å komme til tennpluggene pga mye vakumslanger, fordleren og 3000 slangen.

Legg innLagt inn:19 apr 2005 20:23
av Dice
Etter noen kjappe søk på usa forumet, fant jeg så jeg hva "bading" av plugger betyr. Jeg fryktet selfølgelig det værste når jeg rev opp pluggledningen til plugg nr. 1

Og selvfølgelig hadde jeg det samme problemet. Pluggen badet i vannet. Etter en god stund med torky tørkepapir, klarte jeg å få opp det meste av vannet. Men bilen går fremdeles ikke på alle sylindre. Siden bilen stod med helning i en nedoverbakke, regner jeg med at alt vannet samlet seg rundt plugg 1.

Hva skal jeg gjøre?? Regner med å måtte kjøpe nye pluggkabler og tennplugger. Shit!! :(

Slik skal det ikke se ut !!!!!!!!!!!!!

Legg innLagt inn:19 apr 2005 20:45
av Kaizern
Det beste er vel å få bilen satt en plass der det er varmt, sånn at vannet får fordampe....

Legg innLagt inn:20 apr 2005 20:46
av Dice
Oppdatering. Jeg er nå en lettet mann :D

Bestemte meg for å kjøpe nye tennpluggledninger. Torshov solgte det for 1080,-, Mekonomen for 1389,- og Toyota for 1790 spenn. Mekonomen var de eneste som hadde de på lager så jeg kjøpte de der. :wink:

Etter ca 30 minutter tenking, fant jeg ut hvordan jeg skulle gjøre det. 1 time senere så purret den som en Supra skal purre :D

Har faktisk følesen av den akser bedre også. De 16 år gamle pluggledningen som var på bilen, gjorde ikke en god nok jobb.

For håpe det holder.

PS: for andre som vurderer å gjøre det samme, husk å MERKE ledningene FØR du tar vekk orginal kablene. Mekonomen sine ledninger hadde ikke nummer på dem.

Edit: Og rekkefølgen på tennpluggledningene inn på "fordeleren" mener jeg er (fra venstre) 1,6,3,4,2,5.
Correct me if im wrong (strengt tatt ville jeg ha merket det igår hvis jeg hadde koblet feil :wink: )

Legg innLagt inn:20 apr 2005 21:32
av Rømmling
hvordan vasker man motoren uten fare for fusking av motor etter på
er det så ømfintlig

Legg innLagt inn:20 apr 2005 22:24
av CelicaGT
Har ein tilgang til trykkluft er det berre å blåse vatnet vekk. Bruker alltid dette visst eg har hatt problem etter motorvask.

Legg innLagt inn:21 apr 2005 11:21
av Dice
Rømmling skrev:hvordan vasker man motoren uten fare for fusking av motor etter på
er det så ømfintlig
Som jeg sa tidligere:
Så tips til nesteman. Bruk f.eks bare WD-40 og børste/svamp og håndkle el. IKKE VANN og stay away from the electronics!!!
Man kan vel bruke vann på enkelte maskiner, men det kommer vel ann på hvor god peiling man har. Hvis du ser på bildene mine så forstår du at vann ikke har noe der å gjøre i det hele tatt. :wink:

Legg innLagt inn:09 jun 2006 15:44
av lasserj
jeg vasker alt fra 1 til 10 biler dagen og tar motorvask på alle (stort sett toyota) jobber som klargjører på toyota btw. min framgangs måte:

1. dynke motor og innsiden av panser i asfaltfjærner/avfetting og lar det virke noen min.

2. peise på med høytrykkspyler over alt.

3. når motoren er sånn passe tør sprayer jeg plast/gummi (slik til innvendig bruk) på all plast og gummi under panseret


om ikke bilen starter eller fusker er det bare og tørke plugger og fordelerlokk, ikke verre enn det.

men har aldri opplevd en bli som er nyere enn 10år har hadd problmer etter motorvask med høytrykkspyler