En liten oppdatering.
Skulle på jobb imorges, og motoren startet, men ikke på alle sylindre. Hørtes ut som en V8, med risting og det hele, he he. Slik var det også igår kveld, men den gikk fint etter at jeg fikk varmet den opp.
Ihvertfall.... stod ca 15 minutter på tomgang og fikk motoren varm, men den ville fremdeles ikke fyre på alle sylindre.
Har egentlig alltid hatt problemer etter motorvask på biler, men jeg har ikke tatt lærdom av det ennå tydligvis (selv om jeg var meget forsiktig igår).
Vanlig prosedyre etter en vask er å tørke rundt pluggene, samt åpne fordelerlokket og tørke godt der. (dette gjorde jeg ikke igår

)
Alle som har mkIII supra bør merke seg at oppe på motoren sitter pluggene. Men jeg har aldri åpnet det dekselet før, så jeg visste ikke hvordan det så ut. Etter å ha sjekket på usa forumet, forstod jeg at motorvask på mkIII kan være en smertefull opplevelse hvis man ikke gjør det riktig. Slik jeg forstod det, så ligger pluggene samlet i en "dal" midt oppå motoren. Hvis man får vann ned der, ligger pluggene å bader i vann (oops

). Skal hjem etterpå å skru av dekselet for å tørke det jeg er god for. For håpe det hjelper.
Så tips til nesteman. Bruk f.eks bare WD-40 og børste/svamp og håndkle el. IKKE VANN og stay away from the electronics!!!