TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Kaminari & hellakkering +++

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#102318  av kake

Blir meget bra det her, men hvordan var passformen på kitet ? Passet det nøyaktig rett på ? Har jo samme kit selv, hatt det liggende her siden februar, men har fortsatt ikke prøvemontert :shock: Får vel begynne i helga :)

#102324  av Erlend

Ser veldig bra ut! 8) Kaminarikitet understreker MR2ens linjer skikkelig! Venter spent på videre oppdatering av tråden og bilder av bilen med nye skjørt og ny bakfanger...

#102344  av FireWalk

jepp...

SW20: ta skjørtene og sideinntakene i morgen??? :?: :D

Får jo på felger også i mogen. I går lakkerte jeg bremsekalipterene fremme og bak, så alt står i stil når de nye felgene kommer på.

#102351  av GT_rider

HVilken dimensjon blir det på de nye felgene, og dekkene?

#102354  av FireWalk

GT_rider skrev:HVilken dimensjon blir det på de nye felgene, og dekkene?
17" felger x 7,5.. Blir desverre 215 på alle dekka ettersomat sharif var 100% sikker på at det kom til å subbe.. så da måtte jeg enten ta 215 på alle fire dekka eller 240 på alle... skjønte ikke HELT hva han snakka om, men han ville vist ikke gi meg 235 bake slik jeg hadde tenkt.. så jeg får bare prøve med 215 på alle fire en stund, jeg regner med at med så mange hk under panseret vil ikke de 215 deka vare særlig lenge uansett... jeg har jo slitt ut de 185 deka totalt på 4 uker nå.. det sier jo litt.. er ikke spor igjen på de snart.. hehe.. (kjører jo litt hardt da siden de skal byttes uansett)..

får prøve å få satt på noe bredere dekk senere kanskje.. mener det skal være god plass bak på MR2en.. men men..

#102360  av kake

Hvilket innpress er det på felga ? Ikke kjøp lik dim foran og bak da, det er jo ikke noe tess i det hele tatt, iallefall ikke med motoren din! Er jo begrensa hva du får på en 7,5" felg. 215-225 er ideelt. Utover det blir det bare show.

Men, hvordan var passformen på kaminari'n ?

#102361  av mr.two

FireWalk skrev:
GT_rider skrev:HVilken dimensjon blir det på de nye felgene, og dekkene?
17" felger x 7,5.. Blir desverre 215 på alle dekka ettersomat sharif var 100% sikker på at det kom til å subbe.. så da måtte jeg enten ta 215 på alle fire dekka eller 240 på alle... skjønte ikke HELT hva han snakka om, men han ville vist ikke gi meg 235 bake slik jeg hadde tenkt.. så jeg får bare prøve med 215 på alle fire en stund, jeg regner med at med så mange hk under panseret vil ikke de 215 deka vare særlig lenge uansett... jeg har jo slitt ut de 185 deka totalt på 4 uker nå.. det sier jo litt.. er ikke spor igjen på de snart.. hehe.. (kjører jo litt hardt da siden de skal byttes uansett)..

får prøve å få satt på noe bredere dekk senere kanskje.. mener det skal være god plass bak på MR2en.. men men..
Sharif la på 235 dekk på mine 17x7,5...Det subber ikke :wink:

#102362  av FireWalk

med meg ville han helst sette på 215 på alle fire.. men får se.. vil jo og MÅ jo egentlig ha noe bredere bak, så det kommer nok etter hvert.. 215 blir for smalt med en motoren jeg har, tør ikke gire ned fra 5. til 3. gir f.eks av frykt for hjulspinn, og det vil man jo helst unngå når man ligger i 80 km/t...

KAKE: passformen på Kaminarien var meget bra! har jo bare fått på fronten så langt, men den så utrolig bra ut.. 0 tilpasning måtte til..

#102372  av kake

Skal du ha 215 bak så kjøp iallefall 205 foran, den kombinasjonen funker meget bra, men som sagt med effekten din ville jeg nok valgt 215/40 foran og enten 235/40 eller 245/35-40? bak. Og noen skikkelige ytelsesdekk da som sitter klistra :) Men, med 235-245 bak bør du opp på 8-9" bred felg.

Du burde jo ta og få valsa hjulbuene bak, iallefall innvendig nå som du skal ta hellakkering. Da er du jo litt mer sikra ang fremtiden :)

Glimrende at kitet passa rett på da!

#102377  av Dalan

Kjøp noen ordentlig breie lugger bak og brett inn kanten, du skal jo hellakkere likevel.. ;)
Jeg er så dritlei mine 8" ET40 på 235 bak, de går akkurat klar av den kanten som går innover på skjermen som man bøyer opp når man valser.. men likevel stikker hjulene altfor langt inn spør du meg..
Når du likevel går så grundig til verks som du gjør nå, så ville jeg gjort det.. :)

#102385  av erling

Dalan skrev:Kjøp noen ordentlig breie lugger bak og brett inn kanten, du skal jo hellakkere likevel.. ;)
Jeg er så dritlei mine 8" ET40 på 235 bak, de går akkurat klar av den kanten som går innover på skjermen som man bøyer opp når man valser.. men likevel stikker hjulene altfor langt inn spør du meg..
Når du likevel går så grundig til verks som du gjør nå, så ville jeg gjort det.. :)
BINGO! Skjermkanten går jo dritlangt inn. Hadde valsa på rappen! Angra ikke på at jeg valsa mine jaffal. :wink:

#102392  av FireWalk

kanskje jeg tar å gjør det i samme slengen da... vet ikke helt om jeg kan ha så veldig mye profil på de dekka mine.. får jo 215-40-17 fremme nå da.. på 7,5 toms felg.. men spørs jo om det i det hele tatt går klar av skåla.. tror bilen er senka 40mm.. den er ialefall SVÆRT LAV!

og SW20: jeg HATER de to fartsdumpene før huset ditt... jeg kjørte over i 0,01 km/t og likevel tok jeg nedi med frontleppa! (var bre under der ingen ser da, men likevel) og det hjalp ikke å kjøre på skrå heller... er bare 3-4 cm klaring hehe... håper de blir noe høyuere med de nye felgene, om de i det hele tatt får plass.. hehe

#102398  av sw20

vist du tar med slegge så fjerner vi dei fort....

vil si at e gjorde noe mer av jobben en 95%....
sikkert nermere 98% eller noe...

va jo skrekkelig bekymra du da..

fierwalk: .....det passa ikkje
sw20: ..joda..
fierwalk: men se her da ser jo ut som en senka bmw....... :shock:
sw20 ess vi bare tar skru for skru og justera etter kvart... 8)

fiervalk.....: no passa det dårlig her... og her .. skal vi bare drite i heile lippa....

:wink: blei jo kjempe bra så e sjønna ikkje ka du saut for???? HEHE :twisted:

MÃ…RRA MÃ… E JOBBE OVERTID PÃ… JOBB.. MEN VI KAN SIKKERT TA DET EINE PÃ… FREDAG... OPS CAPSlock......

veit det blir teit men.. som sakt e skulla vert klona....

e har foresten vert i familje selskap i dag...

og fått 3 nye "jobba" ... grrrr men dei fikk vente til etter gatebil i mai..... :twisted:

#102405  av FireWalk

hehehehe... jada jada... skal inrømme at den ikke ser ut som en senka bmw, men den oppfører seg jo som en.... tar nedi over alt... er det en for krapp oppoverbakke så SKRAAAAPER det :P ehe.. håper de nye felgene gjør susen.. om jeg bar får den en CM høyere så blir det bra...

ja det så litt dårig ut underveis.. var sikker på at det der kom til å bli skandale! hehehe.. tenkte at: neis.. vi bare kaster hele leppa... :p hehe..

så du ikke at jeg gikk rem og stod og stirra på fronten din vs fronten min da? for å sammenligne.. stod og klødde meg på haka og ble liksom ikke helt overbevist før vi fikk alt 100% på plass.. men nå ser det jo rått ut da :) det skal du ha.. hehe..

98% ja.. var vel mellom 98 og 99% et sted... :P vi sier 98,5 vi..

Ja vi må få på de skjørta nå.. KLØR etter å få dem på.. hehe..

#104272  av FireWalk

Gjett om jeg valgte feil tidspunkt å låne vekk digital kameraet mitt på da...

anyways; her er det eneste bildet jeg har av bilen foreløpig, ferdig montert styling (med unntak av bakparten) og med nye felger. 8)
Vedlegg
mr2nyeste.jpg
mr2nyeste.jpg (21.09 kiB) Vist 557 ganger