Side 2 av 3
Legg innLagt inn:22 apr 2005 20:00
av kennethx
Elzin skrev:snart til salgs? hvorfor?
Fordi han ikke trenger den lengre snart, men det får du evt høre med ham om
Evt så har du flere alternativ for ny AFM i linker gitt lengre oppe. Hvis du har skrudd av de to skruene på afm og forsøkt å åpne der, så er sjangsene stor for at den er kaputt.
Sjekket du for feilkoder i ECU?
Legg innLagt inn:22 apr 2005 20:11
av Speeder
CelicaTurbo skrev:om man skrur ut det meteret så river man løs banene fra kretkortet inni AFM, jeg vet ikke hvor mye som er kritisk men det er nok en god sjangs for at skaden allere er skjedd. Disse er spenndyre som nye biler, men, det er jo en Celica delebil som er annonsert på forumet, mulig han har et AFM (http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8302), samt at vår svenske venn selger et helt nytt og ubrukt AFM her: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight= Vær obs på at det er forskjell på AFM mellom vanlig Celica Turbo og Carlos Sainz modellen, men jeg begge disse linkene jeg har gitt er knyttet til den vanlige modellen.
Hvor ødelagt blir denne PCB'n? Noe poeng å reparer?
Hva er nypris?
Legg innLagt inn:22 apr 2005 20:18
av Elzin
om jeg kjøper ny, går det da an å kjøpe en mindre utgave?
og har desverre ikke fått kikket på bilen enda, er full i ting som må gjøres!
Legg innLagt inn:22 apr 2005 20:43
av CelicaTurbo
Speeder skrev:CelicaTurbo skrev:om man skrur ut det meteret så river man løs banene fra kretkortet inni AFM, jeg vet ikke hvor mye som er kritisk men det er nok en god sjangs for at skaden allere er skjedd. Disse er spenndyre som nye biler, men, det er jo en Celica delebil som er annonsert på forumet, mulig han har et AFM (http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8302), samt at vår svenske venn selger et helt nytt og ubrukt AFM her: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight= Vær obs på at det er forskjell på AFM mellom vanlig Celica Turbo og Carlos Sainz modellen, men jeg begge disse linkene jeg har gitt er knyttet til den vanlige modellen.
Hvor ødelagt blir denne PCB'n? Noe poeng å reparer?
Hva er nypris?
Jeg har ikke sett noe AFM hvor dette har skjedd før, men så langt jeg har lest på diskusjoner er det håpløst å fikse, kanskje med mindre du jobber proffesjonellt med tilsvarende elektronikk. Boksen må ihvertfall skjæres opp for å komme til godsakene.
Legg innLagt inn:22 apr 2005 20:44
av CelicaTurbo
Elzin skrev:om jeg kjøper ny, går det da an å kjøpe en mindre utgave?
De fleste som ønsker å bytte den vil jo gjerne ha en større en da, men det er ingen alternativer for oss som jeg kjenner til ihvertfall. Ingen andre alternativer enn å bytte til datasprut og basere bensinmengde og tenningspunk på turbotrykk istedenfor luftmengde ihvertfall.
Legg innLagt inn:22 apr 2005 21:06
av Elzin
jeg vil bare bort med den store stygge metall dingsen som bare ligger i veien og tar opp plass

såvidt jeg fikk plass til apexi luftfilteret med denne boksen og da må boksen ligge sidelengs forran viften!
Legg innLagt inn:22 apr 2005 21:24
av mr.two
Du kan jo kjøpe en HKS VPC på eBay også..Det eliminerer AFM. Er ikke i produksjon hos HKS lenger, så eBay evt. andre salgskanaler er eneste mulighet for å få tak i den. Mener å huske den koster et sted rundt 5k.
Edit ; Trykkleif
Legg innLagt inn:22 apr 2005 21:28
av Elzin
hmm, ute av produksjon :/ kipt. er den blit erstattet med noe eller var den ikke noe spess?
Legg innLagt inn:22 apr 2005 21:30
av Elzin
fant heller ingen til toyota celica

Legg innLagt inn:22 apr 2005 21:39
av CelicaTurbo
Elzin skrev:jeg vil bare bort med den store stygge metall dingsen som bare ligger i veien og tar opp plass
såvidt jeg fikk plass til apexi luftfilteret med denne boksen og da må boksen ligge sidelengs forran viften!
Jepp, det er mange som vil bli kvitt den, men da må du nok frem med en eller annen form for datasprut. Eventuellt løsningen som mr.two foreslår men den boksen er dyr og vanskelig å finne.
Elzin skrev:hmm, ute av produksjon :/ kipt. er den blit erstattet med noe eller var den ikke noe spess?
tror nok den gjorde jobben sin, har ikke hørt noe negativt ihvertfall, men det var nok rett og slett bare for lite marked for slikt til at HKS ville fortsette å levere dette produktet.
Legg innLagt inn:22 apr 2005 21:53
av Elzin
vi får fortsette i måren, da legger jeg opp noe bilder mens jeg driver på der ute.. er så liten plass

Legg innLagt inn:23 apr 2005 12:33
av Elzin
CelicaTurbo skrev:prøv å hente ut feilkoder da:
http://www.ts-ogn.no/modules.php?op=mod ... =0&thold=0
kommer ikke opp noe blinking av noe slag.. lysene for olje, bateri, osv osv bare lyser... skjer ingen ting
jeg legger også ved noe før og etter bilder
Legg innLagt inn:23 apr 2005 12:40
av CelicaTurbo
Elzin skrev:CelicaTurbo skrev:prøv å hente ut feilkoder da:
http://www.ts-ogn.no/modules.php?op=mod ... =0&thold=0
kommer ikke opp noe blinking av noe slag.. lysene for olje, bateri, osv osv bare lyser... skjer ingen ting 
jeg legger også ved noe før og etter bilder
Vel, da har du enten ikke gjort prosedyren korrekt for om du har det men det ikke er noen feilkoder så skal det blinke kontinuerlig av check-lyset. Det lyset er rødt, står på venstre side og om jeg husker rett er det bilde av en motor og et utropstegn. Når motoren er av, skru tenningen frem til trinner før motoren starter og alle lysene i dasjen lyser, om du ikke ser et slikt lys så er pæren i denne gått eller tidligere eier har nappet ut kontakten til pæren for å skjule at det lyser kontant eller noe. Ellers ser det ut til at kabelen til AFM er seriøst strekt hos deg når det er plassert på det viset, og jeg vil absolutt anbefale at du prøver å rette litt på AFM slik at den ligger korrekt vei for du kan oppleve problemer med dårlig tomgang osv når den ligger slik som den gjør nå.
Legg innLagt inn:23 apr 2005 12:42
av Elzin
ok, da begynner demonteringen

(((
åsså dette som så så bra ut

Legg innLagt inn:23 apr 2005 13:15
av GT4 CS
Har ikke verksted boka her nå, men du kan feilsøke luftmassemåleren din. Det står beskrevet i chilton manualen. Ser du ikke har carlos utgaven så da passer de målemetodene som er beskrevet til din bil. Regner med du har ødelagt noe inni den da dere åpnet den, om du ikke får noen riktige målinger så kan du åpne det svarte lokket på AFM din og se om det kanje er bare en ledning eller to som har røket og kan loddes på. Lokket åpner du vel ved og brekke det av da jeg trur den kun er silikonert. Men har ikke åpnet selv så ikke kom og hils på meg med kulehammeren om du ødelegger noe mer
