TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• help! starter ikke!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #102576  av Elzin

jeg har montert apexi luftfilter på bilen men den starter ikke nå!! kan dette være luft måleren??

#102577  av Elzin

i går fjernet jeg bateriet og satte det bak i bagasjerommet.

i dag kjørte jeg på jobb, og kjørte bort til ast-tuning, hvor vi fjernet orginal luftfilteret, deretter monterte vi luft filteret. vi byttet ut alle slanger og satte luft måleren på plass og satt på nye slanger på alt. men kan luft måleren ha blit ødelagt under montering'? den har stått på hode og har stått sideslengs og alle veier ;)

nå er den montert sideslengs

#102591  av Elzin

noen som muligens bor i stavanger området som kunne hjulpet meg? bare tatt en liten titt på det om det er noe enkelt som må gjøres?

startmotoren går *chinner* og "flippen" i luft mengde måleren åpner seg.

det er olje og bensin på bilen. siden startmotoren går og siden radio, alarm osv går skulle det jo være strøm nok?

men en med mazda sa at han hadde ødelagt sin luftmengde måler på samme viset som meg, han var tilfeldigvis til stede under siste del av monteringen.

#102718  av kennethx

Jeg har rotert luftmendemåleren min i alle mulige retninger uten at den har tatt skade av det.

Vil imidlertid IKKE annbefale deg å ha den vridd i montering. I.o.m at dette er en spjel sensor, så har tyngde kraften en liten påvirkning på spjelet, og feil luft mengde vil bli rapportert. Det skal imidlertid ikke hindre bilen fra å starte.

Hvordan koblet dere løs det eletriske fra luftmengdemåleren? Skrudde av, eller plugget ut pluggen (klips plugg). Håper dere gjorde det siste.

#102719  av mr.two

Skrur man ut skruene på AFM'en er man " fucked " Da må du kjøpe ny :wink: Og etter hva jeg har hørt er den ikke billig..

#102730  av kennethx

mr.two skrev:Skrur man ut skruene på AFM'en er man " fucked " Da må du kjøpe ny :wink: Og etter hva jeg har hørt er den ikke billig..
nettopp, hence my question :)

#102736  av CelicaTurbo

prøv å hente ut feilkoder da:

http://www.ts-ogn.no/modules.php?op=mod ... =0&thold=0

#102743  av mr.two

kennethx skrev:
mr.two skrev:Skrur man ut skruene på AFM'en er man " fucked " Da må du kjøpe ny :wink: Og etter hva jeg har hørt er den ikke billig..
nettopp, hence my question :)
Bare fullførte dine antydninger :)

#102796  av Elzin

vi skrudde den ut for så å trekke den 1 cm ut, der så vi at obs.. her lukker vi ikke opp, så satte vi den inn igjen

deretter tok vi klipsen

#102798  av Elzin

tok den ikke helt ut, bare slik at vi kunne se at det var en masse med metaller

#102810  av Elzin

skal prøve feilsøking i dag. kommer også til å legge opp bilder av det senere

#102823  av CelicaTurbo

om man skrur ut det meteret så river man løs banene fra kretkortet inni AFM, jeg vet ikke hvor mye som er kritisk men det er nok en god sjangs for at skaden allere er skjedd. Disse er spenndyre som nye biler, men, det er jo en Celica delebil som er annonsert på forumet, mulig han har et AFM (http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8302), samt at vår svenske venn selger et helt nytt og ubrukt AFM her: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight= Vær obs på at det er forskjell på AFM mellom vanlig Celica Turbo og Carlos Sainz modellen, men jeg begge disse linkene jeg har gitt er knyttet til den vanlige modellen.

#102825  av kennethx

Når jeg tenker over det, så har vel kanskje amund en brukt AFM til salgs snart også...

#102844  av Elzin

snart til salgs? hvorfor?