Side 2 av 2
Legg innLagt inn:15 mai 2005 20:07
av lasserj
jeg prøvde mr2 turbo i går, dro opp til 7000rpm i 1,2,3 heftig

Legg innLagt inn:15 mai 2005 21:49
av CelicaTurbo
turbomodellen har jo en del mer drag, men GTi-motoren kjennes mye mer glad i turtall enn hva turbomotoren er

Legg innLagt inn:15 mai 2005 21:57
av Master
Men så er ct26'en og den originale downpipen relativt dårlig.. Oppgraderer man litt her og der så får du faktisk turboen til å bli mer turtallsvillig siden topp-effekten økes på høyere turtall (og aldri faller før turtallsgrensa)
Legg innLagt inn:15 mai 2005 22:11
av CelicaTurbo
joda, det hjelper en hel del med bedre eksos men jeg vil nå si at GTi-motoren fremdeles føles mer glad i turtall, selv om det er ingen tvil om at turbomotoren har mye mer drag tilgjengelig på det samme turtallet så tenker jeg her på den generelle følelsen som motoren gir av hvor den liker seg aller best

Legg innLagt inn:15 mai 2005 22:29
av GT_rider
ja, jeg og mange med meg er imponert over hvor jevnt, og fint motoren drar hele veien oppover turtallsskalaen.
kan tenke meg at original 3s-gte virker litt daff igjen når man kommer over området der turboen ikke gir samme effekt lengre.
Noe man til en viss grad slipper med 3s-ge motoren.
Legg innLagt inn:15 mai 2005 23:08
av Master
Kanskje jeg kommer til å savne GTI'en på den måten, ja... men så har jo turboen så uendelig mer potensiale!
