TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Veldig rar bensinforbruk pÃ¥ en T23 - dÃ¥rlig bensin?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#147721  av TheStig

hehe ja i året kan det jo bli en hundrelapp eller to.. Ikke verdt plassen det tar i pengboken engang

Og du, ikke ta dette som et person angrep da.. chill down

#147745  av Vipern

fylte idag igjenn... 1,4 l per mil siste tank :cry:
MÅ være noe seriøst feil. Kanskje prøve noe annet enn billig rema-bensin.
(litt over 9 kroner 8) )

#147748  av sleeper

Vipern skrev:fylte idag igjenn... 1,4 l per mil siste tank :cry:
(litt over 9 kroner 8) )
1.4 liter er jo ALT for mye!! er ikke en slange som lekker litt da??
sikker på at det faktisk kommer 1 liter ut av pumpa når du har bet for en liter??

#147759  av maxgets

TheStig skrev:hehe ja i året kan det jo bli en hundrelapp eller to.. Ikke verdt plassen det tar i pengboken engang

Kjører man en 25k i året som sikkert mange her gjør.. og sparer 0,2L/mil så er det 5k i året da =)
Greit å ha med seg for oss studenter og de med litt dårligere råd =)

#147760  av sleeper

TheStig skrev:fatter ikke at folk engang tenker på bensinforbruk.. kjører merce jeg som aldri bruker under 1.2 - 1.3... Koster det det koster. Orker ikke vende og snu på hvert et øre. Tar ikke imot 50 øringer i butikker engang :?
du kan godt sende meg noen kroner hvis du pluttselig skulle få noen til overs!! :wink: :wink:

#147771  av Vipern

sleeper skrev:
(litt over 9 kroner 8) )
sikker på at det faktisk kommer 1 liter ut av pumpa når du har bet for en liter??
Har ikke observert noe lekasje.. men man ska aldri si aldri.

Om det kommer feil mengde ut av pumpa, så må da halve byen her kjøre rundt med enormt høyt bensinforbruk.

Kanskje ta en titt på luftfilteret.. *rådløs*

#147779  av The Doctor

maxgets skrev:
TheStig skrev:hehe ja i året kan det jo bli en hundrelapp eller to.. Ikke verdt plassen det tar i pengboken engang

Kjører man en 25k i året som sikkert mange her gjør.. og sparer 0,2L/mil så er det 5k i året da =)
Greit å ha med seg for oss studenter og de med litt dårligere råd =)
Ja men legger dere disse ørene i en sparebørse eller no da.. Eller blir dem bukt på en bug alikevel når du betaler for bensinen... Tror jeg aldri sjekka hva MR2 brukte jeg.. Eneste jeg var klar over var at den brukte over 1L på mila.. Men er bilen tørst så må den jo få fuel..

På syklen min har jeg kjørt med 102oktan i hele sommer. Der er det 725.- for 25L.. :x

Visst du noen vil ha racefuel så skaffer jeg det.. 99oktan og 102oktan.. :D

#147798  av Goose

Vipern skrev:
sleeper skrev:
(litt over 9 kroner 8) )
Har ikke observert noe lekasje.. men man ska aldri si aldri.

Om det kommer feil mengde ut av pumpa, så må da halve byen her kjøre rundt med enormt høyt bensinforbruk.

Kanskje ta en titt på luftfilteret.. *rådløs*
Hvordan oppfører seg bilen?
Har du noen "dø" punkter. dvs. når du akselerer, er det noen steder den plutselig drar dårligere? eks. mellom 2800-3000 rpm? Det kan også være flere ganger slik ting oppstår.

#147815  av TheStig

ok, hvis du har en 1.8 som bruker 1.4 på normal bykjøring så skjønner jeg at du reagerer

#147818  av lexusmann

Enig med Stig, her, du bør seriøst få sjekka bilen nærmere, du har jo forbruk til en v8'er!!! :shock:

#147819  av Kjetil Hoem

Jeg og ligger mellomm 1.1 og 1.3 på vanlig kjøring..
Mye små kjøring og bykjøring, men har alltid ligget over literen, samme hvilken bil jeg har hatt... :oops:
Kanskje det er noe med kjøre stilen min???? :roll: :roll:

#147822  av lexusmann

Vil si du også må undersøke enten det er deg eller bilen der no' gærnt med...lå jorett over litern med Lexusen...og den har jo som kjent rekke- sekser...

#147826  av Kjetil Hoem

Men hva er det en kan sjekke da egentlig??
Noe spesifikt, er ikke sååå veldig motor ekspert på å skru og sånn... :(

#147831  av celica4ever

Jeg pleide alltid og fylle på uno x, siden det ligger i nærheten av der jeg bor også er det bittelitt biligere... Men så prøvde jeg bensinen fra shell og da la jeg merke til at forbruket ble mindre.. Jeg sier aldri mer uno x og det er hyro texaco som levere bensinen til uno x..

#147898  av Goose

Bilen min er ALDRI over 1 liter om det er by kjøring i vinter så ligger den på 0,98

Men det er fort mulig at oppi nor der det er minus alt for mye og dere bruker ikke motor varmer så sluker bilen bensin så det holder...