kjøp den ihvertfall ikke usett, så om han godtar et bud så får du ta deg tid til å dra og se på bilen, men være forberedt på å dra hjem igjen om den ikke er bra nok. Det er flere slike biler til salgs i landet og det blir stadig annonsert nye, selgermarkedet er vanskelig og det betyr lavere priser så du har absolutt ingen hast med å kjøpe akkurat denne bilen.
Angående testen synes jeg den så så ekstrem ut og det meste av punktene er av en slik karakter at jeg lurer på om det ikke bare er smådetaljer som er blåst opp urimelig mye. Men, rust er viktig og at de har funnet tegn på at store deler av karosseriet er fikset/omlakkert kan være et varsku eller det trenger ikke å bety noe som helst. Om det er lite kjølevæske så er det jo ikke godt å si om de snakket om radiatoren eller ekspansjonstanken, var det radiator kan det tyde på en lekkasje et sted. Om radiator er byttet så er jo en del av kjølevannet byttet etter det, men det kan være rester av radiatortett igjen i systemet om han først prøvde det. Det er også mulig at NAF rett og slett ikke forstod at det var Toyotas egen røde kjølevæske på bilen, og når denne blir gammel blir den skit-brunrød i fargen og kan se ganske rusten ut. Eller det er godt mulig de hadde rett i den saken? Det er rett og slett umulig å vite noe som helst om den bilen uten å se på den selv, men det er tydelig at det er en del detaljer som må fikses ihvertfall. Angående oljelekk fra turbo antar jeg at det er litt olje som kommer fra slangen mellom turbo og IC. Det alternativet stedet turboen kan lekke olje er så utilgjengelig og vanskelig å se at jeg har ikke troen på at NAF undersøkte dette. Om det er olje der hvor jeg beskriver så er det helt normalt, og det er olje som kommer fra veivhusventilasjonen og det er vanskelig å få slangen mellom turbo og IC 100% tett for dette.. jeg har ihvertfall ikke klart det selv med ny slange og slangeklemmer