Etter en del søking på vårt engelske søsterforum, så viser det seg at org. spjeldhus begynner å bli en restriksjon rundt 450-500hk. Skal jeg ha 400 på hjula, så blir dette veldig i grense land.
Er folk som sier at dem kjører med org. spjeldhus og klarer å yte 400-440bhp. Hva mener dere om dette? Er det bare forum teori eller er dette sant i praksis?
Det jeg tenker er at større 70mm aftermarket spjeldhus med tps brakett ikke kan skade. Uansett om rørene fra FMIC er 60mm, så vil det bli mer flow. Alt jeg trenger å gjøre er jo egentlig bare å maskinere åpningen i inntaksmanifolden for å tilpasse spjeldhuset. Så er det tut og kjør.
Er folk som sier at dem kjører med org. spjeldhus og klarer å yte 400-440bhp. Hva mener dere om dette? Er det bare forum teori eller er dette sant i praksis?
Det jeg tenker er at større 70mm aftermarket spjeldhus med tps brakett ikke kan skade. Uansett om rørene fra FMIC er 60mm, så vil det bli mer flow. Alt jeg trenger å gjøre er jo egentlig bare å maskinere åpningen i inntaksmanifolden for å tilpasse spjeldhuset. Så er det tut og kjør.

Celica st185 90' prosjekt, 450-500hk bygg! - viewtopic.php?f=61&t=41225
For øyeblikket med st205 motor!
Biler:
- Toyota Celica GT4 ST185 90' -Rampebil!
- Subaru Forester S-Turbo (SF5) 00' - Bruksbil/vinterbil!
For øyeblikket med st205 motor!
Biler:
- Toyota Celica GT4 ST185 90' -Rampebil!
- Subaru Forester S-Turbo (SF5) 00' - Bruksbil/vinterbil!