TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #453051  av Daniel HS

ArildM skrev:Hehe, må vel ta overstående med en god dose ironi ;)

Bedre sent enn aldri :mrgreen:
Nei? Alt på internett er sant! Og mener å huske at dette forumet kun var seriøst, spesielt denne tråden! Hehe! :p

Skal prøve å være litt mer aktiv her nå fremover iallefall :p har vel en gammel prosjekttråd/worklogg liggende jeg kan ta oppigjen :p
 #453058  av ArildM

Hvorfor det? Har du seriøst FEIL på Toyotaen din? Wow :o

Hehe, neida, bra du er tilbake igjen :)
Er på 3-4. motoren i 1987 modell MR2en min...
Alle goe ting var 3, men på den 4. motoren skal det skje? :lol: 8)
 #453069  av Daniel HS

ArildM skrev:Hvorfor det? Har du seriøst FEIL på Toyotaen din? Wow :o

Hehe, neida, bra du er tilbake igjen :)
Er på 3-4. motoren i 1987 modell MR2en min...
Alle goe ting var 3, men på den 4. motoren skal det skje? :lol: 8)
Feil og feil, noen kaller det oljelekkasje, jeg kaller det å svette HK :P

Får ta å handle 2 motorer med en gang jeg da, er bare på motor nr 2 :P
 #453077  av ArildM

Er jo ikke "feil" på min heller da, bare et par ventiler som er bananformet, trolig :lol: Sånn siden jeg valgte den eneste 4A motoren som ikke tåler at reg-reima plutselig mangler 8)
 #453218  av Teamany

Hater SAS Cargo noe så inni helvete!!
Her booket eg 2 paller fra Oslo til Hamburg som skulle vert nede 20th April kl 22.45, betaler skittmye penger for dette.
Etter mye frem og tilbake med agent og SAS så kommer endelig eit brødhode og skriver som følger:
Sorry, but someone at SAS misunderstood your booking, this will leave CPH today 21st April at 21.55LT.

Hva faen, og hvor langt kommer eg med klage på noe sånt?? Ikkje en CM engang...
SAS er i samme katogeri som Bring, stor som faen og driter i "små kunder"!!
Selv om eg ikke er noen liten kunde så driter de regelrett i oss.... :evil: :evil:
 #453221  av inzane2012

Denne erfaringen har jeg med både DHL, Tollpost, UPS og ett utall andre transport selskaper fra en bedrift jeg jobbet i tidligere. Vi måtte omtrendt gjøre ALL jobben for dem, ett par tilfeller måtte vi til og med gjøre halve transport jobben og. Mye dritt en må gjennom med mindre en er skikkelig storkunde som bruker millioner i året på transport...
 #453223  av Teamany

DHL, UPS og TNT holder eg meg langt vekke fra.
Tollpost eller Nordpost som de liker å kalle seg gjør jobben sin, meir eller mindre uten problemer.
Men ble akkurat no veldig intr i hva eg faktisk bruker i året på transport:)
(har satt en datatulling på saken som elsker rapporter....) :mrgreen:
 #453226  av Sarlacc

Teamany skrev:(har satt en datatulling på saken som elsker rapporter....) :mrgreen:
Jeg er en av dem som hjelper en hel drøss folk med "datatrøbbel" som de liker å kalle det.
Og jeg vil gjerne oppklare en misforståelse: Jeg gjør dette for å være snill og hyggelig, ikke noe annet.
Jeg elsker ingen av disse:
  • Fikse brukerfeil i Windows.

Fjerne virus fra Windows fordi de har deaktivert antivirus-programmet jeg installerte for dem.

Fjerne syvogtrygve spionvare-tillegg fra Internet Explorer, som jeg har sagt de skal slutte å bruke. (Bruk Chrome og ikke installér mer dritt, for faen.)

Lære dem å overføre bilder fra amatør-kameraet deres HVER gang de kommer hjem fra ferie/tur/bryllup/dåp/dass.

Legge opp de samme ikonene på skrivebordet enda en gang, fordi de på mystisk vis forsvinner hele tiden.

Lage/redigere/reparere dokumenter i Excel/Word/Paint etc. fordi folk ikke gidder å lære det selv.
Faktisk så er jeg dritt lei av alt det der. Men jeg gjør det likevel. Ofte. Fordi jeg er en snill og hyggelig fyr.
Jeg forventer bare to ting tilbake:
  • Hør etter nÃ¥r jeg sier hva du gjør feil.

Ikke kall meg "datatulling" eller "data-nerd" fordi jeg kan slike banale ting.
 #453227  av Teamany

Sarlacc:
Opps, håpa eg ikkje tråkke for hardt på tærne dine:)
Tingen med datatullingen min er at han ELSKER å kjøre ut rapporter fra vårt logistikk system.
Helst med farger og runinger på, eller sneksne grafer som ingen enn han og sjefen skjønner!

Jepp, eg spør han om mye greier, 1)pga av han elsker det 2) eg gidder ikkje gjøre det pga av pkt 1!!
Om du jobber i en IT avdelig i eit selskap så skjønner eg din utblåsning angående ordbruken "datatulling", etc, men vi jobber med logistikk og han beveger seg vekk fra selve logistikkbiten, og inn "support" biten av systemet vårt fordi han ELSKER å kjøre ut rapporter som nevnt tidligere!:)
 #453228  av Sarlacc

Teamany skrev:Sarlacc:
Opps, håpa eg ikkje tråkke for hardt på tærne dine:)
Tingen med datatullingen min er at han ELSKER å kjøre ut rapporter fra vårt logistikk system.
Heh, ingen ømme tær her :-)
Høres ut som en artig type. Ta godt vare på ham. (Tipper likevel han ikke liker å bli kalt tulling...)

Jeg har forøvrig jobbet med prosjektering og nyutvikling av server-programvare siden 90-tallet.
"Support" på Windows-klienter er noe jeg gjør på fritida. For å være snill.
 #453245  av ArildM

1. linje support her også!

Måtte i dag hjelpe en kunde som hadde kjøpt seg ny iPad, dette er mot normalt hver dag:

1. Hvor er facebook?

2. Hva er AppleID, det har jeg garantert ikke.
Etterfulgt av min forklaring om at du må ha det for å laste ned apper.

3. Hva er en app? Jeg skal bare ha facebook og skype og det der.

4. Finner ut eposten til kundes Apple ID, via den gamle iPad. Har selvfølgelig byttet 13 gmail adresser siden den gang, og har absolutt ikke tilgang til denne adressen.

5: Husker 50% sikkerhetsspørsmålene på Apple ID. Kommer etter 5 forsøk til en kombinasjon hvor både første og andre spørsmål er korrekt.

6. Får endelig logget inn på AppleID. Laster ned Facebook appen, har naturligvis ikke snøring på brukernavn og passord der heller. Finner på et mirakuløst vis en lapp nede i veska si hvor det står Facebook på, finner brukernavn, sender sms på tlf hennes, sender engangskode for nullstilling. Har ikke med seg telefonen, kommer tilbake om 30minutt. Må sende ny engangskode, dukker ikke opp. Enda en engangskode, denne dukker opp.

7. Hva med eposten min da? Getmail. må referere kunde til nærmeste get forhandler, kommer tilbake dagen etterpå, får endelig opp eposten også.

Så det tar jo bare 17 timer å få inn Facebook og alt det folk tar for gitt at det naturligvis er der, uten passord eller noe som helst. Alt bare på magisk vis er der! Passord er jo bare å lage nytt på...

Just another day i supporten. FML :lol: :lol:
NÅ MÅ DU JAGGU MEG HUSKE PASSORDENE DINE, sier jeg til slutt. Jada, det skal hun selvfølgelig :roll:

Men heldigvis er det mange som setter pris på hjelpen de får. Heldigvis :D
 #453261  av Myklebust

Må berre få sagt at nye TS-OGN er blitt ei lekker nettside! :D Storfornøgd, så kudos til dei som jobber med det! 8)
 #453281  av Freebird

Henger meg på den. Forumet både ser bedre ut og er langt mer brukervennlig. :)
 #453283  av ArildM

Takk :D Godt å få litt skryt også, tror vi har et av de best "kodede" PhpBB forumene nå :) Ser mange kjører tapatalk osv, men vårt bare funker på alle enheter, eller skal gjøre det i alle fall :wink:
  • 1
  • 1018
  • 1019
  • 1020
  • 1021
  • 1022
  • 1168