Jada, her oppdateres det hyppig
Det har vel skjedd en ting eller ti siden sist oppdatering, men jeg spoler frem til nåtid.
Etter årevis med misbruk på vei og bane, så har 3sgte´n begynt å gi litt etter (var jaggu på tide, denne har tålt MYE juling).
Fikk toppløft på vålerbanen nå i sommer, og da bestemte jeg meg for å få ut finger´n og starte på det jeg har planlagt ett par år nå, ett motorbytte til.
Jeg ble jo rett og slett forelsket i 3vzfe´n jeg hadde i en "hiv sammen vinter MR2" for noen år siden, den bilen rustet istykker, og er pressa for lenge siden, men motoren har jeg jo hatt stående.
Jeg har forsiktig frest opp innsug/eksoskanalene i toppene, og nå ligger de trygt hos en kompis som skal maskinere ventilseter og ventiler for meg.
I mellomtiden har jeg fått lakkert opp litt motordeler, synes det ble veldig bra!
Lakkereren mumla noe om at jeg leverte gamle horer og fikk tilbake jomfruer, men han om det, delene var vel ikke akkurat som nye i finishen når de ble levert...
Hvorfor bytte motor til noe med såpass mye mindre effekt sier du? Tja, hva skal jeg si? Jeg har blitt gammal, gifta meg, fått barn, og kanskje en smule fornuftig??
Ikke vet jeg, men lyden i sekseren er det ikke mye annet i MR2 som overgår.
Og før dere spør: jeg skal ikke turbokonvertere eller ha kompressor, denne skal forhåpentligvis være like vedlikeholdsfri som 3sgte´n har vært vært for meg nå i mange år.
Fortsatt litt usikker på hva jeg skal med 3sgte´n enda, men den vil bli splitta og sjekket når den tas ut av bilen, men noe moro blir det nok, men jeg har jo ikke dårlig tid, og jeg har plass til å ha den stående også, så det er ikkeno problem.
Og så, ett bittelite teaserbilde: