Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om bilen min jeg da, har jo gjort endel med den nå, så da er det vel på tide...
Bilen ble forøvrig kjøpt i -04 og jeg er første eier i norge, den var da kliss original, helt ned til de fete 14" felgene
MÃ¥let med bilen er en svingspiser som har et noenlunde originalt utseende og som kanskje har plass til en motor med snurre etterhvert...
Det som er gjort til nå er:
-Senk, Tein fjærer
-Gule Koni dempere
-92+ mansjetter/demperstoppere (et must for en senka bil spør du meg)
-Polyforinger i hele understellet
-ST Suspensions stabstag foran & bak
-90-92 EBC Turbogroove skiver m/greenstuff klosser rund baut
-Alu foringer under girspaken
-Messing foring på girvaiere ved girkassa
-Shortshift, hjemmelaget
-Kortet girspak
-Apexi luftfilter
-High & Tight lenkestag foran
-Antenne i bakfanger
-Gass løfter på motorlokket
-18" todelte ASA felger (w22) 8"+9" brede, ET35+30
-Pluss litt kosmetisk dilldall (leppe, hvite blink, girkule osv.)
Og nå står bremsebytte for døren, i og med at bilen ikke ble EU godkjent fordi brekket bare tar på ene bakhjulet (har byttet vaiere, og gjort alt muligrart for å få det til å funke, men dengang ei...), så fant jeg ut at det var en ypperlig mulighet til å oppgradere til 92+ bremser, calippere ligger på stuebordet klare for litt rengjøring og et strøk lakk, og nye skiver og klosser er bestilt.
Gikk for EBC igjen, men med yellowstuff klosser denne gangen, plukket også med meg et sett stålomspunnede bremseslanger...
Her skal det skrubbe
Bildet under er tatt på rudskogen tidligere i år av Kasper Wold Eriksen http://www.kasperwe.com
Flere bilder kommer da jeg får bremsene og skal montere dem.
Bilen ble forøvrig kjøpt i -04 og jeg er første eier i norge, den var da kliss original, helt ned til de fete 14" felgene

MÃ¥let med bilen er en svingspiser som har et noenlunde originalt utseende og som kanskje har plass til en motor med snurre etterhvert...
Det som er gjort til nå er:
-Senk, Tein fjærer
-Gule Koni dempere
-92+ mansjetter/demperstoppere (et must for en senka bil spør du meg)
-Polyforinger i hele understellet
-ST Suspensions stabstag foran & bak
-90-92 EBC Turbogroove skiver m/greenstuff klosser rund baut
-Alu foringer under girspaken
-Messing foring på girvaiere ved girkassa
-Shortshift, hjemmelaget
-Kortet girspak
-Apexi luftfilter
-High & Tight lenkestag foran
-Antenne i bakfanger
-Gass løfter på motorlokket
-18" todelte ASA felger (w22) 8"+9" brede, ET35+30
-Pluss litt kosmetisk dilldall (leppe, hvite blink, girkule osv.)
Og nå står bremsebytte for døren, i og med at bilen ikke ble EU godkjent fordi brekket bare tar på ene bakhjulet (har byttet vaiere, og gjort alt muligrart for å få det til å funke, men dengang ei...), så fant jeg ut at det var en ypperlig mulighet til å oppgradere til 92+ bremser, calippere ligger på stuebordet klare for litt rengjøring og et strøk lakk, og nye skiver og klosser er bestilt.
Gikk for EBC igjen, men med yellowstuff klosser denne gangen, plukket også med meg et sett stålomspunnede bremseslanger...
Her skal det skrubbe

Bildet under er tatt på rudskogen tidligere i år av Kasper Wold Eriksen http://www.kasperwe.com
Flere bilder kommer da jeg får bremsene og skal montere dem.
Vedlegg
-91 MR2 helt original, jeg lover...
-Div annet...
-Div annet...