predator skrev:ja utav det jeg leste gjennom står det veldig mye enkle tips og sånt for å øke HK uten å bruke unødvendig mye penger og tid på ting som kanskje ikke fungerer så bra... samt at det står forklart nedover hva som må til for å nå f.eks 250/270/280 osv HK på hjulainzane2012 skrev:predator, kan anbefale deg å lese gjennom den lenka eg la ut på en tråd om trimming av 3sgte på mr2 forumetTakker for det Inzaneder står det ganske mye om hva som skal til og hva du kan gjøre og ikke bør gjøre når du skal trimme... samt at det står litt om fordeler og bakdelere med 2gen vs 3gen
her er linken: http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm
du kan sikkert en del fra før av, men kanskje den kan hjelpe deg med å spare noen kr her og derSkal sette meg ned og lese den en dag. Har ikke satt meg så gale inni 3s-gte enda, så står sikkert masse nyttig der ja

fant dette her ang borring av blokka

One sure way to increase drivability is to stroke the motor. Stroking means increasing the distance that the piston travels from TDC to BDC. There are pistons, rods and crankshafts available to turn a 3S-GTE into a 2.2 liter engine. Alternatively, you can start with a 5S-FE block, which is already a 2.2 liter motor and put in better pistons and rods (the 5S crankshaft is a monster and can be used as is). The increased displacement means that more exhaust flow is available sooner to the turbine to spool up the compressor and generate boost. Ultimately, this may not result in more power because high RPM torque, which translates into horsepower, is determined by how much air-fuel mixture and exhaust can enter and exit the engine, which is limited by the cylinder head. Thus, it is the cylinder head and not the displacement of the engine that determines peak power potential.
Fortune Favors The Brave