TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til Ã¥ slippe unna militæret

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#259347  av Larsen

Hvis du syter masse på inntaksdagen og de første to ukene er det STOR sannsynlighet at du blir kastet ut. Faktisk større enn om du ikke møter.

#259378  av Stølen

Ta heller togturen til Stavanger du- du betaler heldigvis ingenting for det. Se på det som en utflukt. Du må ikke FINNE på å ikke møte opp hvis du først er innkalt, da får du det på rullebladet og de lager et HELVETE ut av det... Bare lever brevet og bruk resten av dagen på å se på de stakkarene som faktisk må VÆRE der i noen måneder...... (i værste fall må du overnatte en dag fordi den første dagen er det bare LEVERING av sånne ting, mens de ikke blir behandlet og svart før neste dag)

#259410  av BrennaRacing

Stølen skrev:Ta heller togturen til Stavanger du- du betaler heldigvis ingenting for det. Se på det som en utflukt. Du må ikke FINNE på å ikke møte opp hvis du først er innkalt, da får du det på rullebladet og de lager et HELVETE ut av det... Bare lever brevet og bruk resten av dagen på å se på de stakkarene som faktisk må VÆRE der i noen måneder...... (i værste fall må du overnatte en dag fordi den første dagen er det bare LEVERING av sånne ting, mens de ikke blir behandlet og svart før neste dag)
Tenker på å ta bilen ned. Sikkert mange morsomme veier nedover der :D En jeg kjenner dro til militæret i Elverum. Han fikk dra hjem igjen etter 5 timer :)

#259416  av slayer

Stølen skrev:Du må ikke FINNE på å ikke møte opp hvis du først er innkalt, da får du det på rullebladet og de lager et HELVETE ut av det...
En jeg kjenner gjorde nettopp dette i juli, han syns det var veldig lurt og tøft gjort tror jeg. :roll:

Lurer på hva som skjer videre..

#261516  av kvassheim

Mr2Even skrev:Hadde jeg måttet inn i militære, hadde jeg nektet! Jeg vil heller være fange enn å drepe andre mennesker. Krig har aldri virket som en fredsløsning. Krig avler bare mer krig. Når har krig i verden laget fred?? Nei, det er bare så dumt og ondt. Som bibelen sier; hele verden er i den ondes makt, og det har vi jo et klart bevis på i denne verden..

Jeg vil gi alle et godt råd; nekt militæret og gå fram som et godt eksempel. Ikke ta del i den ondes gjerninger..
for å si det sånn: de siste 3000 år har det vært 230 år med fred i verden.. Vold er det virkemiddelet som har løst flest konflikter siden mennesket reiste seg på 2 bein.. simple as that :?
Synes det er litt harskt å bare stemple forsvaret på denne måten..
Jeg jobber i forsvaret, og det er på en måte de som finansierer mr2-prosjektet mitt.. Er i spania å jobber nå, godt å varmt, gode penger, kan bare ikke klage..

Skjønner folk som har bundet seg opp såpass i livet med hus, dame etc, men er du fri & frank, har du rett å slett godt av det, gutten min :wink:

#261527  av Mr2Even

kvassheim skrev:
Mr2Even skrev:Hadde jeg måttet inn i militære, hadde jeg nektet! Jeg vil heller være fange enn å drepe andre mennesker. Krig har aldri virket som en fredsløsning. Krig avler bare mer krig. Når har krig i verden laget fred?? Nei, det er bare så dumt og ondt. Som bibelen sier; hele verden er i den ondes makt, og det har vi jo et klart bevis på i denne verden..

Jeg vil gi alle et godt råd; nekt militæret og gå fram som et godt eksempel. Ikke ta del i den ondes gjerninger..
for å si det sånn: de siste 3000 år har det vært 230 år med fred i verden.. Vold er det virkemiddelet som har løst flest konflikter siden mennesket reiste seg på 2 bein.. simple as that :?
Jeg jobber i forsvaret, og det er på en måte de som finansierer mr2-prosjektet mitt.. Er i spania å jobber nå, godt å varmt, gode penger, kan bare ikke klage..

Skjønner folk som har bundet seg opp såpass i livet med hus, dame etc, men er du fri & frank, har du rett å slett godt av det, gutten min :wink:
Godt av å lære å drepe? nei takk! sannheten er en helt annen. Du synes det er litt harskt å bli stemplet som ond, men når dere skal drepe uskyldige i krig hva er det da ? Dere tror løsningen på konflikter er krig for det lærer dere, men det er langt fra den riktige løsningen.

Den med størst våpen er tøffest og har sin fulle rett til å ta og gjøre hva han vil er mentaliteten og det som gjelder. Dette lærer også barna. Dere sprer bare frykt og vold med det dere driver med, for andre etterligner dere, er det rart det blir en destruktiv verden?

Et menneskeliv er helt uerstattelig og utrolig mye verdt, det er utrolig verdifullt ! Vet dere det? med det dere trener på og praktiserer blir et menneske null verdt, det fine med verden blir ødelagt med det dere driver med, og du er stolt av det? Du synes det er stort og flott! synkt, det er jo mindre enn null verdt, bare ødeleggende å jævlig for mange mennesker!
Sist redigert av Mr2Even den 10 sep 2007 19:33, redigert 1 gang totalt.

#261531  av KeNsA

Forsvaret er det beste som har hendt meg for å si det slikt!! lærer UTROLIG masse der, bl.a om deg selv som person! Men det er seførgeli delte meninger om det...men MIN personlige mening er at det ikke er dumt å være i Militæret! Lykke til videre!

Mvh Kenneth

#261534  av Mr2Even

KeNsA skrev:Forsvaret er det beste som har hendt meg for å si det slikt!! lærer UTROLIG masse der, bl.a om deg selv som person! Men det er seførgeli delte meninger om det...men MIN personlige mening er at det ikke er dumt å være i Militæret! Lykke til videre!

Mvh Kenneth
Ja bare stå på gutta, dere har virkelig skjønt det ! Verden går framover! lykke til! Dere vet verken deres eget beste eller andres beste, hvem har rett å ta liv !? skal jeg fortelle det ? ..hvertfall ikke dere.

Ingen har rett å ta liv!

#261548  av Larsen

KeNsA skrev:Forsvaret er det beste som har hendt meg for å si det slikt!! lærer UTROLIG masse der, bl.a om deg selv som person! Men det er seførgeli delte meninger om det...men MIN personlige mening er at det ikke er dumt å være i Militæret! Lykke til videre!

Mvh Kenneth
Samme her

Slapp også å ta liv av noen...

#261567  av Larsen

Mr2Even skrev:

Mvh Kenneth
Ja bare stå på gutta, dere har virkelig skjønt det ! Verden går framover! lykke til! Dere vet verken deres eget beste eller andres beste, hvem har rett å ta liv !? skal jeg fortelle det ? ..hvertfall ikke dere.

Ingen har rett å ta liv!
Folk kommer til å ta liv av hverandre så lenge det er mennesker på jorda. Å si at militære er teit fordi de tar liv av folk er politikk på barneskole nivå.

#261570  av Ivar

Jeg drepte ingen under førstegangstjenesten! Jeg var kanskje heldig?

#261572  av lexusmann

Ivar skrev:Jeg drepte ingen under førstegangstjenesten! Jeg var kanskje heldig?
Drepte heller ingen...men "redda" mange...var i saniteten, Setermoen...husker spesielt en øvelse...vi SPADDE opp et snøras...gud bedre... :shock:

#261574  av KeNsA

Hmm...de som tror at man "dreper" folk under førsteganfstjenesten har nok sett for mye film eller nyheter! hehe...men særiøst!! Dreper ingen i førstegangstjenesten, så det er ingen grunn til å snike seg unna den pga at man tror en skal ut å drepe!.....MEN!! umotiverte folk i Forsvaret har ingenting å gjøre dær!

#261579  av maxgets

Mr2Even skrev:
kvassheim skrev:

Godt av å lære å drepe? nei takk! sannheten er en helt annen. Du synes det er litt harskt å bli stemplet som ond, men når dere skal drepe uskyldige i krig hva er det da ? Dere tror løsningen på konflikter er krig for det lærer dere, men det er langt fra den riktige løsningen.

Den med størst våpen er tøffest og har sin fulle rett til å ta og gjøre hva han vil er mentaliteten og det som gjelder. Dette lærer også barna. Dere sprer bare frykt og vold med det dere driver med, for andre etterligner dere, er det rart det blir en destruktiv verden?

Et menneskeliv er helt uerstattelig og utrolig mye verdt, det er utrolig verdifullt ! Vet dere det? med det dere trener på og praktiserer blir et menneske null verdt, det fine med verden blir ødelagt med det dere driver med, og du er stolt av det? Du synes det er stort og flott! synkt, det er jo mindre enn null verdt, bare ødeleggende å jævlig for mange mennesker!
oi, det var bra du sa ifra. Hadde visst gått i glemmeboka..Du får ringe til irak å si ifra og da..så får de bare avgjøre det med stein, saks og papir.

Du som har så greie på det får fortelle hva man skal gjøre da, og ikke bare hva man ikke skal.

"Man må prate sammen, går ikke ann å bruke vold"
Hva tror du hadde skjedd om ingen hadde hatt noe forsvar under f.eks 2 verdenskrig? Tror neppe du kunne snakket Hitler fra å prøve det han gjorde..

#261616  av Mr2Even

maxgets skrev:
Mr2Even skrev:
kvassheim skrev: for å si det sånn: de siste 3000 år har det vært 230 år med fred i verden.. Vold er det virkemiddelet som har løst flest konflikter siden mennesket reiste seg på 2 bein.. simple as that :?

oi, det var bra du sa ifra. Hadde visst gått i glemmeboka..Du får ringe til irak å si ifra og da..så får de bare avgjøre det med stein, saks og papir.

Du som har så greie på det får fortelle hva man skal gjøre da, og ikke bare hva man ikke skal.

"Man må prate sammen, går ikke ann å bruke vold"
Hva tror du hadde skjedd om ingen hadde hatt noe forsvar under f.eks 2 verdenskrig? Tror neppe du kunne snakket Hitler fra å prøve det han gjorde..
Er Hitler ditt store forbilde eller? Dere trener jo akkurat på det samme selv om dere ikke dreper i førstegangstjenesten så er det vel det dere trener på, eller har jeg missforstått? hva med konsekvensene av å drepe og hva det medfører for de menneskene ? Dere driter i det så lenge dere ikke kjenner de ?

Hva er dere i militære egentlig uten de våpnene deres?

Det blasfemiske uttrykket ditt "Man må prate sammen, går ikke ann å bruke vold" er faktisk det jeg skal fram til, men ikke helt dirrekte, dere er jo på et så voksent og stolt stadium at det går vel ikke ann å gjennomføre for dere når dere er lært opp til noe helt annet.

Hadde dere derimot blitt opplært til å få litt innsikt i livet, om at livet er fint og verdifullt, lært om livet og døden og

hva som skal til for å få en fredelig verden utifra kunnskapen i bibelen hadde dere kanskje skjøt at "å prate sammen" kunne vært løsningen. Men det har nok ingen hensikt for meg å gjøre dette for den onde- satan har overtaket på de fleste i verden. Uten kunnskap fra bibelen ser dere bare den eneste løsningen dere blir fortalt og blir lært opp til, og dette ser dere på som noe stort og heltemodig. Helt snudd på hode. Det dere er med på å forårsake er en råtten verden, det er ikke noe bra for noen, ikke engang for dere selv.

Jeg kunne fortalt mye om hva løsningen er, og det er hvrtfall ikke krig, men det har nok ingen hensikt her. Og det er noe som skal bli gjennomført i Guds rike ikke nå.

Dere ser ikke helheten, den globale sammenhengen, at det kommer bla fra de onde gjerningene deres mm at verden blir som den blir. Er dere beredt på å snu, angre, ta til dere kunnskap fra bibelen, eller vil dere bare fortsette, det er hva Gud spør dere om. Dette spør han alle mennesker om. Dere får alle en sjans, dere har fri vilje, men da får dere også stå til ansvar for det dere gjør, er med på.

Menneskene drar til verdensrommet for å se etter liv, hva med livet her?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17