Hvis du syter masse på inntaksdagen og de første to ukene er det STOR sannsynlighet at du blir kastet ut. Faktisk større enn om du ikke møter.
Stølen skrev:Ta heller togturen til Stavanger du- du betaler heldigvis ingenting for det. Se på det som en utflukt. Du må ikke FINNE på å ikke møte opp hvis du først er innkalt, da får du det på rullebladet og de lager et HELVETE ut av det... Bare lever brevet og bruk resten av dagen på å se på de stakkarene som faktisk må VÆRE der i noen måneder...... (i værste fall må du overnatte en dag fordi den første dagen er det bare LEVERING av sånne ting, mens de ikke blir behandlet og svart før neste dag)Tenker på å ta bilen ned. Sikkert mange morsomme veier nedover der
Stølen skrev:Du må ikke FINNE på å ikke møte opp hvis du først er innkalt, da får du det på rullebladet og de lager et HELVETE ut av det...En jeg kjenner gjorde nettopp dette i juli, han syns det var veldig lurt og tøft gjort tror jeg.
Mr2Even skrev:Hadde jeg måttet inn i militære, hadde jeg nektet! Jeg vil heller være fange enn å drepe andre mennesker. Krig har aldri virket som en fredsløsning. Krig avler bare mer krig. Når har krig i verden laget fred?? Nei, det er bare så dumt og ondt. Som bibelen sier; hele verden er i den ondes makt, og det har vi jo et klart bevis på i denne verden..for å si det sånn: de siste 3000 år har det vært 230 år med fred i verden.. Vold er det virkemiddelet som har løst flest konflikter siden mennesket reiste seg på 2 bein.. simple as that
Jeg vil gi alle et godt råd; nekt militæret og gå fram som et godt eksempel. Ikke ta del i den ondes gjerninger..
kvassheim skrev:Godt av å lære å drepe? nei takk! sannheten er en helt annen. Du synes det er litt harskt å bli stemplet som ond, men når dere skal drepe uskyldige i krig hva er det da ? Dere tror løsningen på konflikter er krig for det lærer dere, men det er langt fra den riktige løsningen.Mr2Even skrev:Hadde jeg måttet inn i militære, hadde jeg nektet! Jeg vil heller være fange enn å drepe andre mennesker. Krig har aldri virket som en fredsløsning. Krig avler bare mer krig. Når har krig i verden laget fred?? Nei, det er bare så dumt og ondt. Som bibelen sier; hele verden er i den ondes makt, og det har vi jo et klart bevis på i denne verden..for å si det sånn: de siste 3000 år har det vært 230 år med fred i verden.. Vold er det virkemiddelet som har løst flest konflikter siden mennesket reiste seg på 2 bein.. simple as that
Jeg vil gi alle et godt råd; nekt militæret og gå fram som et godt eksempel. Ikke ta del i den ondes gjerninger..![]()
Synes det er litt harskt å bare stemple forsvaret på denne måten..
Jeg jobber i forsvaret, og det er på en måte de som finansierer mr2-prosjektet mitt.. Er i spania å jobber nå, godt å varmt, gode penger, kan bare ikke klage..
Skjønner folk som har bundet seg opp såpass i livet med hus, dame etc, men er du fri & frank, har du rett å slett godt av det, gutten min
KeNsA skrev:Forsvaret er det beste som har hendt meg for å si det slikt!! lærer UTROLIG masse der, bl.a om deg selv som person! Men det er seførgeli delte meninger om det...men MIN personlige mening er at det ikke er dumt å være i Militæret! Lykke til videre!Ja bare stå på gutta, dere har virkelig skjønt det ! Verden går framover! lykke til! Dere vet verken deres eget beste eller andres beste, hvem har rett å ta liv !? skal jeg fortelle det ? ..hvertfall ikke dere.
Mvh Kenneth
KeNsA skrev:Forsvaret er det beste som har hendt meg for å si det slikt!! lærer UTROLIG masse der, bl.a om deg selv som person! Men det er seførgeli delte meninger om det...men MIN personlige mening er at det ikke er dumt å være i Militæret! Lykke til videre!Samme her
Mvh Kenneth
Mr2Even skrev:Folk kommer til å ta liv av hverandre så lenge det er mennesker på jorda. Å si at militære er teit fordi de tar liv av folk er politikk på barneskole nivå.KeNsA skrev:Forsvaret er det beste som har hendt meg for å si det slikt!! lærer UTROLIG masse der, bl.a om deg selv som person! Men det er seførgeli delte meninger om det...men MIN personlige mening er at det ikke er dumt å være i Militæret! Lykke til videre!Ja bare stå på gutta, dere har virkelig skjønt det ! Verden går framover! lykke til! Dere vet verken deres eget beste eller andres beste, hvem har rett å ta liv !? skal jeg fortelle det ? ..hvertfall ikke dere.
Mvh Kenneth
Ingen har rett å ta liv!
Ivar skrev:Jeg drepte ingen under førstegangstjenesten! Jeg var kanskje heldig?Drepte heller ingen...men "redda" mange...var i saniteten, Setermoen...husker spesielt en øvelse...vi SPADDE opp et snøras...gud bedre...
Mr2Even skrev:oi, det var bra du sa ifra. Hadde visst gått i glemmeboka..Du får ringe til irak å si ifra og da..så får de bare avgjøre det med stein, saks og papir.kvassheim skrev:Godt av å lære å drepe? nei takk! sannheten er en helt annen. Du synes det er litt harskt å bli stemplet som ond, men når dere skal drepe uskyldige i krig hva er det da ? Dere tror løsningen på konflikter er krig for det lærer dere, men det er langt fra den riktige løsningen.Mr2Even skrev:Hadde jeg måttet inn i militære, hadde jeg nektet! Jeg vil heller være fange enn å drepe andre mennesker. Krig har aldri virket som en fredsløsning. Krig avler bare mer krig. Når har krig i verden laget fred?? Nei, det er bare så dumt og ondt. Som bibelen sier; hele verden er i den ondes makt, og det har vi jo et klart bevis på i denne verden..for å si det sånn: de siste 3000 år har det vært 230 år med fred i verden.. Vold er det virkemiddelet som har løst flest konflikter siden mennesket reiste seg på 2 bein.. simple as that
Jeg vil gi alle et godt råd; nekt militæret og gå fram som et godt eksempel. Ikke ta del i den ondes gjerninger..![]()
Jeg jobber i forsvaret, og det er på en måte de som finansierer mr2-prosjektet mitt.. Er i spania å jobber nå, godt å varmt, gode penger, kan bare ikke klage..
Skjønner folk som har bundet seg opp såpass i livet med hus, dame etc, men er du fri & frank, har du rett å slett godt av det, gutten min
Den med størst våpen er tøffest og har sin fulle rett til å ta og gjøre hva han vil er mentaliteten og det som gjelder. Dette lærer også barna. Dere sprer bare frykt og vold med det dere driver med, for andre etterligner dere, er det rart det blir en destruktiv verden?
Et menneskeliv er helt uerstattelig og utrolig mye verdt, det er utrolig verdifullt ! Vet dere det? med det dere trener på og praktiserer blir et menneske null verdt, det fine med verden blir ødelagt med det dere driver med, og du er stolt av det? Du synes det er stort og flott! synkt, det er jo mindre enn null verdt, bare ødeleggende å jævlig for mange mennesker!
maxgets skrev:Er Hitler ditt store forbilde eller? Dere trener jo akkurat på det samme selv om dere ikke dreper i førstegangstjenesten så er det vel det dere trener på, eller har jeg missforstått? hva med konsekvensene av å drepe og hva det medfører for de menneskene ? Dere driter i det så lenge dere ikke kjenner de ?Mr2Even skrev:oi, det var bra du sa ifra. Hadde visst gått i glemmeboka..Du får ringe til irak å si ifra og da..så får de bare avgjøre det med stein, saks og papir.kvassheim skrev: for å si det sånn: de siste 3000 år har det vært 230 år med fred i verden.. Vold er det virkemiddelet som har løst flest konflikter siden mennesket reiste seg på 2 bein.. simple as thatGodt av å lære å drepe? nei takk! sannheten er en helt annen. Du synes det er litt harskt å bli stemplet som ond, men når dere skal drepe uskyldige i krig hva er det da ? Dere tror løsningen på konflikter er krig for det lærer dere, men det er langt fra den riktige løsningen.![]()
Den med størst våpen er tøffest og har sin fulle rett til å ta og gjøre hva han vil er mentaliteten og det som gjelder. Dette lærer også barna. Dere sprer bare frykt og vold med det dere driver med, for andre etterligner dere, er det rart det blir en destruktiv verden?
Et menneskeliv er helt uerstattelig og utrolig mye verdt, det er utrolig verdifullt ! Vet dere det? med det dere trener på og praktiserer blir et menneske null verdt, det fine med verden blir ødelagt med det dere driver med, og du er stolt av det? Du synes det er stort og flott! synkt, det er jo mindre enn null verdt, bare ødeleggende å jævlig for mange mennesker!
Du som har så greie på det får fortelle hva man skal gjøre da, og ikke bare hva man ikke skal.
"Man må prate sammen, går ikke ann å bruke vold"
Hva tror du hadde skjedd om ingen hadde hatt noe forsvar under f.eks 2 verdenskrig? Tror neppe du kunne snakket Hitler fra å prøve det han gjorde..