TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gran Turismo 5

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #375225  av mr2storbrua

Eneste de låser opp er muligheten til å ta flere lisenser. Men har begynt på S-lisensen nå, så håper det skjer noe mer når den er ferdig. Får jo ikke akkurat mye xp for lisensen heller...

Har ikke sett noe til endurance-løp, satser på at det blir låst opp enten etter at S-lisensen er tatt, eller når man kommer til lvl 25...
 #375234  av mr2storbrua

Det skjer ikke noe mer etter man har tatt S-lisensen... :(

Men kjøpte en rå bil, en Caterham :D Når jeg hadde trimma den, hadde den 1,33 kg/hk tror jeg det var. Tror jeg fikk ca 260 hk og den veier mellom 3-400 kg :mrgreen: Det var faktisk mulig å kontrollere den også, og den var ekstremt turtallsvillig. Siden det er motorsykkelmotor i den, var det ikke noe problem å dra den til over 12 000 rpm. Effekt og moment peaker derimot på ca 10 k, men man måå jo bare dra den så langt man klarer :mrgreen: Skikkelig godlyd :wink:
 #375312  av chris

mr2storbrua skrev:Eneste de låser opp er muligheten til å ta flere lisenser. Men har begynt på S-lisensen nå, så håper det skjer noe mer når den er ferdig. Får jo ikke akkurat mye xp for lisensen heller...

Har ikke sett noe til endurance-løp, satser på at det blir låst opp enten etter at S-lisensen er tatt, eller når man kommer til lvl 25...
Det påstås at lisensene skal låse opp flere løp, men jeg tror egentlig det bare er bull.. synd egentlig, for da har ikke lisensene noe hensikt whatsoever.

Det ser derimot ut som lisensene låser opp noen biler:
http://gametipcenter.com/gran-turismo-5 ... ense-tests

Man får jo i det minste PS3 trofèer av lisensene da :P
 #375333  av sindrejl

chris skrev: Merkelig. Dette må jeg innrømme at det har jeg ikke merket noe til. Jeg har ikke noe problem med å ligge foran, og har heller aldri følt at de har skutt fart på noen unormal måte. Eneste er når de havner i slipstream bak meg på rettstrekket, og de kanskje har fått en litt bedre utgang i svingen eller noe. Det jeg bare har notert meg er at jeg kjører litt mer forsiktig på sisterunden når jeg ligger foran.. av og til litt FOR forsiktig, og blir tatt igjen på den måten :P Aldri opplevd at det er noen strikkeffekt, og synes de andre bilene holder mer eller mindre jevn fart hele tiden. Jeg synes derimot AI'en er litt for forutsigbar, og gjør stort sett det samme hele tiden.. pluss at de bremser alt for tidlig inn i svinger. Gjør det lettere å komme forbi, men stort sett litt FOR lett.
Merker ingenting til at dataen jukser jeg heller, men at de kan ta en pitmanøver det skjer.. men nesten kun når jeg har presset meg forbi dem.. og ai'en er som chris sier svært forutsigbar så det problemet skjer jaggu ikke ofte.. mer jeg som presser dem ut enn at de presser emg ut. Strikkeffekt har jeg heller ikke lagt merke til, bortsett fra at de kan havne i slipstreamen og peise forbi.. løsningen er å legge seg litt vekk ifra idealsporet slik at AI'en ikke ligger rett bak rævva di.. merker at de "forsvinner" fort bakover da :)
 #375363  av Pedrosa

Uff hadde håpet på det var litt flere løp på gran turismo 5, nå er jeg i lvl 23 og gjort nesten alt, sitter og svetter på noen løp jeg har gjort et par ganger for og få mere Xp til og komme i lv 24 og få gjort det siste, har spart meg opp til 5 mill, men neida Le mans bilene koster godt over 12mill, så har vi B spec mode lv 11 der og det er Sørpekjedelig, Håper faktisk dem utvider spillet litt.
 #375368  av twincam

noen som veit åssen man får gruppe c biler? sliter med å vinne gran turismo all-stars sammenlagt da jeg må bruke standard bil :roll:

eller må jeg virkelig bruke 4-5 mill på en bil for å vinne dette?
 #375372  av predator

Hmm, ei jævla stor sinke jeg ser jeg... Level 10 jeg, og holder på med MB på ringen :roll:
Spiller 2 spill jeg da, holder også på med Assassin Creed Brotherhood. j¤%&/ bra spill. :)
 #375373  av marlboro1310

kjørte MB`en omkring på Nürburgring på alle grader, og fikk sølv på samtlige...skal du klare gull der, ja da vet du noe helt spesiellt... :lol: forøvrig lvl 21 nå, akurat kjørt litt NASCAR, det var rått men sykt mye bølling og pit-manuvres!!
Vet ikke helt åssen jeg skal få tak i en race-car innen japsegenren, de er så sykt dyre...klarer ikke vinne mere med bilstallen min hehehe :roll:
 #375374  av predator

marlboro1310 skrev:kjørte MB`en omkring på Nürburgring på alle grader, og fikk sølv på samtlige...skal du klare gull der, ja da vet du noe helt spesiellt... :lol: forøvrig lvl 21 nå, akurat kjørt litt NASCAR, det var rått men sykt mye bølling og pit-manuvres!!
Vet ikke helt åssen jeg skal få tak i en race-car innen japsegenren, de er så sykt dyre...klarer ikke vinne mere med bilstallen min hehehe :roll:
Har gull på de 3 første, men sliter med de 2 siste, der har jeg sølv bare enda... Vanskelig å få full pott der ja.. Men hadde vært kjedelig har det vært for lett.. :)
 #375404  av loft

Tok å spilte litt racedriver grid siden jeg har lånt bort GT5, og må si de andre bilene man kjører oppfører seg mye bedre der enn GT, og grafikken er jo egentlig ganske sweet.
Ble Grid en flopp eller hva? Syns det er knall spill bortsett fra loadingtid, noe tull med feks drifting og så er jo alle bilene bakhjulstrekk (til og med imprezaen).. Så syns ikke ventetida på GT5 levde noe spesielt opp til forventningene.
 #375459  av predator

Nettopp handla Celica Gt4 St205, 98 mod- og hypa den maks, både motor , gir , understell og vektreduksjon :)
Skal bli artig å prøve :mrgreen:
 #375478  av chris

loft skrev:Tok å spilte litt racedriver grid siden jeg har lånt bort GT5, og må si de andre bilene man kjører oppfører seg mye bedre der enn GT, og grafikken er jo egentlig ganske sweet.
Ble Grid en flopp eller hva? Syns det er knall spill bortsett fra loadingtid, noe tull med feks drifting og så er jo alle bilene bakhjulstrekk (til og med imprezaen).. Så syns ikke ventetida på GT5 levde noe spesielt opp til forventningene.
GRID er faktisk et sterkt undervurdert spill. Jeg liker det kjempegodt, og fartsfølelsen er det ingenting å si på. Underholdningsfaktoren er nok noe høyere i GRID enn GT5, men der GRID har underholdning har GT5 realisme. To forskjellige spill som egentlig ikke kan sammenlignes. GRID er nok mer å sammenligne med NFS serien tross alt.
 #375499  av loft

chris skrev:
loft skrev:Tok å spilte litt racedriver grid siden jeg har lånt bort GT5, og må si de andre bilene man kjører oppfører seg mye bedre der enn GT, og grafikken er jo egentlig ganske sweet.
GRID er faktisk et sterkt undervurdert spill. Jeg liker det kjempegodt, og fartsfølelsen er det ingenting å si på. Underholdningsfaktoren er nok noe høyere i GRID enn GT5, men der GRID har underholdning har GT5 realisme. To forskjellige spill som egentlig ikke kan sammenlignes. GRID er nok mer å sammenligne med NFS serien tross alt.
Apropos realisme, i GRID så er det jo skademodulering på alle bilene. Hvordan fungere dette i GT5? Noen som har kræsja såpass at bilen blir vanskelig å kjøre etc?
 #375500  av mr2storbrua

loft skrev:
chris skrev:
Apropos realisme, i GRID så er det jo skademodulering på alle bilene. Hvordan fungere dette i GT5? Noen som har kræsja såpass at bilen blir vanskelig å kjøre etc?
Foreløpig er det kun visuell skade. Mekanisk skade vil komme i en patch i løpet av desember...
 #375522  av chris

mr2storbrua skrev: Foreløpig er det kun visuell skade. Mekanisk skade vil komme i en patch i løpet av desember...
Visuell og visuell fru blom.. etter et blodhardt løp med stor fart inn i vegger og andre biler etc, så kommer man i mål med noen riper og kanskje man er så heldig at bakfangeren er bittelitt løs :P

Sånn som skademodelleringen er nå kunne de like gjerne latt være, og spart de ressursene de har brukt på det.. om de har brukt noen. Håper det endrer seg i den patchen som loves.. (som jeg tipper kommer om 2-3 år.. hvis den kommer.. hvis folk husker litt tilbake, skulle vi få denne skadepatchen på Prologue'n også)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 34