TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica st185 90' prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #432046  av God

Daniel HS skrev:Helt ærlig så har jeg ikke satt meg inn i ledningsnettet enda, har ikke hatt behov for det. Men er nok noen her som har gått gjennom det litt nøye i forbindelse med å sette inn sprut eller lagt opp nettet selv. Kan se om jeg har noe liggende på andre PCen i noen manualer eller noe...
Ja, ledningsnettet blir ikke mye tuklet med før du begynner med standalone-ECU, så det forstår jeg.. Setter stor pris for hjelpen! Skal Googlæ litt etter koblingskjema og høre med GT4OC. :)
 #432048  av Daniel HS

Fant noe, vet ikke om det hjelper deg, men har du en mail, så kan jeg sende det? Evt send adressen på PM :)
 #432050  av God

Daniel HS skrev:Fant noe, vet ikke om det hjelper deg, men har du en mail, så kan jeg sende det? Evt send adressen på PM :)
Send det som vedlegg til meg på PM her på ts-ogn! Er en vedleggsfunksjon der, takk for hjelpen. :)
 #432051  av Daniel HS

God skrev:
Andrepedersen skrev:Dette blir bra, di bilene her er gromme med rette mods!
Felgene var spot on!
Ja, det er helt sant! 3sgte har stort potensiale innenfor trimming. Har du sett hvor store innsugsportene er org for å ta et eksempel? Cosworth motoren sine innsugsporter er bare halvparten så store for å ta et eksempel. :wink:

Ja, felgene kledde bilen godt :)
Raymond Skaar som nå har startet RS Tuning Bergen var innom meg for en stund siden, han fikk nesten sjokk når han så toppen og mulighetene der. Men som han sa, "Toyota har alltid vært flink på disse tingene".
 #432052  av Daniel HS

God skrev:
Daniel HS skrev:Fant noe, vet ikke om det hjelper deg, men har du en mail, så kan jeg sende det? Evt send adressen på PM :)
Send det som vedlegg til meg på PM her på ts-ogn! Er en vedleggsfunksjon der, takk for hjelpen. :)
Prøver å laste opp nå, men er bra stor den filen :P
 #432053  av Daniel HS

Bare håper du kan bruke noe av det, orket ikke gå gjennom alt, uansett grei å ha!
 #432054  av God

Daniel HS skrev:Bare håper du kan bruke noe av det, orket ikke gå gjennom alt, uansett grei å ha!
Alt er bedre enn ingenting! :wink: Hvis du ikke får til å laste opp, så skal jeg sende E-mail adressen på PM til deg.
 #432055  av Daniel HS

Sjekk innboksen å se om det gikk :S Er ikke helt sikker på om det funket...
 #432072  av God

Leste på BHB guiden, men fant ingenting jeg kunne bruke desverre ang. ledningsnettet. :(

På en annen side stod det hvordan jeg skal koble til strammehjulet til dynamoen uten AC. Skal en tur til garasjen nå og forhåpentligvis får jeg det til.

Men så var det ledningsnettet da:

Hvor får ledningsnettet strømmen fra og hvilke poler er pluss/minus? Skulle nesten hatt et bilde/tegning som forklarte hva alle kontaktene på ledningsnettet blir brukt til! Jeg koblet ut ledningsnettet i fjor og da er ikke hukommelsen tipp topp. Bildene av ledningsnettet er på side 12 av prosjekttråden.
 #432095  av sleeper

Ikke så lett og se på det bildet du la ut, men hvis jeg ikke husker helt feil her nå, så er den rette av de + til starteren ( sammen med den 1 polede kontakten som er innslaget på starteren)
Mens den som er bøyd 90 grader er den som går til + på batteriet. ( altså den du skal koble sammen med den store kabelen du har lagt fra betteriet i bagasje.)

Den tynne ringen på det andre bildet mener jeg og huske at er en jording, men er ikke 100 på det. ( må se det i virkeligheten for at jeg skal være 100% sikker)
 #432101  av God

sleeper skrev:Ikke så lett og se på det bildet du la ut, men hvis jeg ikke husker helt feil her nå, så er den rette av de + til starteren ( sammen med den 1 polede kontakten som er innslaget på starteren)
Mens den som er bøyd 90 grader er den som går til + på batteriet. ( altså den du skal koble sammen med den store kabelen du har lagt fra betteriet i bagasje.)

Den tynne ringen på det andre bildet mener jeg og huske at er en jording, men er ikke 100 på det. ( må se det i virkeligheten for at jeg skal være 100% sikker)
Aha, da vet jeg det! Da gjenstår det bare å pille vekk unødvendige kontakter på ledningsnettet og spleise datasprutet sine ledninger sammen med det gamle. Jeg har mye jobb framover ser det ut som!

Takk skal du ha. :)
 #432108  av Daniel HS

sleeper skrev:Ang minus, så trekker du bare en stor kabel mellom vangen på førerside og girkassa, batteriet jordes i bagasjerommet)
Tror jeg ville lagt en ekstra minuskabel frem jeg, MINIMUM oppgradere den usle 10mm2 kabelen som er originalt. Huske på at jordingen er den som er viktigst at er skikkelig, jording (minus) bør være bedre strømføringsevne på enn +...
 #432110  av sleeper

Daniel HS skrev:
sleeper skrev:Ang minus, så trekker du bare en stor kabel mellom vangen på førerside og girkassa, batteriet jordes i bagasjerommet)
Tror jeg ville lagt en ekstra minuskabel frem jeg, MINIMUM oppgradere den usle 10mm2 kabelen som er originalt. Huske på at jordingen er den som er viktigst at er skikkelig, jording (minus) bør være bedre strømføringsevne på enn +...

Hvorfor? får du bra kontakt til jord i bagasjerommet, så vil nok karroseriet i seg selv ha en større ledningsevne en en kabel.
 #432124  av Daniel HS

sleeper skrev: Hvorfor? får du bra kontakt til jord i bagasjerommet, så vil nok karroseriet i seg selv ha en større ledningsevne en en kabel.
Mulig det bare er meg som er litt nøye på akkurat det der. Men at karosseriet har så mye bedre strømføringsevne enn en kobberleder tviler jeg på, og spenningsfallet blir større der. Bare tenker at når man legger så mange timer og penger ned i prosjektet, så kan man vel like gjerne gjøre det lille ekstra. :)

Er en del strøm som blir trukket når lys, vifter, sprut, osv osv trekker strøm. Vet ikke om han har skrevet noe om effekten på viftene, men la oss si at han har vifter på 150W hver (de er sikkert større enn det). Så si vifter på tilsammen 300W, hovedlys på 110W, så kommer alt annet av lys og elektronikk, så si 500W totalt, dette er selvsagt på max strømtrekk, men det er da det er viktigst å ha nok også. Dette tilsvarer 41A på maxtrekk. Og da er det viktig å ha nok strømføringsevne på kablene så du ikke får spenningsfall.

Er ganske mange som driver med f.eks bilstereo som har flyttet minus fra karosseri til batteri fått bedre resultat pga spenningsfall.

Men for all del, det funker nok garantert! Men som sagt, det er ofte det lille ekstra som gjør forskjellen ;) Og så er jeg litt (kanskje for) nøye på akkurat de tingene der :P
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 25