sleeper skrev:
Hvorfor? får du bra kontakt til jord i bagasjerommet, så vil nok karroseriet i seg selv ha en større ledningsevne en en kabel.
Mulig det bare er meg som er litt nøye på akkurat det der. Men at karosseriet har så mye bedre strømføringsevne enn en kobberleder tviler jeg på, og spenningsfallet blir større der. Bare tenker at når man legger så mange timer og penger ned i prosjektet, så kan man vel like gjerne gjøre det lille ekstra.
Er en del strøm som blir trukket når lys, vifter, sprut, osv osv trekker strøm. Vet ikke om han har skrevet noe om effekten på viftene, men la oss si at han har vifter på 150W hver (de er sikkert større enn det). Så si vifter på tilsammen 300W, hovedlys på 110W, så kommer alt annet av lys og elektronikk, så si 500W totalt, dette er selvsagt på max strømtrekk, men det er da det er viktigst å ha nok også. Dette tilsvarer 41A på maxtrekk. Og da er det viktig å ha nok strømføringsevne på kablene så du ikke får spenningsfall.
Er ganske mange som driver med f.eks bilstereo som har flyttet minus fra karosseri til batteri fått bedre resultat pga spenningsfall.
Men for all del, det funker nok garantert! Men som sagt, det er ofte det lille ekstra som gjør forskjellen

Og så er jeg litt (kanskje for) nøye på akkurat de tingene der
