Ok, i dag har jeg tenkt mye!
Har pønsket mye på hvordan jeg vil ha bilen min.
20v motor var en rå opplevelse, men om jeg skal ta den lange veien med å overhale eller importere en ny 20v motor er jeg litt mer usikker på.
Faller plutselig i dag inn på Mr2 Mk1 Club forumet (takket være MR2i sin V8 link) og begynner å lese som en gal.
Hvorfor ikke gå for en 2zz-ge motor! Her snakker vi en moderne motor med samme karakteristikk som 4AGE, utviklet av Yamaha +++
Og hva enn Paul Woods sier tar jeg for god fisk:
Hi, the 2zz will certainly let you retain the high revving nature that the 4age has, and it is 190bhp in stock form. It will be without a doubt much better than a 20v, i don't rate those engines at all, 153bhp and revs a bit higher, not worth the fuss really, so the 2zz will deliver so much more.It also has aftermarket support because of the elise connections and can be supercharged.
Prismessig antyeder Paul Woods ca 2500£ for en konversjon gjort av Woodsports, og hvor rått hadde det ikke vært å tatt med Mr2 nedover til England for å få jobben gjort der!!? Her snakker vi neste års ferie!
Utseendemessig er jeg fremdeles usikker!
Er ufattelig svak for vingeløse bøse Mk1 med JDM lykter:
