TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #367627  av ArildM

Og enda mer:
Vedlegg
IMG_6697.JPG
IMG_6697.JPG (502.15 kiB) Vist 875 ganger
Hvem er så dette? :)
Hvem er så dette? :)
IMG_6699.JPG (529.45 kiB) Vist 875 ganger
Ny KE30 som står å gliser til Mr2en; "haha jeg er 11år gamlere enn deg og har penere lakk og mindre rust hihi"
Ny KE30 som står å gliser til Mr2en; "haha jeg er 11år gamlere enn deg og har penere lakk og mindre rust hihi"
IMG_6700.JPG (512.29 kiB) Vist 875 ganger
 #367628  av ArildM

Trist Mr2 parkert på utkjørselen nedenfor leiligheten min. Må finne lagringsplass til den i vinter :?

Konklusjon:
- Aluminiumsnetting og sparkel virker sikkert som en god ide når en skal lakke en bil...
- Begge hjulbuene bak er fulle av rust/borte, men heldigvis er det begrenset til bakskjermene, resten av bilen er faktisk bra.
Må sikkert kappe en del mer for å finne friskt metall.

Fremover:
- Liker egentlig bilen bedre uten Styleauto stylingen, AW11 uten sideskjørt er frekt 8) På med AE86 breddere!
- Må hellakkeres, lakken er svært dårlig.
- Motor må overhales, den starter å går, men det er ulyder i den (mulig jeg får Drift It til å importere en til Silvertop motor som jeg kan pusle med i vinter).
Vedlegg
IMAG0054.jpg
IMAG0054.jpg (478.92 kiB) Vist 875 ganger
IMAG0055.jpg
IMAG0055.jpg (516.76 kiB) Vist 875 ganger
 #367636  av Andrepedersen

Jeg likte styligen knallgodt! Og trur det hadde våre enda råere med skjermbredderene på ! BEHOLD DEN :D Hehe, den skiller seg godt ut ifra vanlige mr2 mk1'ere !
Vart litt overaska når jeg ser hvor mye rust det var på skjermene, men fikser du det, får på skjermbreddere + lakk blir det helrått :)
 #367645  av ArildM

Joda, deler eller all stylingen blir beholdt :)
Handle inn repair panels på Twos'R'Us og sette på AE86 bredderene + litt sveising så blir det bra.

Bare å begynne å spare ;)
 #367650  av inzane2012

ArildM skrev:Joda, deler eller all stylingen blir beholdt :)
Handle inn repair panels på Twos'R'Us og sette på AE86 bredderene + litt sveising så blir det bra.

Bare å begynne å spare ;)
du skal vel ikke hive på AE86 breddere på KE'n din og vel ??? ;) :twisted: :twisted:
 #367655  av ArildM

Kan jo prøve når jeg får bredderene og se hvordan det ser ut.
MEN den er ganske original, har akkurat vært ute å renset hjulbrønn og resten av bagasjerommet, ingen gjennomslagsrust og relativt lite av rust generellt sett. Så jeg vil ikke "vandalisere den" med noe annet enn litt senk og kantfelg :)
 #367658  av mralp

Høy høy! Nå snakker vi bil(er)! På tide å oppdatere trådens emnetittel? :D

Elsker stylingen på mr2`n din jeg, synes den er råtøft, og disse rustgreiene ordner seg! Håper du beholder den, fort gjort slike biler kommer i "feil hender", og da er de klar for skroten ganske kjapt :cry:
 #367681  av Andrepedersen

mralp skrev:Høy høy! Nå snakker vi bil(er)! På tide å oppdatere trådens emnetittel? :D

Elsker stylingen på mr2`n din jeg, synes den er råtøft, og disse rustgreiene ordner seg! Håper du beholder den, fort gjort slike biler kommer i "feil hender", og da er de klar for skroten ganske kjapt :cry:
Helt enig !!
 #367688  av ArildM

Takk takk, må vel kanskje oppdatere trådtittelen etter hvert ;)
Mr2'en blir beholdt, har vurdert salg før også, men til syvende og sist beholder jeg den alltid. Her har jeg etter hvert samlet inn såpass mye spesielle deler (StyleAuto,shortshift,JDMlykter, 20v motorm, TRD fjærer osv osv) at jeg tviler på at ny eier skjønner hva som faktisk er gjort med den :)

StyleAuto stylingen er jo unik da, så jeg må vel få på den og kombinere det med AE86 bredderene, DET blir tøft :D
 #367694  av ure

Jepp,behold mr2en,min var mye verre enn det du kan "skryte"av og har nylig funnet en hel del ny rust som engasjerer meg nå i høst :roll: mr2s er jo slike biler man blir gla i og gir dem det de trenger uansett.... :?
 #367704  av ArildM

Har ikke kappet frem til friskt metall enda så det kan jo være mer å finne etter hvert, men joda jeg ble verken positivt eller negativt overrasket over mine funn. Her er det bare å kjøpe inn paneler i fra Twos'R'Us og få noen til å sveise litt for meg.

Joda, Mr2en er ungen min, tror nok aldri jeg kommer til å "skille" meg fra den :) Men det kan jo være et elsk/hat forhold når motor på motor ryker, rusta pipler frem og lakken flasser av både her og der, men sånn er det vel med unger; kravstore men akk så glad man er i dem?
 #367706  av ure

Har byttet begge baksjermer på min pga rust helt opp til sidevinduer, så lykke til :shock:
 #367769  av ArildM

Ok, i dag har jeg tenkt mye!

Har pønsket mye på hvordan jeg vil ha bilen min.
20v motor var en rå opplevelse, men om jeg skal ta den lange veien med å overhale eller importere en ny 20v motor er jeg litt mer usikker på.
Faller plutselig i dag inn på Mr2 Mk1 Club forumet (takket være MR2i sin V8 link) og begynner å lese som en gal.

Hvorfor ikke gå for en 2zz-ge motor! Her snakker vi en moderne motor med samme karakteristikk som 4AGE, utviklet av Yamaha +++

Og hva enn Paul Woods sier tar jeg for god fisk:
Hi, the 2zz will certainly let you retain the high revving nature that the 4age has, and it is 190bhp in stock form. It will be without a doubt much better than a 20v, i don't rate those engines at all, 153bhp and revs a bit higher, not worth the fuss really, so the 2zz will deliver so much more.It also has aftermarket support because of the elise connections and can be supercharged.
Prismessig antyeder Paul Woods ca 2500£ for en konversjon gjort av Woodsports, og hvor rått hadde det ikke vært å tatt med Mr2 nedover til England for å få jobben gjort der!!? Her snakker vi neste års ferie!

Utseendemessig er jeg fremdeles usikker!
Er ufattelig svak for vingeløse bøse Mk1 med JDM lykter:
Bilde
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 76