Side 14 av 32

Legg innLagt inn:10 nov 2005 23:38
av Anders gullstein
Nei, så ikke for meg noe rent banebruk uten noe som helst finish. Tenkte siden du sa det ble vanskelig å få den godkjent og slikt. :wink:

Legg innLagt inn:11 nov 2005 01:11
av Morten
Arne rebel skrev:Morten: Har du noen idèer og tips til den løsningen? Jeg er jo ikke så motorkyndige som dere i oljebyen... :?
Joda, har nå noen tanker om hva som må til ja! :wink: Har til og med pusha litt på Erling her for noe lignende, men ser ut som om han hopper direkte på noe grommere etterhvert.. :x

Hvis du er interessert i tips og tanker så kan vi kan jo snakkes en dag det passer? Vil jo være litt forskjellige løsninger avhengig av budsjett osv. :wink:

Legg innLagt inn:11 nov 2005 02:33
av ADHD:-)))
Hei!
viss eg forstår deg Mårten så snakkes de om konverterin av eg S3GE motor til turbo!!?
Å da eg å¨MEGET intresert i noe lignende!!!:-)
å ikke mins va som må til???
(Pris å deler)

Unsjyld meg Arne!!!
Men dette er jo AKKURAT de eg har lurt på om de lar seg jøre å DA blei eg meget intresert!!!:-)

Legg innLagt inn:13 nov 2005 13:25
av mk1 black limited
Arne: Husk at det er noen treff i løpet av vinteren også - isbane med MK1 er nok moro...:-)

Legg innLagt inn:21 feb 2006 22:56
av Arne rebel
Da tenkte jeg å blåse liv i denne tråden igjen....Pga litt store kostnader til "snikar boden" og at samboeren fikk maset seg til en ny stasjonsvogn ble det bare småpenger igjen til min hobby. :cry: (Bilen er jo bare hobby..) Så motoroppgradering blir det ikke på denne siden av sommeren, men håper ADHD:-)) prøver konvertere 3sge motoren slik at en slipper å gå upløyd mark.
Mk1 black limited: En får ta en runde på isen, men det passet desverre ikke å få med seg NSK sin iskjøring.
Pga kjøleproblemer har jeg tenkt å lage en kanal som radiatoren står i og lager et utløp i panseret. Lager en støtfanger i glassfiber som har "kanaler" som leder luft til radiator og bremser fremme, mens luften blir ledet ut i skjermen...

Legg innLagt inn:21 feb 2006 23:21
av Morten
Ville tro det er bedre for aerodynamiske egenskaper om du heller slipper luften gjennom banseret enn ut skjermene? Er absolutt ingen ekspert på området da, så mulig jeg tar feil...

Legg innLagt inn:22 feb 2006 16:03
av Arne rebel
Morten: Lufta fra radiatoren (og event. andre register) kommer til å gå igjenom et hull i panseret slik som gt40en. Hullet i skjermen er for bremsene....(fjerner innerskjermene)

Legg innLagt inn:22 feb 2006 21:26
av CelicaTurbo
høres ut som en spennende løsning det :)

Legg innLagt inn:27 feb 2006 22:36
av Arne rebel
Etter isbanekjøringen satte jeg igang med mitt favorit-verktøy, vinkelsliperen.
Kuttet vekk unødig blikk i fronten og kappet hull i panseret. Kuttet hull i skjermene også...

Legg innLagt inn:27 feb 2006 22:58
av Christian
Du er ikke snau, det skal du ha :lol:

Ser jo passelig radikalt ut, men jeg er rimelig sikker på at du får en god løsning her. Og kapping/sveising har du bevist at du mestrer for lenge siden 8)

Legg innLagt inn:28 feb 2006 00:02
av erling
Tøft. :D

Legg innLagt inn:28 feb 2006 02:54
av ADHD:-)))
Hei!
Hei Arne!
Vel eg tenkte de var veien å gå! men seden eg eg lider av en forverende muskel sykdom så har eg nåkk innsett att alle mine planer om å modinger aldri kommer til å sje! siden eg ikke kan skru eller mekke på min bil!!!:-(
Men eg har sport den GODESTE Markhus omm vor mye han skal ha for å skaffe meg ein motor å instalere den for meg!!!:-) (eg har ikke jidopp enda bare innsed de att eg ikke kan jøre ting selv siden mine armer blir svakere å svakere!!!)
Å de nye prosjektet ditt som eg ser du har begynt med ser jo meget låvende ut!!!!:-)
Eg anntar de kommer flere bilder å info ettervert???

Legg innLagt inn:28 feb 2006 14:08
av Morten
Kan bli konge det der Arne! Gleder meg (nok en gang) til å se bilen din live jeg nå... :mrgreen:

Legg innLagt inn:28 feb 2006 20:33
av Tommy R
Hei. ot.: test : kjører fra deg når som helst :) mvh brorsan

Legg innLagt inn:12 mar 2006 00:34
av Arne rebel
Tommy R: Mye mulig det ja, men gir meg ikke uten kamp :lol:
Fikk blikk delene som skal erstatte det jeg kappet bort i fronten...blir nok ikke bare "plug and play" :roll:
Hadde tenkt å bestille en Erebuni front (eller hva den nå heter), men hvorfor gjøre det enkelt når en kan gjøre det på Sa-Lf vis :lol: Kappet til en finerplate i bunn som ramme og bygget videre med markplater og fugeskum. Har ikke bestemt meg for utformingen på de tre hullene, men en får kappe og feile litt. Dette blir en plugg, så ferdig fanger vil være kun i glassfiber.
Kappet opp framenden på hjulbuen som er festet i karosseriet slik at hjulbuen i fremkant ligger på linje\like langt ut som skjørtet i hjulbuen i bakkant...dvs at den ble ca 5cm breiere enn før på hver side i nedkant.
Leker litt med tanken å legge ned sideskjørtene 5cm slik at de flukter med fronten.