TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til Ã¥ slippe unna militæret

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#263271  av BrennaRacing

sindrejl skrev: merkelig så vanskelig det skal være å slippe for de som har problemer, men de som VIl inn ikke kommer inn :P
Ja, syns det er skikkelig rart. Men tror kanskje de har skjønt nå at jeg vil gjøre hva som helst for å slippe :) Men syns de heller burde prioritere de som har lyst til å komme inn. De får mye mer ut av folk som vil være der og gjøre en innsats enn de som er der kun for å finne en måte å slippe unna på.
Mr2Even skrev:Sorry at jeg tok litt av hær folkens, jeg ble nok litt revet med, men jeg synes bare det er helt utrolig hva jeg har funnet ut (Jeg har også tilføyd litt på innlegget over)

Bra det ordner seg da BrennaRacing :)
Er også litt imponert over alt det (rare :D )du har greid å finne ut :lol:

#263369  av dca

dette blir faen meg for dumt... er som han i big bang som sa det på scena..." Norge må være det dummeste landet i verden - først sender de afghanerne hjem fordi det er trygt , så sender de soldater ned igjen for å drepe de!"

han må jo være dummeste volaisten ever!! norske forsvaret kriger jo ikke...de er fredsbevarende og i hele tatt svært populære der nede blandt de mest normale sivile!

religion er jo rota til alt vondt... pluss at de prøver å prakke på vi vanlige som lever godt og har det morro denna dritten...huff...

#263382  av inzane2012

dca skrev:dette blir faen meg for dumt... er som han i big bang som sa det på scena..." Norge må være det dummeste landet i verden - først sender de afghanerne hjem fordi det er trygt , så sender de soldater ned igjen for å drepe de!"

han må jo være dummeste volaisten ever!! norske forsvaret kriger jo ikke...de er fredsbevarende og i hele tatt svært populære der nede blandt de mest normale sivile!

religion er jo rota til alt vondt... pluss at de prøver å prakke på vi vanlige som lever godt og har det morro denna dritten...huff...
jajajaja, se nå hva even skrev i siste posten sin du nå:) ferdig med dette

#263503  av Geir

mr2cato skrev:Er vel temmelig motsatt av deg, jeg da.

Hadde ufattelig lyst til å gå i militæret. Søkte bla. på fallsjermjeger.

Men nei!
Jeg måtte sende journalen fra legen min.
Din søknad ble ikke invilget. Ikke tjenestedyktig! :cry:

grunnen er at jeg har slitt med ryggen i flere år :?
ikke gøy å møte på sånne fjellvegger når det er noe en virkelig vil!
Der er vi 2. Jeg ble plassert på Skjold Garnison, og så frem til et år med snøscooter, øvelser og nye bekjentskaper ++. Det er ikke ofte jeg har hatt et så bredt glis som da jeg fikk AG'en. Jeg pugget "navnet hennes" på rekordtid :p

Faktum var dog at jeg fikk påvist sukkersyke den andre dagen på Skjold, og ble sendt rett hjem på første fly. Et skikkelig slag i trynet, da jeg hadde ekstremt lyst til å være der. Jeg forsøkte å komme meg inn igjen, men fikk da beskjed om at det måtte blitt noe kontorrelatert, og det så jeg ikke noe poeng i. Det hører også til historien at jeg hadde samme resultatene på urinprøven under sesjonen, men da var en inkompetent lege årsaken til at jeg gikk rett gjennom nåløyet.

Det er litt ironisk at mange som har veldig lyst til å gjennomføre verneplikten ofte blir dimmet mot sin vilje pga skader, sykdom e.l., og at de som ikke vil inn er nødt til å gjennomføre den. Jeg syntes også at verneplikten burde vært valgfri, rett og slett fordi jeg mener forsvaret vårt ville vært sterkere dersom alle tjenestedyktige bestod av mennesker som ville gått inn med 100% i en krigssituasjon.

Jeg prøver å trøste meg med paintball og å kjøre overalt med Corollaen på vinteren, men det blir liksom ikke det samme :lol:

#263506  av BrennaRacing

Ja, det skulle vært valgfritt ja. Sånn er det jo i Sverige :D

#263514  av inzane2012

Geir skrev:Det er litt ironisk at mange som har veldig lyst til å gjennomføre verneplikten ofte blir dimmet mot sin vilje pga skader, sykdom e.l., og at de som ikke vil inn er nødt til å gjennomføre den. Jeg syntes også at verneplikten burde vært valgfri, rett og slett fordi jeg mener forsvaret vårt ville vært sterkere dersom alle tjenestedyktige bestod av mennesker som ville gått inn med 100% i en krigssituasjon.
tror de alle fleste av oss hadde gidd 100% for å forsvare våre nære og kjære vist vi skulle blitt kastet inn i en krig...men jeg skjønner godt poenget ditt og mener at folk som ikke vil inn i millitæret av forskjellige grunner, bør få slippe det og ikke få papirer på at man ikke er tjeneste dyktig...kan jo vere at mange av de som ikke ville inn i millitæret på 1. gangstjenesten vil vere med å forsvare landet sitt vist vi skulle i krig...
men, life aint fair... vet vertfall at de som vil vere der gjør en myyyye bedre jobb en de som ikke vil vere der...

#263532  av Mr2Even

Ingen må tro at krig er noe som kan skape fred. Når har krig skapt fred i verden? I verden stopper de jo aldri og krige, og de det går utover er bare uskyldige mennesker. Nei aldri har og kommer krig til å skape fred og rettferdighet. I bibelen står det at bare Guds rike skal kunne skape fred på jord, men de som ikke former seg etter de egenskapene bibelen viser, vil ikke få bli med i dette riket. I Guds rike skal bare fredelige og rettferdige mennesker få bo.

Men det du har helt rett i er at religion er årsak til krig. Bibelen forteller at bla. falsk religion er årsak til splittelse og krig, og det ser vi jo tydlig idag. Bla. muslimene med Koranen er en krigerreligion og de blir hjernevasket til å tro at det ikke blir fred (fredens hus som det står i koranen) før alle de vanntro, som er alle hvite mennesker er blitt drept.

Men ikke tro at Gud jehova, under noen som helst situasjon tillater noe form for krig. De som gjør dette er ikke ekte kristne. Og tro ikke at krig er noen løsning på fred, det er løgn!

De som praktiserer krig, de som er innblandet i krig og ikke slutter med det vil aldri bli godkjent av gud som rettferdige gode mennesker som han vil ha som sitt folk. De vil aldri bli godkjent av Gud Jehova selv om de kaller seg kristne. Bibelen forteller at eneste løsningen på krig er Guds rike. De som vil være med i dette kommende rike må vise at de er fullt dugelige mennesker til å gjøre all god gjerning. Men for å bli rettferdige mennesker som Gud godkjenner må vi slutte å gjøre mot hans vilje, som å bruke våpen, skape splittelse mm. Disse menneskene vil få leve i Guds rike.

For å forklare enkelt, så forteller bibelen at visst vi skal klare å gjennomføre dette som ufullkommende mennesker, da må vi slutte å være stolte mennesker og slutte å tro på de løsningene verden tror på og forteller oss, men vi må få ny kunnskap av Gud som kan drive oss på riktig vei, vei til frelse og evig liv. Vi må ta til oss kunnskapen fra bibelen og få guds ord inn i hjertet.

Bibelen viser dype hemmeligheter til rettsidige fornuftige mennesker som kommer til tro på Gud Jehova, til de som vil følge hans kjærlige bud og normer blir Biebelen en åpen bok for.

Bibelen forteller at Gud Jehova er kjærlighet og den eneste reddningen vi har..
Sist redigert av Mr2Even den 22 sep 2007 11:12, redigert 4 ganger totalt.

#263534  av Larsen

Kanskje på tide å sperre denne tråden her nå?

#263535  av Mr2Even

Larsen skrev:Kanskje på tide å sperre denne tråden her nå?
Ja for sannhet tåler ikke mange.

#263537  av Larsen

Mr2Even skrev:
Hvis en eller annen person skulle finne det du skriver svært intresant Så vil det fremdeles stå på forum. Faktumet er at du har sporet hele tråden av og gruset den.
Hvis du vil diskutere krig og kristendom så foreslår jeg at du går til et mer aktuelt forum, slik som vg sitt eller lignede.

#263543  av BrennaRacing

Mr2Even skrev:
Det er kanskje det mange tror er sannheten. Men tror det er mange fler som HATER at kristne folk skal prakke på oss masse stæsj om jesus og gud. Det er hvertfall noe av det som gjør meg skikkelig irritert. For meg høres det heller ut som et dårlig eventyr.

#263559  av Mr2Even

BrennaRacing skrev:
Mr2Even skrev:
Det er kanskje det mange tror er sannheten. Men tror det er mange fler som HATER at kristne folk skal prakke på oss masse stæsj om jesus og gud. Det er hvertfall noe av det som gjør meg skikkelig irritert. For meg høres det heller ut som et dårlig eventyr.
Det forstår jeg veldig godt, alle må vi finne ut av tingene selv og gjøre et valg, men hvordan kan man det uten noen riktig informasjon og kunnskap til å ta et riktig valg ?

Jehovas vitner kaller seg dette forde i bibelen får de sanne kristne beskjed om å være vitner om Gud og sannheten. Jehovas vitner vil bare gi mennesker et alternativ til det verden har, så de har muligheten til å ta et valg og få muligheten til å få en utrolig fremtid. Jehovas vitner ydmyker seg hver dag, de tar deltidsjobber, bor enkelt, og alt dette for at mennesker skal få vite om sannheten.

Verden har ingen grunn til å hate de ekte kristne Joh7:7. Det at vi blir hatet er forde vi vitner om at verdens gjerninger er onde. Det var forresten også grunnen for at Jesus ble drept.
De falske religiøse lederne på den tiden tok liv av Jesus uten grunn.

Hvordan kan du komme til tro på noe du ikke har hørt noe om eller har noen kunnskap om ? Jehovas vitner er bare mennesker som gjør Guds vilje, som er lojale mot Gud Jehova, og prøver så godt de kan å formidle det gode budskapet om Guds rike.

Visst du er rett innsitillt, vil bibelen gi deg overbevisende vitnesbyrd om at bibelen er sann. Bibelen er faktisk helt logisk og fornuftig. Gud ber oss være fornuftige og årvåkne i alle ting, så vi ikke blir revet bort fra hans ord som er sannhet. Han vil ha med alle mennesker, men vi må ville det selv, han tvinger ingen og han kaster ingen i et brennende helvet.

Bibelen gjentar hele tiden at kunnskap er nøkkelen til evig liv. Evig liv vil man få pga rett bruk av riktig kunnskap, dvs den vi får gjennom bibelen.

Feks her i Johannes 17:3 Dette betyr evig liv, at de stadig tilegner seg kunnskap om deg, den eneste sanne Gud, og om ham du har utsendt, Jesus Kristus.

.. ikle dere den nye personlighet, som gjennom nøyaktig kunnskap blir fornyet i samsvar med bildet av Ham som skapte den.

Og dette ber jeg om, at deres kjærlighet må bli mer og mer rik på innsikt og dømmekraft, 10 slik at dere kan forstå og avgjøre hva som er viktig, og stå rene og uten feil på Kristi dag, 11 fylt av rettferds frukt som vokser fram ved Jesus Kristus, til lov og ære for Gud.

Kunnskapen i bibelen blir omtalt som livets vann, en kilde til evig liv. Og vi må drikke av livets elv for å få evig liv, evig liv i en verden vi ikke kan forestille oss, ikke i vår ufullkomne tilstand.

Og det er mye vi menneske ikke vet noe om. Det er derfor det står i Johannes 4:32 ; ..Jeg har mat å spise som dere ikke vet om.

De ekte kristne vet konkret hva de har å forholde seg til, men de som lever som verden har ingen riktig norm, ingen riktig moral, ingen riktige prinnsipper, som kan hjelpe de inn på den riktige vei, ingenting hindrer de å gjøre det de gjør. Guds ord derimot setter alt på riktig plass.

Utifra Guds ord kan man få full skjelneevne og rett syn og kunnskap på livet og den sanne Gud - Jehova.

Det står faktisk at vi er født til å anvende guds ord i våres liv men det er så klart opp til hver enkelt.
Sist redigert av Mr2Even den 23 sep 2007 09:05, redigert 1 gang totalt.

#263562  av BrennaRacing

De fleste her inne er over 18 år og har sikkert vært i kirka utallige ganger. De fleste har også hatt kristendomsundervisning på skolen (noe som jeg mener burde blitt valgfritt) Så jeg tror nok at alle har fått den kunnskapen og informasjonen de trenger for å ta stilling til om de tror på bibelen. Så det blir helt feil å si det som du sa:

alle må vi finne ut av tingene selv og gjøre et valg, men hvordan kan man det uten noen riktig informasjon og kunnskap til å ta et riktig valg?

Personlig så syns jeg det er rart at folk kan tro på dette. Bibelen sier vel et eller annet om at alle er godtatt eller no. Men det finnes vel ikke folk som er så dømmende og fordomsfulle som de kristne. Se bare på hva de mener om homofile og kvinner som prester. Har en på jobben som er veldig kristen, og har absolutt ikke noe i mot han, fordi han snakker aldri om det å prøver heller ikke å omvende meg. Men en jeg gikk på skole med før inviterte meg en eller annen kristen sekt eller no fordi han skulle frelse meg å sånn.

Men kan du ikke heller åpne en ny diskusjon om relegion, så denne tråden kan være ren for de som vil ha tips til hvordan de kan slippe unna militæret.

Moderatorene kan bare rydde opp litt hvis de vil :lol:

#263563  av Mr2Even

BrennaRacing skrev:De fleste her inne er over 18 år og har sikkert vært i kirka utallige ganger. De fleste har også hatt kristendomsundervisning på skolen (noe som jeg mener burde blitt valgfritt) Så jeg tror nok at alle har fått den kunnskapen og informasjonen de trenger for å ta stilling til om de tror på bibelen. Så det blir helt feil å si det som du sa:

alle må vi finne ut av tingene selv og gjøre et valg, men hvordan kan man det uten noen riktig informasjon og kunnskap til å ta et riktig valg?
Nei det blir ikke feil, for den kunnskapen man får i kirken og i kristendomsundervisningen på skolen er ingenting, den er mer ødeleggende enn oppbyggende.

Kvinner og menn er skapt til å utføre forskjellige oppgaver og ha forskjellige roller. Derfor er kvinnelige prester og homofili og div helt feil. Og det er ikke kjærlighet å tillate dettte mm. de gjør bare vondt værre.

#263566  av BrennaRacing

Diskusjonen om kristendom kan vi flytte hit:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 565#263565 8)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17