BrennaRacing skrev:Mr2Even skrev:Larsen skrev:Kanskje på tide å sperre denne tråden her nå?
Ja for sannhet tåler ikke mange.
Det er kanskje det mange tror er sannheten. Men tror det er mange fler som HATER at kristne folk skal prakke på oss masse stæsj om jesus og gud. Det er hvertfall noe av det som gjør meg skikkelig irritert. For meg høres det heller ut som et dårlig eventyr.
Det forstår jeg veldig godt, alle må vi finne ut av tingene selv og gjøre et valg, men hvordan kan man det uten noen riktig informasjon og kunnskap til å ta et riktig valg ?
Jehovas vitner kaller seg dette forde i bibelen får de sanne kristne beskjed om å være vitner om Gud og sannheten. Jehovas vitner vil bare gi mennesker et alternativ til det verden har, så de har muligheten til å ta et valg og få muligheten til å få en utrolig fremtid. Jehovas vitner ydmyker seg hver dag, de tar deltidsjobber, bor enkelt, og alt dette for at mennesker skal få vite om sannheten.
Verden har ingen grunn til å hate de ekte kristne Joh7:7. Det at vi blir hatet er forde vi vitner om at verdens gjerninger er onde. Det var forresten også grunnen for at Jesus ble drept.
De falske religiøse lederne på den tiden tok liv av Jesus uten grunn.
Hvordan kan du komme til tro på noe du ikke har hørt noe om eller har noen kunnskap om ? Jehovas vitner er bare mennesker som gjør Guds vilje, som er lojale mot Gud Jehova, og prøver så godt de kan å formidle det gode budskapet om Guds rike.
Visst du er rett innsitillt, vil bibelen gi deg overbevisende vitnesbyrd om at bibelen er sann. Bibelen er faktisk helt logisk og fornuftig. Gud ber oss være fornuftige og årvåkne i alle ting, så vi ikke blir revet bort fra hans ord som er sannhet. Han vil ha med alle mennesker, men vi må ville det selv, han tvinger ingen og han kaster ingen i et brennende helvet.
Bibelen gjentar hele tiden at kunnskap er nøkkelen til evig liv. Evig liv vil man få pga rett bruk av riktig kunnskap, dvs den vi får gjennom bibelen.
Feks her i Johannes 17:3 Dette betyr evig liv, at de stadig tilegner seg kunnskap om deg, den eneste sanne Gud, og om ham du har utsendt, Jesus Kristus.
.. ikle dere den nye personlighet, som gjennom nøyaktig kunnskap blir fornyet i samsvar med bildet av Ham som skapte den.
Og dette ber jeg om, at deres kjærlighet må bli mer og mer rik på innsikt og dømmekraft, 10 slik at dere kan forstå og avgjøre hva som er viktig, og stå rene og uten feil på Kristi dag, 11 fylt av rettferds frukt som vokser fram ved Jesus Kristus, til lov og ære for Gud.
Kunnskapen i bibelen blir omtalt som livets vann, en kilde til evig liv. Og vi må drikke av livets elv for å få evig liv, evig liv i en verden vi ikke kan forestille oss, ikke i vår ufullkomne tilstand.
Og det er mye vi menneske ikke vet noe om. Det er derfor det står i Johannes 4:32 ; ..Jeg har mat å spise som dere ikke vet om.
De ekte kristne vet konkret hva de har å forholde seg til, men de som lever som verden har ingen riktig norm, ingen riktig moral, ingen riktige prinnsipper, som kan hjelpe de inn på den riktige vei, ingenting hindrer de å gjøre det de gjør. Guds ord derimot setter alt på riktig plass.
Utifra Guds ord kan man få full skjelneevne og rett syn og kunnskap på livet og den sanne Gud - Jehova.
Det står faktisk at vi er født til å anvende guds ord i våres liv men det er så klart opp til hver enkelt.
Har ikke lengre Mr2 men en Renault Megane.