TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• BlÃ¥st topp pakning IGJEN! I tvist med verksted, hjelp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#124797  av ADHD:-)))

Kaizern skrev:Ang den sprekken i toppen mellom sylinder 1 og 2, så gikk den på langs, ikke tvers over til hver sylinder, så de mente den ikke hadde noe med saken å gjøre.
Fikk tlf fra verkstedet at bilen var ferdig igår, de sa at motoren var satt sammen å de ikke kunne finne noe lekkasje noen plass og de var 5 mekanikere som hadde sett på saken, å ingen skjønte hva som hadde skjedd... Så hvis jeg betalte topp pakningen og planingen av toppen, som kom på til sammen 2097kr så skulle denne saken være ut av verden.
Dette gikk jeg da med på.
Henter bil nøkkelen og kjører hjem, likefør jeg slår av motoren så hører jeg det som bare kan beskrives som ventil-kakkling, det har jeg aldri hatt før, men håper en "flushing" av motoren ordner det problemet?

Vet ihvertfall en ting, bruker aldri det verkstedet igjen!!!
Hei!
De duskriver de ville anta att vis alt er bra mekanisk så vis du har noen kompiser som er motor kjenner så ville be i høre etter omm dverkstedet har sotte kamreims ett eller fleire hakk feil!!!
Eg har vert med ein veldig god kompis som er GURU når de gjelder å høre etter feil å eg har vert der når folk har hatt sine biler på verksted å alt virker fint uten den melrklige nye lyden!! for dobbel kamma motorer kan somregel virke fin viss eine kammen er etthakk feil menpå noen motorer so blir dr litt eller MYE ventil kakklin!!!
Eg bare ville skrive dette som ein STOR sansynlighet så lenge ventil klarin er korektå tenning er korektå plugger er i ården!!!

HÃ¥per dette er til hjelp!!?

#124905  av CelicaTurbo

Kaizern skrev:Så hvis jeg betalte topp pakningen og planingen av toppen, som kom på til sammen 2097kr så skulle denne saken være ut av verden. Dette gikk jeg da med på. Henter bil nøkkelen og kjører hjem, likefør jeg slår av motoren så hører jeg det som bare kan beskrives som ventil-kakkling, det har jeg aldri hatt før, men håper en "flushing" av motoren ordner det problemet?

Vet ihvertfall en ting, bruker aldri det verkstedet igjen!!!
høres ut som en grei deal det, men du får håpe at det fungerer bra da, men ulyden ved stopp lover ikke bra foreløpig..

#213036  av Kaizern

Vel et år etter siste toppakningsbytte, har toppakningen gått igjen... :cry:

Nå har toppakningen gått 3 ganger mellom de samme sylinderne, sist ble toppen planet... Så da er det vel blokka som er gåen????

#213039  av Mr2 Mk2

Kaizern skrev:Så da er det vel blokka som er gåen????
Har blokken aldri vært kontrollert? :?:

#213040  av Kaizern

Mr2 Mk2 skrev:
Kaizern skrev:Så da er det vel blokka som er gåen????
Har blokken aldri vært kontrollert? :?:
Høres ikke sånn ut på verkstedet nei.. Men første gangen planet de ikke toppen engang.. De bare satte på ny pakning, så 3 mnder senere gikk pakningen igjen. Å da var det sprekk i toppen mellom syl 1 og 2.
Å da la de skylden over på meg, at jeg hadde kjørt hardt og på høyt turtall...
Noe jeg ikke har gjort. Så virker som de har gjort en tabbe, å prøver å legge skylden over på meg.. Får se hva de finner ut imorgen eller tirsdag.. Jeg skal ihvertfal ikke betale en krone til, måtte dekke toppakning og planslipingen forrige gang. Så et toppakningsbytte som skulle koste 5000kr, har kostet meg nesten 8000 så langt.

#213085  av a man in the nude

Så du skrev at toppakningene ( den første og den andre ) hadde forskjellige kjølekanaler. Dette er jo tilfellet på 3s-gte motorer 2.generasjon og 3 generasjon. Sammenlign pakningen du fikk ( hvis du har den ennå ) med toppakningen til st 205'en. Da har du litt mer å slå i bordet med hvis dem er like :D . http://www.celicagtfour.com/changing_the_hg.htm . Da er dette kansje likt på 2 og 3 generasjon 3sge? Hvis du ikke brukte et toyota verksted var det nok enklere for dem og få tak i toppakning til 3.gen 3sge siden dette er en nyere modell. At det er, ingenting som heter original nå til dags??? Vel hvis det er like kjølekanaler på 3s-gte og 3sge i samme generasjon, så har dem gjort en seriøs tabbe.

#215328  av bjornix

Kaizern skrev:Så et toppakningsbytte som skulle koste 5000kr, har kostet meg nesten 8000 så langt.
Hørtes jo salig billig ut da! En stund siden jeg bytta toppakning, men mener de skulle ha godt over 10 lapper på Toyota så tok det i Sverige for rundt 7. Mulig det er stor forskjell mellom ST182 og AT180?

#215342  av sindrejl

10k? de fleste prisene mine kompiser har fått er rundt 3500-5000, men dette er ikke hos toyota, når var vel heller ikke denne tvisten hos toyota? Toyota gjør like dårlig arbeid, men skal ha dobbelt så mye for det..

#215485  av Kaizern

Hei!

Nå har de byttet toppakning for 3 gang, de har målt blokka og toppen og de finner rett å slett ikke ut hvorfor pakningen går mellom sylinder 1 og 2. Dette ble en ren reklamasjonssak, så håper det holder denne gangen.

Jobben var ikke utført av Toyota nei....

#215506  av Levin GT

Hei.....
No har ikke jeg akkurat lest veldig nøye igjennom all teksten i denne posten....Men min kompetanse og erfaring forteller meg i dette tilfellet at endten er toppen din skeiv,eller så er blokken din skeiv,men mest sansynlig toppen siden den vrir seg lettest.........Uansett hvor mye dette verkstedet hevder at alt er ok,så er det ikke det,siden det skjer igjen og igjen...
Om den ikke var skeiv første gangen pakkningen røk,så ble den nok hvertfall skeiv andre gangen siden du kokte kjølevannet ditt.....
Mitt råd er derfor,ta av toppen,og ta den med til NOEN ANDRE, gjerne et motorverksted og ikke et bilverksted og få den kontollert for skeivheter før den monteres igjen......

Levin GT

#215572  av Kaizern

Levin GT skrev:Hei.....
No har ikke jeg akkurat lest veldig nøye igjennom all teksten i denne posten....Men min kompetanse og erfaring forteller meg i dette tilfellet at endten er toppen din skeiv,eller så er blokken din skeiv,men mest sansynlig toppen siden den vrir seg lettest.........Uansett hvor mye dette verkstedet hevder at alt er ok,så er det ikke det,siden det skjer igjen og igjen...
Om den ikke var skeiv første gangen pakkningen røk,så ble den nok hvertfall skeiv andre gangen siden du kokte kjølevannet ditt.....
Mitt råd er derfor,ta av toppen,og ta den med til NOEN ANDRE, gjerne et motorverksted og ikke et bilverksted og få den kontollert for skeivheter før den monteres igjen......

Levin GT
Toppen ble planet forrige gang, var en liten sprekk mellom sylinder 1 og 2. Så den skal vel være rett da. Så da er det blokka som gjenstår da... Selv om de sier at de ikke finner noen skeivheter på den.....

#215661  av Kaizern

Forresten, hvis man skrur til med feil moment på toppen? Kan ikke det være en grunn???